Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus i ITA Airways będą współpracować na rzecz rozwoju UAM


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-04-30 07:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus i ITA Airways będą współpracować na rzecz rozwoju UAM
Fot. Airbus Media
Airbus i ITA Airways podpisały w ostatnich dniach memorandum (MoU) dotyczące współpracy w zakresie miejskiej mobilności powietrznej (Urban Air Mobility-UAM) we Włoszech. Obie firmy mają zbadać możliwości tworzenia dostosowanych do potrzeb usług UAM, identyfikując przy tym strategiczne przypadki zastosowania rozwiązań w zakresie bezemisyjnej mobilności.
Porozumienie przewiduje wspólne podejście do lokalnych interesariuszy mobilności w celu pozyskania dodatkowych partnerów dla bezpiecznego i zrównoważonego uruchomienia operacji z wykorzystaniem opracowywanego obecnie elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania (eVTOL) CityAirbus NextGen. Strony uzgodniły również, że określą przypadki pilotażowe w celu zapewnienia społecznej akceptacji UAM poprzez zademonstrowanie wartości dodanej, jaką może ona przynieść społecznościom.

- Partnerstwo pomiędzy ITA Airways i Airbusem rozpoczęło się od ewolucji w kierunku bardziej nowoczesnych, komfortowych i przyjaznych dla środowiska samolotów komercyjnych, wyposażonych w najnowocześniejsze technologie. Dzięki tej umowie nasze partnerstwo rozszerza się na segment miejskiej mobilności powietrznej, aby zapewnić szerszą, zorientowaną na klienta, innowacyjną i zrównoważoną ofertę dla naszych klientów - powiedział Alfredo Altavilla, Prezes ITA Airways.

Wschodzący rynek mobilności powietrznej w mieście (Urban Air Mobility - UAM) zaczyna się umacniać, dlatego producent zapoczątkował nową generację CityAirbusów. CityAirbus NextGen to w pełni elektryczny pojazd wyposażony w stałe skrzydła, ogon w kształcie litery V oraz osiem śmigieł napędzanych elektrycznie w ramach unikalnie zaprojektowanego rozproszonego układu napędowego. Jest przeznaczony do przewozu maksymalnie czterech pasażerów - w tym pilota - w lotach bezemisyjnych o wielu zastosowaniach na odległość 80 km przy osiąganiu prędkości przelotowej do 120 km/h, dzięki czemu doskonale nadaje się do operacji w dużych miastach w ramach różnych misji. Przy okazji tego projektu Airbus szczyci się zerową emisją CO2 podczas lotów nowego pojazdu.

- Ta umowa jest świadectwem silnych relacji między Airbusem a ITA Airways. Jest to okazja do wykorzystania naszych wspólnych ambicji - pionierskich rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju w przemyśle lotniczym - i opracowania nowych rozwiązań w zakresie mobilności lotniczej dla bezemisyjnych lotów pionowych w celu wsparcia naszych miast i społeczności jeszcze w tej dekadzie - powiedział Guillaume Faury, prezes i dyrektor generalny Airbusa.

Od 2014 r. Airbus bada, w jaki sposób napęd elektryczny może pomóc w rozwoju nowych rodzajów pojazdów powietrznych. We wrześniu 2021 r. firma zaprezentowała swój w pełni elektryczny prototyp eVTOL - CityAirbus NextGen. Airbus opracowuje rozwiązanie UAM z eVTOL-ami nie tylko po to, aby zaoferować nową usługę mobilności, ale także jako ważny krok w dążeniu do ograniczenia emisji w lotnictwie w całej gamie swoich produktów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus otworzył studio projektowania wyposażenia odrzutowców biznesowych

Biznes i przemysł

Airbus otworzył studio projektowania wyposażenia odrzutowców biznesowych

Redakcja/inf. pras. 23 maja 2022

airBaltic odebrał 35. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic odebrał 35. airbusa A220-300

Avgeek 23 maja 2022

 

PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

03 października 2022

Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

03 października 2022

Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

Infrastruktura i lotniska

Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

03 października 2022

Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

Prawo i polityka

Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

03 października 2022

Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

Biznes i przemysł

Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

03 października 2022

OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

Biznes i przemysł

OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

03 października 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5