Airbus dostarczył w sierpniu przewoźnikom 40 samolotów – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Odrzutowce odebrało w sumie 25 klientów. Europejski producent przyjął w ósmym miesiącu bieżącego roku zamówienia aż na 102 samoloty. To najlepszy wynik od początku pandemii.
Dla porównania w lipcu przyjęto zamówienia
tylko na dwa odrzutowce. Linie lotnicze i leasingodawcy na całym świecie odebrali w siódmym miesiącu 2021 roku w sumie 47 samolotów.
W sierpniu 2021 roku
największe zamówienie złożył brytyjski Jet2, którego flotę wzmocni 36 odrzutowców A321neo. Kolejnych
30 maszyn tej wersji zamówiły Delta Air Lines, a 21 chilijsko-brazylijskie LATAM. Południowoamerykański przewoźnik zyska również siedem samolotów wersji A320neo. Z kolei
siedem szerokokadłubowych A330-900 zamówił na początku sierpnia niemiecki Condor. Jeden A320neo dołączy natomiast do floty Medair Malta.
33 z dostarczonych w sierpniu odrzutowców to wąskokadłubowce z rodziny A320, w tym szesnaście A320neo i siedemnaście A321neo. Klienci odebrali również pięć wąskokadłubowych A220-300 oraz dwa szerokokadłubowe A350-900. Między styczniem a sierpniem europejski producent dostarczył już w sumie 384 samoloty do 70 odbiorców.
Airbus od początku swojej działalności przyjął zamówienia łącznie na 20 508 samolotów. 16 333 z nich dotyczyło odrzutowców z rodzin A220 i A320. Poza tym klienci zamówili 3108 szerokokadłubowych A330, A340 lub A350. Kolejnych 816 dotyczyło maszyn A300 i A310, a 251 największych samolotów pasażerskich świata, czyli A380.
Airbus ogłosił na początku wakacji plany wyposażenia czterosilnikowego i dwupokładowego Super Jumbo w zbiorniki na wodór i wysłanie go w powietrze jako testowego samoloty hybrydowego. A380 ma utorować w ten sposób drogę nowej generacji odrzutowców pasażerskich, które producent z Tuluzy chciałby zasilać wodorem zamiast naftą. Więcej o tym projekcie pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.