Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus: Pierwsze cięcie metalu dla tylnego środkowego zbiornika A321XLR


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-08-08 07:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus: Pierwsze cięcie metalu dla tylnego środkowego zbiornika A321XLR
Fot. Airbus Media
Po niedawnym „pierwszym cięciu metalu” ruszyła produkcja pierwszego tylnego środkowego zbiornika paliwa (Rear Centre Tank) dla nowego Airbusa dalekiego zasięgu - A321XLR.
RCT, wyjątkowy dla tego wariantu maszyny, to zamontowany na stałe zbiornik paliwa o dużej pojemności, pozwalający objętościowo zmaksymalizować wykorzystanie dolnej przestrzeni kadłuba samolotu. RCT, zintegrowany z sekcjami kadłuba o numerach 15 i 17, został ulokowany tuż za wnęką podwozia głównego i mieści do 12900 litrów paliwa - to więcej niż łącznie kilka dodatkowych zbiorników centralnych (Additional Centre Tanks, ACT) jest w stanie zmagazynować we wcześniejszych wariantach rodziny A321. Ponieważ RCT zajmuje w ładowni mniej miejsca, uwalnia przestrzeń pod podłogą pokładu pasażerskiego dla zabrania dodatkowego ładunku cargo i bagażu na trasach długodystansowych, na odległości nawet do 7560km.

Firma Premium AEROTEC, której we wrześniu 2019 r. Airbus zlecił produkcję RCT, kończy w fabryce w Augsburgu w Niemczech wytwarzanie podzespołów zbiornika. Prace obejmują produkcję pozostałych części RCT oraz montaż całej konstrukcji i wyposażenie jej w podsystemy, po czym odbędą się testy poprzedzające dostawę do zakładów Airbusa w Hamburgu, co powinno nastąpić na początku przyszłego roku, gdzie zbiornik zostanie zintegrowany z kadłubem samolotu.

A321XLR – wąskokadłubowiec na bardzo dalekie trasy


Nowy airbus A321XLR został ogłoszony podczas ubiegłorocznego Paris Air Show. Samolot ma być bardziej ekologiczny i pozwoli zaoszczędzić 30 proc. paliwa na pasażera. A321XLR ma posiadać większą o 4 tony maksymalną masę startową MTOW (101 ton), dlatego jego podwozie również zostanie przeprojektowane. Maszyna będzie miała także zwiększony zasięg do 4700 mil morskich (8797 km) w porównaniu do zasięgu A321LR (4000 mil morskich – 7408 km). W typowej dwuklasowej konfiguracji samolot będzie mógł zabrać na pokład od 180 do 220 pasażerów, natomiast w trzyklasowej maksymalnie do 200 pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Transakcja wiązana Airbusa z władzami Hiszpanii

Prawo i polityka

Transakcja wiązana Airbusa z władzami Hiszpanii

Aleksander Domański 07 sierpnia 2020

Emirates wdrożą A380 do rejsów do Kantonu

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą A380 do rejsów do Kantonu

Rafał Dybiński 04 sierpnia 2020

Flotowych porządków ciąg dalszy. British wycofuje także airbusa A318

Pasażer i linie lotnicze

Flotowych porządków ciąg dalszy. British wycofuje także airbusa A318

Avgeek 02 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5