Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Alaska-Hawaiian wykorzystują opcje na pięć B787

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Alaska-Hawaiian wykorzystują opcje na pięć B787
fot. Alaska Airlines
Linie Alaska Airlines, obecnie działające pod nazwą Alaska-Hawaiian po fuzji z Hawaiian Airlines, realizują plany rozbudowy floty samolotów szerokokadłubowych. Według źródeł zaznajomionych z tą sprawą i potwierdzonych przez Alaska Pilots Podcast, linia skorzysta z opcji zakupu pięciu dodatkowych boeingów B787-9 Dreamliner, a pojawią się także dodatkowe B737-10 MAX.

Chociaż informacja ta krążyła już wewnętrznie, publiczne potwierdzenie pojawiło się w podcaście związku pilotów Alaska Air opublikowanym 2 lipca br. Oprócz zamówienia na samoloty 787, w podcaście potwierdzono również, że Alaska-Hawaiian rozważa wykorzystanie dodatkowych opcji na samoloty Boeing B737-10.

Przewoźnik przygotowuje się również do otwarcia nowej bazy dla pilotów B787 w Seattle. Baza zatrudni początkowo 15 kapitanów i 30 pierwszych oficerów, a szkolenia będą dostępne dla obecnych pilotów linii. Rozwój ten ma już miejsce, mimo że piloci linii Alaska i Hawaiian nie sfinalizowali jeszcze umowy dotyczącej połączenia przewoźników.

Rozbudowa floty 787 jest zgodna z szerszą strategią linii, polegającą na zwiększeniu zasięgu lotów długodystansowych i transatlantyckich, wykorzystując trasy Hawaiian i huby linii Alaska na zachodnim wybrzeżu.

Zakres przyszłej działalności Alaska Airlines z wykorzystaniem samolotów B787:

  • Trasa Seattle–Rzym: W maju 2026 r. Alaska Airlines uruchomi nową trasę non stop między Seattle a Rzymem, która będzie obsługiwana przez samoloty B787-9. Będzie to pierwsze europejskie połączenie Alaska Airlines i nowy rozdział w historii jej lotów długodystansowych;
  • Wykorzystanie floty Hawaiian Airlines: Przed fuzją Alaska Airlines nie obsługiwała samolotów szerokokadłubowych. Przejęcie Hawaiian Airlines dało Alaska Airlines dostęp do floty samolotów szerokokadłubowych, w tym B787;
  • Seattle jako globalny punkt: Alaska rozwija międzynarodowe lotnisko Seattle-Tacoma (SEA) jako globalny hub, planując do 2030 r. obsługę co najmniej tuzina międzynarodowych destynacji samolotami szerokokadłubowymi. B787 odegra kluczową rolę w tej ekspansji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

USA znoszą ograniczenia dotyczące eksportu silników dla COMAC-a

Biznes i przemysł

USA znoszą ograniczenia dotyczące eksportu silników dla COMAC-a

Piotr Bożyk 07 lipca 2025

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Piotr Bożyk 06 lipca 2025

Malaysia Airlines zamawiają kolejnych 20 A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Alaska Airlines wycofały pierwszego wyprodukowanego B737-900

Biznes i przemysł

Alaska Airlines wycofały pierwszego wyprodukowanego B737-900

Piotr Bożyk 12 kwietnia 2025

Odszkodowanie Boeinga dla Alaska Airlines. Linie odbiorą mniej MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

USA znoszą ograniczenia dotyczące eksportu silników dla COMAC-a

Biznes i przemysł

USA znoszą ograniczenia dotyczące eksportu silników dla COMAC-a

Piotr Bożyk 07 lipca 2025

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Piotr Bożyk 06 lipca 2025

Malaysia Airlines zamawiają kolejnych 20 A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Alaska Airlines wycofały pierwszego wyprodukowanego B737-900

Biznes i przemysł

Alaska Airlines wycofały pierwszego wyprodukowanego B737-900

Piotr Bożyk 12 kwietnia 2025

Odszkodowanie Boeinga dla Alaska Airlines. Linie odbiorą mniej MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uziemiły wszystkie B737 MAX!

Mateusz Kieruzal 06 stycznia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij