Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Airbus: Koniec A380. Emirates zamienia A380 na A330neo i A350


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-02-14 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus: Koniec A380. Emirates zamienia A380 na A330neo i A350
fot. Piotr Bożyk
Airbus: Koniec A380. Emirates zamienia A380 na A330neo i A350
Airbus: Koniec A380. Emirates zamienia A380 na A330neo i A350
Airbus: Koniec A380. Emirates zamienia A380 na A330neo i A350
Airbus i Emirates poinformowali dziś (14 lutego) w Tuluzie, że 39 zamówionych airbusów A380 zostanie zamienionych na 40 A330neo oraz 30 A350 XWB. To początek końca programu A380, o którym mówiło się już od pewnego czasu.
Po dokonaniu przeglądu swojej działalności Emirates redukuje zamówienie A380 ze 162 do 123 samolotów. Przewoźnik odbierze jeszcze 14 A380, a ostatni z nich trafi do linii pod koniec 2021 r., co będzie też symbolicznym końcem programu A380. Arabski przewoźnik zdecydował się rozwijać dalej swoją flotę dzięki najnowszej generacji samolotów szerokokadłubowych Airbusa. Emirates w najbliższych latach odbierze 40 A330-900neo oraz 30 A350-900 XWB. 

– W wyniku tej decyzji nie mamy dużych zaległości w dostawach A380, a zatem nie ma podstaw do podtrzymania produkcji, pomimo naszych ogromnych wysiłków sprzedażowych i rozmów z innymi liniami lotniczymi w ostatnich latach. To doprowadza do końca dostaw A380 w 2021 roku. Konsekwencje tej decyzji są w dużej mierze osadzone w naszych wynikach za 2018 rok – powiedział Tom Enders, dyrektor generalny Airbusa.

Koniec produkcji A380 wieściły sygnały, które napływały od miesięcy. W zeszłym roku Air France zmniejszył liczbę "gigantów" w swojej flocie z dziesięciu do pięciu sztuk. Potem pojawiły się informacje o rozmowach władz Francji i Chin mające na celu ratowanie programu. W zeszłym tygodniu Qantas ostatecznie wycofał się z zamówienia na ośmiu A380. Wtedy też pojawiło się przewidywanie, że dziś Airbus ogłosi decyzje, o zakończeniu programu budowy największych samolotów pasażerskich świata.

– A380 to nie tylko wyjątkowe osiągnięcie inżynieryjne i przemysłowe. Pasażerowie na całym świecie uwielbiają latać tym wspaniałym samolotem. Dlatego dzisiejsze oświadczenie jest bolesne dla nas i społeczności A380 na całym świecie. Ale pamiętajmy, że A380 będzie nadal latał po świecie jeszcze przez wiele lat, a Airbus oczywiście będzie nadal w pełni wspierać operatorów A380 – dodał Enders.

Airbus A380 – ponad 280 mln pasażerów

Airbus i jego pasja do awiacji oraz wizja podróży lotniczych koncentrowały się wokół modelu A380, który według producenta bardziej niż kiedykolwiek spełniał zmieniające się oczekiwania pasażerów oraz dopasowywał się do ewoluujących trendów w ruchu lotniczym, a jednocześnie generuje znaczące przychody dla jego użytkowników. Niezrównana przestrzeń w kabinie, jaką oferuje A380, pozwalała operatorom na wybranie konfiguracji kabiny spełniającej potrzeby określonych tras oraz oczekiwania pasażerów.

– Wiele linii włącza na przykład do swojej oferty klasę ekonomiczną premium (Premium Economy), oferującą typowy dla klasy ekonomicznej układ foteli, generującą większe przychody przy zachowaniu tej samej liczby pasażerów. W efekcie linie lotnicze mogą zwiększyć średni dochód na jednego pasażera i wygenerować dodatkowe przychody w wysokości ok. 13 mln dolarów rocznie na każdy samolot A380 – powiedział Frank Vermeire, szef marketingu A380 w firmie Airbus. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kolejne spotkania rekrutacyjne Emirates w Polsce

Biznes i przemysł

Kolejne spotkania rekrutacyjne Emirates w Polsce

Emilia Derewienko 18 stycznia 2019

Podsumowanie współpracy Emirates i flydubai. Linie wchodzą w nowy etap

Biznes i przemysł

Podsumowanie współpracy Emirates i flydubai. Linie wchodzą w nowy etap

Emilia Derewienko 16 stycznia 2019

Dubaj: Zamknięcie pasa startowego blisko. Emirates zawieszą nawet 500 lotów

Infrastruktura i lotniska

Dubaj: Zamknięcie pasa startowego blisko. Emirates zawieszą nawet 500 lotów

Emilia Derewienko 15 stycznia 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5