Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus: Ponad 1,3 mld euro straty netto


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-02-14 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus: Ponad 1,3 mld euro straty netto
fot. Piotr Bożyk
Airbus stracił w ubiegłym roku 1,362 mld euro netto co daje znaczący spadek o 144 proc. rok do roku (3 mld w 2018 r.). Koncern miał 6,3 mld euro EBITD-y (wzrost o 32 proc.), a z samej działalności związanej z samolotami cywilnymi koncern uzyskał 67 mld euro przychodu.
Airbus opublikował wczoraj (13 lutego) w Tuluzie swoje dość imponujące wyniki finansowe za 2019 r., odzwierciedlające lepszą wydajność operacyjną z rekordowymi dostawami samolotów komercyjnych, przychodami oraz dużym portfelem zamówień.

– Osiągnęliśmy świetne wyniki w 2019 roku. Osiągnęliśmy dobre wyniki finansowe, głównie dzięki dostawom naszych komercyjnych samolotów. Ogłoszone zarobki odzwierciedlają również ostateczne porozumienia z władzami rozwiązujące dochodzenia w sprawie zgodności oraz opłatę związaną ze zmienionymi założeniami dotyczącymi eksportu A400M. Poziom zaufania do naszej zdolności do dalszego zapewniania zrównoważonego wzrostu w przyszłości doprowadził do zaproponowania dywidendy w wysokości 1,80 euro za akcję. W 2020 r. skoncentrujemy się na wzmocnieniu kultury naszej firmy, poprawie jej funkcjonowania i dostosowaniu naszej struktury kosztów, aby poprawić wyniki finansowe i przygotować się na przyszłość – powiedział Guillaume Faury, prezes Airbusa.

Koncern w ubiegłym roku zanotował przychody w wysokości 70,5 mld euro (wzrost o 10 proc.) oraz EBITD-ę w wysokości 6,3 mld euro (wzrost o 32 proc.). Wynik EBIT wyniósł 1,3 mld euro (spadek o 74 proc.). Strata w przeliczeniu na jeden udział sięgnęła -1,75 euro, czyli o 144 proc. mniej niż w 2018 r. Spółka jednak planuje wypłatę dywidendy w wysokości 1,80 euro na akcję (wzrost o 9 proc.).

Korekty EBIT o łącznej wartości -5,6 mld euro obejmowały:

  • 3,598 mld euro związane z karami;
  • 1,12 mld euro związane z opłatą eksportowymi A400M;
  • 221 mln euro związane z zawieszeniem przez Niemcy pozwolenia na eksport do Arabii Saudyjskiej, przedłużone do marca 2020 r .;
  • 202 mln euro związane z kosztami programu A380;
  • 170 mln euro związane ze zmianą kursu dolara przed dostawą i przeszacowaniem bilansu;
  • 103 mln euro związane z planem restrukturyzacji Premium AEROTEC uruchomionym w celu poprawy jego konkurencyjności;
  • 101 mln euro innych kosztów, w tym kosztów przestrzegania przepisów częściowo skompensowanych dodatnimi zyskami kapitałowymi ze sprzedaży Alestis Aerospace i PFW Aerospace.

Działalność w sektorze samolotów cywilnych była głównym motorem finansowym Airbus Group w 2019 r. Zamówienia netto na komercyjne samoloty wzrosły do ​​768 (747 w 2018 r.) w tym: 32 A350 XWB, 89 A330 i 63 A220. Na koniec 2019 r. liczba wszystkich zamówień osiągnąła 7482 samolotów komercyjnych. Airbus Helicopters osiągnął stosunek wartości księgowej do wartości powyżej 1 na trudnym rynku, odnotowując 310 zamówień netto w roku (2018: 381 sztuk). Obejmowało to m.in. 25 śmigłowców z rodziny Super Puma, 23 NH90 i 10 H160. Nabycie zamówień przez Airbus Defence and Space o wartości 8,5 miliarda euro było wspierane kontraktami na A400M i kluczowymi wygranymi w dziale Space Systems.

Cały portfel zamówień Airbusa w 2019 r. był wart 81,2 mld euro (55,5 mld euro w 2018 r.). W samym segmencie cywilnym Airbus Group pozyskała 67 mld euro nowych zamówień (wzrost o 30 proc.). Dzięki większej wartości nowych zamówień w 2019 r. oraz z uwagi na szybsze tempo dostaw niż zamówień wartość całego portfela niezrealizowanych zamówień w grupie sięgnęła 471 mld euro, a w samym segmencie cywilnym 421,6 mld euro.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5