Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus rozpoczyna montaż przedniej części kadłuba A321XLR


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-07-11 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus rozpoczyna montaż przedniej części kadłuba A321XLR
Fot. Airbus Media
W mijającym tygodniu Airbus rozpoczął montaż przedniej cześci kadłuba nowego A321XLR w swoim zakładzie w Saint-Nazaire. To kolejny postęp w montażu pierwszego samolotu tego typu, po tym jak ostatnio zakończono montaż środkowej części skrzydła.
- To kluczowy kamień milowy dla A321XLR. Jesteśmy na dobrej drodze, aby wesprzeć wejście samolotu do służby do 2023 roku - powiedział Martin Schnoor, szef działu rozwoju programu A321XLR.

1 lipca sześć sekcji kadłuba przybyło w konwoju drogowym z firmy STELIA Aerospace do zakładów Airbusa w Saint-Nazaire. Tutaj w najbliższych tygodniach zostaną zmontowane, łącznie z instalacją wyposażenia systemowego i przyrządów do prób w locie co jest zaplanowane na trzeci kwartał 2021 roku.



W maju Airbus informował, że tylny środkowy zbiornik (rear center tank) czyli RCT, został ukończony i przekazany Airbusowi przez Premium Aerotec. RCT jest kluczowym elementem airbusa A321XLR, zapewniającym dodatkową pojemność paliwa dla tych wąskokadłubowych samolotów dalekiego zasięgu. Teraz, dwa i pół roku po zleceniu Premium Aerotec produkcji RCT w swojej fabryce w Augsburgu, jednostka jest kompletna i przekazana Airbusowi. Więcej na ten temat w artykule "Airbus odebrał pierwszy tylny środkowy zbiornik paliwa dla A321XLR".

A321XLR – wąskokadłubowiec na bardzo dalekie trasy

Nowy airbus A321XLR został ogłoszony podczas Paris Air Show 2019. Samolot ma być bardziej ekologiczny i pozwoli zaoszczędzić 30 proc. paliwa na pasażera. A321XLR ma posiadać większą o 4 tony maksymalną masę startową MTOW (101 ton), dlatego jego podwozie również zostanie przeprojektowane. Maszyna będzie miała także zwiększony zasięg do 4700 mil morskich (8797 km) w porównaniu do zasięgu A321LR (4000 mil morskich – 7408 km). W typowej dwuklasowej konfiguracji samolot będzie mógł zabrać na pokład od 180 do 220 pasażerów, natomiast w trzyklasowej maksymalnie do 200 pasażerów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus dostarczył w czerwcu ponad 70 samolotów

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył w czerwcu ponad 70 samolotów

Rafał Dybiński 06 lipca 2021

Air Belgium wymieni flotę airbusów A340-300 na A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Air Belgium wymieni flotę airbusów A340-300 na A330neo

Avgeek 04 lipca 2021

Airbus wykorzysta A380 do testów samolotu napędzanego wodorem

Biznes i przemysł

Airbus wykorzysta A380 do testów samolotu napędzanego wodorem

Rafał Dybiński 29 czerwca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5