Linie Alaska Airlines, obecnie działające pod nazwą Alaska-Hawaiian po fuzji z Hawaiian Airlines, realizują plany rozbudowy floty samolotów szerokokadłubowych. Według źródeł zaznajomionych z tą sprawą i potwierdzonych przez Alaska Pilots Podcast, linia skorzysta z opcji zakupu pięciu dodatkowych boeingów B787-9 Dreamliner, a pojawią się także dodatkowe B737-10 MAX.
Chociaż informacja ta krążyła już wewnętrznie, publiczne potwierdzenie pojawiło się w podcaście związku pilotów Alaska Air opublikowanym 2 lipca br. Oprócz zamówienia na samoloty 787, w podcaście potwierdzono również, że Alaska-Hawaiian rozważa wykorzystanie dodatkowych opcji na samoloty Boeing B737-10.
Przewoźnik przygotowuje się również do otwarcia nowej bazy dla pilotów B787 w Seattle. Baza zatrudni początkowo 15 kapitanów i 30 pierwszych oficerów, a szkolenia będą dostępne dla obecnych pilotów linii. Rozwój ten ma już miejsce, mimo że piloci linii Alaska i Hawaiian nie sfinalizowali jeszcze umowy dotyczącej połączenia przewoźników.
Rozbudowa floty 787 jest zgodna z szerszą strategią linii, polegającą na zwiększeniu zasięgu lotów długodystansowych i transatlantyckich, wykorzystując trasy Hawaiian i huby linii Alaska na zachodnim wybrzeżu.
Zakres przyszłej działalności Alaska Airlines z wykorzystaniem samolotów B787:
- Trasa Seattle–Rzym: W maju 2026 r. Alaska Airlines uruchomi nową trasę non stop między Seattle a Rzymem, która będzie obsługiwana przez samoloty B787-9. Będzie to pierwsze europejskie połączenie Alaska Airlines i nowy rozdział w historii jej lotów długodystansowych;
- Wykorzystanie floty Hawaiian Airlines: Przed fuzją Alaska Airlines nie obsługiwała samolotów szerokokadłubowych. Przejęcie Hawaiian Airlines dało Alaska Airlines dostęp do floty samolotów szerokokadłubowych, w tym B787;
- Seattle jako globalny punkt: Alaska rozwija międzynarodowe lotnisko Seattle-Tacoma (SEA) jako globalny hub, planując do 2030 r. obsługę co najmniej tuzina międzynarodowych destynacji samolotami szerokokadłubowymi. B787 odegra kluczową rolę w tej ekspansji.