Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus musi zwalniać. Faury: Dobrowolne odejścia nie wystarczą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus musi zwalniać. Faury: Dobrowolne odejścia nie wystarczą
Fot. Airbus Media
Prezes Airbusa Guillaume Faury napisał w liście skierowanym do 130 tys. pracowników o konieczności redukcji zatrudnienia w firmie, jeśli dalej ma sprostać spadającemu wciąż popytowi na podróże powietrzne i mniejszym zamówieniom samolotów dokonywanym przez linie lotnicze na całym świecie, walczące z kryzysem wywołanym wirusem COVID-19.

Producent z Tuluzy rozważa redukcję zatrudnienia o 15 tys. etatów. – Jestem Ci winien przejrzystość. Jest mało prawdopodobne, że dobrowolne odejścia wystarczą – napisał Faury w liście do każdego z pracowników, do którego dotarła Agencja Reutera.

Airbus wielokrotnie ostrzegał, że perspektywy dla całej branży są niepewne, a najgorszy kryzys w historii lotnictwa uderzył mocno w finanse przewoźników powietrznych, którzy są rozczarowani wolniejszym niż zakładano procesem odnowy w letnich miesiącach wakacyjnych. To ma bezpośredni wpływ na plany producenta z Tuluzy, który przymierza się do największej w swojej historii restrukturyzacji.

– Ożywienie w ruchu lotniczym w sezonie letnim nie jest na takim poziomie, na jaki liczyła branża. Musimy przygotować się na jeszcze głębszy i dłuższy kryzys niż sugerowały poprzednie scenariusze – dodał w liście do pracowników Faury.

Globalny ruch lotniczy spadł w lipcu o 80 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. Najgorszy był jednak kwiecień. Wtedy odnotowano aż 94 proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Ożywienie utrudniają wciąż niespójne i zmieniające się często rządowe restrykcje, które torpedują przewoźnikom powietrznym planowanie z wyprzedzeniem.

Airbus poinformował o solidnych dostawach w sierpniu, ale bardziej dociekliwe źródła branżowe są przekonane, że wiele samolotów trafia jednak prosto do hangarów. Trudną sytuację komplikują dodatkowo niełatwe negocjacje z przedstawicielami związków zawodowych. Kolejna ich tura zaplanowana jest za tydzień.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij