Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus ogłasza nową spółkę – Airbus Atlantic

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
12-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus ogłasza nową spółkę – Airbus Atlantic
Fot. Airbus Media
Z początkiem tego roku rozpoczęła oficjalnie działalność spółka Airbus Atlantic, należąca w całości do Airbusa i będąca globalnym graczem w branży produkcji struktur lotniczych. Nowa firma łączy zasoby i kompetencje zakładów Airbusa w Nantes i Montoir-de-Bretagne, a także zakładów STELIA Aerospace na całym świecie. Prawdopodobnie dlatego Airbus chce pozyskać ETOPS dla maszyn BelugaXL.

Cel – ujednolicenie firmy

Ujednolicenie organizacji jest częścią projektu transformacji Airbusa, ogłoszonego w kwietniu 2021 r. Jego celem jest wzmocnienie łańcucha montażowo-produkcyjnego konstrukcji lotniczych w strukturze przemysłowej, która to działalność jest uznawana za podstawową. Airbus chce nadal rozwijać konkurencyjność, innowacyjność i ulepszać jakość swoich produktów. Spółka Airbus Atlantic będzie istotnym elementem łańcucha produkcyjnego całej grupy Airbusa. Ma odgrywać główną rolę we współpracy z ponad 500 dostawcami bezpośrednimi (komponentów do statków powietrznych) i ponad 2 tys. dostawcami pośrednimi (produktów do zamówień ogólnych).

– Airbus Atlantic, stanowiąca serce Airbusa, ma sprostać wielkim wyzwaniom związanym z dążeniem do zrównoważonego przemysłu lotniczego, będąc jednocześnie pionierem wykorzystania nowych technologii. Naszym pierwszym zadaniem jest zapewnienie zadowolenia wszystkich klientów oraz ustanowienie nowych standardów doskonałości w zakresie jakości i efektywności operacyjnej. Mam pełne zaufanie do talentu, entuzjazmu i zaangażowania pracowników Airbus Atlantic. Wierzę, że z sukcesem napiszemy nowy rozdział historii firmy – powiedział Cédric Gautier, dyrektor generalny Airbus Atlantic.

Pomoże w tym BelugaXL?

To m.in. dlatego prawie rok temu Airbus informował, że chce latać przez Atlantyk nowymi transportowymi samolotami. Mówił o tym główny inżynier Airbusa Pascal Vialleton w lutym 2021 r. Francuski producent stara się o certyfikat ETOPS dla maszyn BelugaXL. Po jego uzyskaniu otworzyłoby to również nowe możliwości dla zwykłych przewozów towarowych o dużych gabarytach.

Głównym celem Airbusa w wykorzystaniu Beluga XL z certyfikatem ETOPS jest transport satelitów z Europy do Stanów Zjednoczonych, z których zostaną wyniesione na orbitę z różnych miast. Kolejnym bardzo ważnym celem jest wspieranie wewnętrzego łańcuchs dostaw producenta, przewożąc części kadłuba i komponenty na linie montażu końcowego A320 i A220 w Mobile (USA) i Mirabel (Kanada). Mogą również służyć do operacji czarterowych, przewożąc duże, ciężkie i ponadgabarytowe ładunki na zlecenie klientów. Ze względu na średnicę kadłuba wynoszącą 8,8 m, BelugaXL oferuje o 30 proc. większą pojemność w porównaniu do Belugi ST. Jednak w przeciwieństwie do samolotów cargo takich jak Antonow An-124 czy An-225, BelugaXL nie jest w stanie załadować lub rozładować ładunków z poziomu ziemi, co sprawia, że warunkiem koniecznym do wykonania takich zadań jest mobilna platforma przechowywana w samolocie lub specjalna rampa do rozładunku i załadunku.

Airbus Atlantic

Zatrudniająca ponad 13 tys. pracowników w pięciu krajach na trzech kontynentach, dysponująca wolumenem obrotów szacowanym na około 3,5 mld euro rocznie, firma Airbus Atlantic zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem produkcji struktur lotniczych i jest numer jeden pod względem produkcji foteli dla pilotów. Zarazem sytuuje się w pierwszej trójce pod względem produkcji foteli pasażerskich dla klas biznes i pierwszej, które nadal będą sprzedawane pod marką STELIA Aerospace.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Z wizytą w Airbus Safety Promotion Centre

Biznes i przemysł

Z wizytą w Airbus Safety Promotion Centre

Piotr Bożyk 24 lutego 2025

Linie Qanot Sharq leasingują kolejne airbusy A321neo

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR z silnikami PW GTF z certyfikatem typu od EASA

Biznes i przemysł

Plany Airbusa na zwiększanie produkcji samolotów. Opóźnienie A350F

Biznes i przemysł

airBaltic: Pierwszy airbus A220 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A320neo dołączy do floty Air Greenland

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Z wizytą w Airbus Safety Promotion Centre

Biznes i przemysł

Z wizytą w Airbus Safety Promotion Centre

Piotr Bożyk 24 lutego 2025

Linie Qanot Sharq leasingują kolejne airbusy A321neo

Pasażer i linie lotnicze

A321XLR z silnikami PW GTF z certyfikatem typu od EASA

Biznes i przemysł

Plany Airbusa na zwiększanie produkcji samolotów. Opóźnienie A350F

Biznes i przemysł

airBaltic: Pierwszy airbus A220 z Internetem od Starlink

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A320neo dołączy do floty Air Greenland

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5