Airbus ma za sobą dobry rok. Liczba dostarczonych maszyn wzrosła o 8% względem roku poprzedniego. Zamówione zostało 1131 samolotów, a backlog wzrósł do 7482 maszyn.
Airbus poinformował o liczbie dostarczonych w mijającym roku 10 stycznia. Ogólnie do 99 klientów trafiły 863 samoloty i tym samym rekord z roku 2018 został pobity o osiem procent. Jak podkreśla producent to siedemnasty z rzędu rok, w którym zwiększona została produkcja. Rekord osiągnięto także w liczbie dostarczonych samolotów szerokokadłubowych – dostarczony ich aż 173. Poniżej prezentujemy szczegółowe zestawienie dostaw.
- A220: 48 samolotów w roku 2019 (20 maszyn dostarczonych w roku poprzednim, A200 zostało przejęte przez Airbusa 1 lipca 2018. Wcześnie samoloty te były produkowane przez Bombardiera jako CSeries)
- A320: 642 samoloty w roku 2019 (626 maszyn dostarczono w roku poprzednim) z czego 551 w wersji NEO (386 w roku 2018)
- A330: 53 samoloty w roku 2019 (49 w roku 2018), czego 41 NEO (3 w roku poprzednim)
- A350: 112 samolotów w roku 2018 (93 maszyny dostarczono w roku 2018), z czego 24 w wersji A350-1000 (14 w roku 2018)
Dostarczony zostało także 8 samolotów A380, czyli o cztery mniej niż w roku 2018. Z produkcji swoich największych maszyn
Airbus jednak zrezygnował więc nie jest to żadnym zaskoczeniem. O tym jakie czynniki doprowadziły do podjęcia takiej decyzji szerzej pisaliśmy w tekście "
A380. Niespełnione marzenie Airbusa".
Duża liczba zamówień sprawiła, że Airbus przekroczył barierę 20 tys. zamówień w ujęciu narastającym. Na koniec roku backlog osiągnął poziom 7482 samolotów.
– Z zadowoleniem obserwujemy to, że skala dostaw samolotów komercyjnych odzwierciedla nasze ciągłe wysiłki mające na celu lepszą obsługę klientów i wprowadzanie konkurencyjnych produktów i usług na rynek – powiedział Guillaume Faury, prezes Airbusa. Podziękował przy tym wszystkimi klientom za zaufanie do Airbusa i jego produktów.
Wyniki finansowe producenta z Tuluzy poznamy w połowie lutego.