Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus ogłasza nową spółkę – Airbus Atlantic


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-01-12 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus ogłasza nową spółkę – Airbus Atlantic
Fot. Airbus Media
Z początkiem tego roku rozpoczęła oficjalnie działalność spółka Airbus Atlantic, należąca w całości do Airbusa i będąca globalnym graczem w branży produkcji struktur lotniczych. Nowa firma łączy zasoby i kompetencje zakładów Airbusa w Nantes i Montoir-de-Bretagne, a także zakładów STELIA Aerospace na całym świecie. Prawdopodobnie dlatego Airbus chce pozyskać ETOPS dla maszyn BelugaXL.
Cel – ujednolicenie firmy

Ujednolicenie organizacji jest częścią projektu transformacji Airbusa, ogłoszonego w kwietniu 2021 r. Jego celem jest wzmocnienie łańcucha montażowo-produkcyjnego konstrukcji lotniczych w strukturze przemysłowej, która to działalność jest uznawana za podstawową. Airbus chce nadal rozwijać konkurencyjność, innowacyjność i ulepszać jakość swoich produktów. Spółka Airbus Atlantic będzie istotnym elementem łańcucha produkcyjnego całej grupy Airbusa. Ma odgrywać główną rolę we współpracy z ponad 500 dostawcami bezpośrednimi (komponentów do statków powietrznych) i ponad 2 tys. dostawcami pośrednimi (produktów do zamówień ogólnych).

– Airbus Atlantic, stanowiąca serce Airbusa, ma sprostać wielkim wyzwaniom związanym z dążeniem do zrównoważonego przemysłu lotniczego, będąc jednocześnie pionierem wykorzystania nowych technologii. Naszym pierwszym zadaniem jest zapewnienie zadowolenia wszystkich klientów oraz ustanowienie nowych standardów doskonałości w zakresie jakości i efektywności operacyjnej. Mam pełne zaufanie do talentu, entuzjazmu i zaangażowania pracowników Airbus Atlantic. Wierzę, że z sukcesem napiszemy nowy rozdział historii firmy – powiedział Cédric Gautier, dyrektor generalny Airbus Atlantic.

Pomoże w tym BelugaXL?

To m.in. dlatego prawie rok temu Airbus informował, że chce latać przez Atlantyk nowymi transportowymi samolotami. Mówił o tym główny inżynier Airbusa Pascal Vialleton w lutym 2021 r. Francuski producent stara się o certyfikat ETOPS dla maszyn BelugaXL. Po jego uzyskaniu otworzyłoby to również nowe możliwości dla zwykłych przewozów towarowych o dużych gabarytach.

Głównym celem Airbusa w wykorzystaniu Beluga XL z certyfikatem ETOPS jest transport satelitów z Europy do Stanów Zjednoczonych, z których zostaną wyniesione na orbitę z różnych miast. Kolejnym bardzo ważnym celem jest wspieranie wewnętrzego łańcuchs dostaw producenta, przewożąc części kadłuba i komponenty na linie montażu końcowego A320 i A220 w Mobile (USA) i Mirabel (Kanada). Mogą również służyć do operacji czarterowych, przewożąc duże, ciężkie i ponadgabarytowe ładunki na zlecenie klientów. Ze względu na średnicę kadłuba wynoszącą 8,8 m, BelugaXL oferuje o 30 proc. większą pojemność w porównaniu do Belugi ST. Jednak w przeciwieństwie do samolotów cargo takich jak Antonow An-124 czy An-225, BelugaXL nie jest w stanie załadować lub rozładować ładunków z poziomu ziemi, co sprawia, że warunkiem koniecznym do wykonania takich zadań jest mobilna platforma przechowywana w samolocie lub specjalna rampa do rozładunku i załadunku.

Airbus Atlantic

Zatrudniająca ponad 13 tys. pracowników w pięciu krajach na trzech kontynentach, dysponująca wolumenem obrotów szacowanym na około 3,5 mld euro rocznie, firma Airbus Atlantic zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem produkcji struktur lotniczych i jest numer jeden pod względem produkcji foteli dla pilotów. Zarazem sytuuje się w pierwszej trójce pod względem produkcji foteli pasażerskich dla klas biznes i pierwszej, które nadal będą sprzedawane pod marką STELIA Aerospace.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
O’Leary: Lufthanso, sprzedawaj tańsze bilety!

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: Lufthanso, sprzedawaj tańsze bilety!

Mateusz Kieruzal 12 stycznia 2022

ZOPI skarży przetarg CPK. Inwestor zareagował przed rozprawą

Infrastruktura i lotniska

ZOPI skarży przetarg CPK. Inwestor zareagował przed rozprawą

Redakcja 12 stycznia 2022

Chiński ULC nakazuje zawiesić loty do USA

Prawo i polityka

Chiński ULC nakazuje zawiesić loty do USA

Mateusz Kieruzal 12 stycznia 2022

 

Nowa litewska linia Jump Air już z certyfikatem AOC

Pasażer i linie lotnicze

Nowa litewska linia Jump Air już z certyfikatem AOC

15 stycznia 2022

Air Malta konsoliduje swoją siatkę połączeń

Pasażer i linie lotnicze

Air Malta konsoliduje swoją siatkę połączeń

15 stycznia 2022

Nowe inicjatywy w ramach Baltic FAB

Infrastruktura i lotniska

Nowe inicjatywy w ramach Baltic FAB

15 stycznia 2022

CPK: Ruszają prace przygotowawcze dla linii Sieradz - Poznań

Infrastruktura i lotniska

CPK: Ruszają prace przygotowawcze dla linii Sieradz - Poznań

14 stycznia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5