Nordic Aviation Capital, duńska firma leasingowa będąca jednym z największych tego typu podmiotów na świecie, potwierdziła wczoraj (23 stycznia) zakup dwudziestu A220. Nie podano jednak żadnych szczegółów dotyczących ostatecznego harmonogramu dostaw.
Podczas zeszłorocznego Paris Air Show prezes Nordic Aviation Capital, Martina Møllera i dyrektora handlowego Airbusa, Christiana Scherera podpisali list intencyjny. Teraz doszło do dopięcia transakcji.
Nordic Aviation Capital jest ważnym klientem. Jest piątą co do wielkości firmą leasingową samolotów na świecie, ale, co najważniejsze, jest największym graczem na rynku leasingu mniejszych maszyn regionalnych. Posiada i zarządza 500 samolotami, wynajętymi w leasingu 78 klientom w ponad 50 krajach. Spółka jest m.in. właścicielem bombardierów Q400 oraz embraerów E190/E195 latających we flocie LOT-u.
NAC jest w posiadaniu siedmiu A220, a zakup dodatkowych dwudziestu sztuk tej maszyny jest ważnym sygnałem dla reszty rynku i dobrze wróży byłemu programowi seria C
przejętemu przez Airbusa od Bombardiera w lipcu 2018 roku. Obecnie NAC ma w swej flocie 175 samolotów od Embraera, największego konkurenta Airbusa w tym segmencie rynku. A220 bezpośrednio rywalizuje z embrerem E195-E2, więc zakup produktów europejskich, a nie brazylijskich, umacnia pozycje maszyny ze Starego Kontynentu.
– Zamówienie NAC na A220 pokazuje, że samolot ten jest równie ważny dla linii regionalnych, jak i większych przewoźników. Liczymy na owocną współpracę z NAC w przyszłości, dziękujemy firmie za wyrażone tą umową zaufanie dla nas jako producenta – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.