Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus dostarczył pierwszego A330neo do TAP Portugal (ZDJĘCIA)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-11-26 15:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus dostarczył pierwszego A330neo do TAP Portugal (ZDJĘCIA)
fot. Piotr Bożyk
Airbus dostarczył pierwszego A330neo do TAP Portugal (ZDJĘCIA)
Airbus dostarczył pierwszego A330neo do TAP Portugal (ZDJĘCIA)
Airbus dostarczył pierwszego A330neo do TAP Portugal (ZDJĘCIA)
Airbus dostarczył pierwszego A330neo do TAP Portugal (ZDJĘCIA)
Airbus dostarczył pierwszego A330neo do TAP Portugal (ZDJĘCIA)
Linia TAP Air Portugal odebrała dziś (26 listopada) pierwszego na świecie airbusa nowej generacji – A330neo i będzie pierwszym przewoźnikiem, który skorzysta ze wszystkich nowinek najnowszej maszyny. Na ceremonii dostawy znajdowała się także redakcja Rynku Lotniczego.
Pierwszy A330-900neo (CS-TUB) jest wyleasingowany od firmy Avolon. Na pokład zabierze 298 pasażerów w komfortowym układzie trzyklasowym: 34 w klasie biznes, 96 w ekonomicznej premium oraz 168 w klasie ekonomicznej. Nowa kabina Airspace by Airbus oferuje więcej przestrzeni osobistej, większe schowki na bagaże, zaawansowane oświetlenie kabiny LED i najnowocześniejszy pokładowy system rozrywki i łączności.

– Cieszę się, że mogę powitać pierwszy samolot airbus A330-900neo w naszej rozwijającej się flocie. Bezkonkurencyjna ekonomia i efektywność napędzają nasz biznes – powiedział Antonoaldo Neves, dyrektor generalny TAP Air Portugal. – A330neo zapewni nam dużą elastyczność operacyjną dzięki wielu wspólnym cechom innych samolotów Airbusa w naszej flocie. Ten samolot będzie pierwszym wyposażonym w nową kabinę Airspace, która jest nową koncepcją ukształtowaną w celu spełnienia ambicji TAP, aby zaoferować naszym pasażerom lepszy produkt w branży – dodał Neves.

Pierwszy z A330neo ma się pojawić na trasie Lizbona – Sao Paulo już 9 grudnia. Choć przewoźnik zastrzega sobie zmianę tej daty z powodów operacyjnych. Ameryka Południowa będzie pierwszym kontynentem na jaki będą latać najnowsze maszyny TAP. Łącznie portugalski przewoźnik zamówił 21 samolotów A330-900neo. Dostawy ich zakończą się w 2022 roku.

– Przekazanie pierwszego A330neo dla TAP Air Portugal jest bardzo ważnym kamieniem milowym dla Airbusa. Dzięki ciągłym innowacjom A330neo, nasz najnowszy samolot szerokokadłubowy, zaoferuje naszym klientom najwyższą wartość i wydajność oraz najwyższy komfort dla pasażerów. Ta okazja jest kolejnym krokiem naprzód w kierunku realizacji celów naszej branży w zakresie zrównoważonego lotnictwa – powiedział Guillaume Faury, prezes Airbus Commercial Aircraft.

Obecnie flota linii TAP Portugal składa się z 91 samolotów: ośmiu ATR-ów 72-600, 21 airbusów A319, 22 A320, sześciu A321, 12 A330-200, czterech A330-300, jednego A330-900neo oraz czterech A340-300.

 

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350, co spowodowało ich wydłużenie z 60,3 m do 64 m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Pierwszy lot techniczny mniejszej wersji A330-800neo zaplanowany jest jesienią tego roku.

Warto dodać, że rodzina A330 to najpopularniejsze szerokokadłubowe modele Airbusa. Do tej pory producent zebrał zamówienia na 1733 samolotów, z czego 1424 zostały już dostarczone. Większość kontraktów (1011) stanowi większy wariant -300 oraz -900neo. Od kwietnia 2013 r. A330 są produkowane w tempie 10 sztuk miesięcznie. Obecnie na dostawę oczekuje 298 samolotów A330, w tym 10 w wersji cargo oraz 10 wojskowych.

Wspólny type rating dla A330, A330neo i A350

Linie lotnicze i piloci posiadają także korzyści szkoleniowe dzięki wspólnemu type ratingowi dla A330 oraz A350. Piloci, którzy są wyszkoleni i latają na A330 mogą rozpocząć swoje przygotowania do lotów maszyną A350 przechodząc tylko szkolenie z różnic w obydwu samolotach.

To wszystko znaczną redukcję kosztów dla linii lotniczych, ponieważ szkolenie w różnicach maszyn nie wymaga korzystania z pełnego naziemnego symulatora lotów. Pozwala to na zmniejszenie o 65 proc. czasu szkolenia pilotów do zaledwie ośmiu dni, w porównaniu do standardowego okresu szkoleń. Wspólny type rating pozwala także na stworzenie grupy pilotów, którzy mogą latać zarówno A330 jak i A350XWB w koncepcji Single Fleet Flying (SFF), która zwiększa elastyczność planowania operacyjnego. Znaczącym czynnikiem w osiągnięciu wspólnego type rating'u A330/A350 jest podobieństwo właściwości pilotażowych między dwoma samolotami. Zostało to zweryfikowane w 2015 r. przez pilotów reprezentujących europejskie i amerykańskie władze lotnictwa cywilnego, które dokonały oblotu obydwu samolotów.

Więcej na temat nowego airbusa oraz obszerną fotorelację zaprezentujemy już wkrótce.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus: Liczba samolotów w Rosji i krajach byłego ZSRR podwoi się do 2037 roku

Biznes i przemysł

Airbus: Liczba samolotów w Rosji i krajach byłego ZSRR podwoi się do 2037 roku

Emilia Derewienko 23 listopada 2018

Nowy Dreamliner dołączy do floty LOT. Na razie problemy w Budapeszcie

Biznes i przemysł

Nowy Dreamliner dołączy do floty LOT. Na razie problemy w Budapeszcie

Emilia Derewienko 23 listopada 2018

EasyJet wykorzystuje opcje na A320neo

Biznes i przemysł

EasyJet wykorzystuje opcje na A320neo

Piotr Bożyk 26 listopada 2018

 

To już koniec grupy Small Planet Airlines

Biznes i przemysł

To już koniec grupy Small Planet Airlines

29 listopada 2018

Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?

Biznes i przemysł

Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?

29 listopada 2018

Branża osiąga rekordowe wpływy z usług dodatkowych

Biznes i przemysł

Branża osiąga rekordowe wpływy z usług dodatkowych

29 listopada 2018

Litewska spółka Small Planet Airlines bez AOC

Prawo i polityka

Litewska spółka Small Planet Airlines bez AOC

29 listopada 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS