Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus: 102 zamówienia w sierpniu. Najwięcej podczas pandemii


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-09-08 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus: 102 zamówienia w sierpniu. Najwięcej podczas pandemii
fot. Airbus
Airbus dostarczył w sierpniu przewoźnikom 40 samolotów – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Odrzutowce odebrało w sumie 25 klientów. Europejski producent przyjął w ósmym miesiącu bieżącego roku zamówienia aż na 102 samoloty. To najlepszy wynik od początku pandemii.
Dla porównania w lipcu przyjęto zamówienia tylko na dwa odrzutowce. Linie lotnicze i leasingodawcy na całym świecie odebrali w siódmym miesiącu 2021 roku w sumie 47 samolotów.

W sierpniu 2021 roku największe zamówienie złożył brytyjski Jet2, którego flotę wzmocni 36 odrzutowców A321neo. Kolejnych 30 maszyn tej wersji zamówiły Delta Air Lines, a 21 chilijsko-brazylijskie LATAM. Południowoamerykański przewoźnik zyska również siedem samolotów wersji A320neo. Z kolei siedem szerokokadłubowych A330-900 zamówił na początku sierpnia niemiecki Condor. Jeden A320neo dołączy natomiast do floty Medair Malta.

33 z dostarczonych w sierpniu odrzutowców to wąskokadłubowce z rodziny A320, w tym szesnaście A320neo i siedemnaście A321neo. Klienci odebrali również pięć wąskokadłubowych A220-300 oraz dwa szerokokadłubowe A350-900. Między styczniem a sierpniem europejski producent dostarczył już w sumie 384 samoloty do 70 odbiorców.

Airbus od początku swojej działalności przyjął zamówienia łącznie na 20 508 samolotów. 16 333 z nich dotyczyło odrzutowców z rodzin A220 i A320. Poza tym klienci zamówili 3108 szerokokadłubowych A330, A340 lub A350. Kolejnych 816 dotyczyło maszyn A300 i A310, a 251 największych samolotów pasażerskich świata, czyli A380.

Airbus ogłosił na początku wakacji plany wyposażenia czterosilnikowego i dwupokładowego Super Jumbo w zbiorniki na wodór i wysłanie go w powietrze jako testowego samoloty hybrydowego. A380 ma utorować w ten sposób drogę nowej generacji odrzutowców pasażerskich, które producent z Tuluzy chciałby zasilać wodorem zamiast naftą. Więcej o tym projekcie pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PLL LOT i Boeing spotkają się w sądzie? "Airbus zdecydowanie jest w grze"

Biznes i przemysł

PLL LOT i Boeing spotkają się w sądzie? "Airbus zdecydowanie jest w grze"

Przegląd prasy 07 września 2021

Lufthansa odebrała pierwszego airbusa A321neo z kabiną Airspace

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa odebrała pierwszego airbusa A321neo z kabiną Airspace

Avgeek 04 września 2021

Kazachstan zamówił dwa A400M i będzie dziewiątym operatorem maszyn

Biznes i przemysł

Kazachstan zamówił dwa A400M i będzie dziewiątym operatorem maszyn

Rafał Dybiński 05 września 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5