Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus musi zwalniać. Faury: Dobrowolne odejścia nie wystarczą


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-15 07:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus musi zwalniać. Faury: Dobrowolne odejścia nie wystarczą
Fot. Airbus Media
Prezes Airbusa Guillaume Faury napisał w liście skierowanym do 130 tys. pracowników o konieczności redukcji zatrudnienia w firmie, jeśli dalej ma sprostać spadającemu wciąż popytowi na podróże powietrzne i mniejszym zamówieniom samolotów dokonywanym przez linie lotnicze na całym świecie, walczące z kryzysem wywołanym wirusem COVID-19.
Producent z Tuluzy rozważa redukcję zatrudnienia o 15 tys. etatów. – Jestem Ci winien przejrzystość. Jest mało prawdopodobne, że dobrowolne odejścia wystarczą – napisał Faury w liście do każdego z pracowników, do którego dotarła Agencja Reutera.

Airbus wielokrotnie ostrzegał, że perspektywy dla całej branży są niepewne, a najgorszy kryzys w historii lotnictwa uderzył mocno w finanse przewoźników powietrznych, którzy są rozczarowani wolniejszym niż zakładano procesem odnowy w letnich miesiącach wakacyjnych. To ma bezpośredni wpływ na plany producenta z Tuluzy, który przymierza się do największej w swojej historii restrukturyzacji.

– Ożywienie w ruchu lotniczym w sezonie letnim nie jest na takim poziomie, na jaki liczyła branża. Musimy przygotować się na jeszcze głębszy i dłuższy kryzys niż sugerowały poprzednie scenariusze – dodał w liście do pracowników Faury.

Globalny ruch lotniczy spadł w lipcu o 80 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. Najgorszy był jednak kwiecień. Wtedy odnotowano aż 94 proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Ożywienie utrudniają wciąż niespójne i zmieniające się często rządowe restrykcje, które torpedują przewoźnikom powietrznym planowanie z wyprzedzeniem.

Airbus poinformował o solidnych dostawach w sierpniu, ale bardziej dociekliwe źródła branżowe są przekonane, że wiele samolotów trafia jednak prosto do hangarów. Trudną sytuację komplikują dodatkowo niełatwe negocjacje z przedstawicielami związków zawodowych. Kolejna ich tura zaplanowana jest za tydzień.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus zdecydowanie wyprzedza Boeinga w liczbie dostaw samolotów

Biznes i przemysł

Airbus zdecydowanie wyprzedza Boeinga w liczbie dostaw samolotów

Emilia Derewienko 09 września 2020

Iran Air: Po 17 latach wznawiamy trasę Teheran – Madryt

Pasażer i linie lotnicze

Iran Air: Po 17 latach wznawiamy trasę Teheran – Madryt

Avgeek 06 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5