Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Airbus MSN 10000 z rodziny A320 dla Middle East Airlines

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
10-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Wczoraj (9 października) Airbus dostarczył samolot MSN 10000 z rodziny A320 dla narodowego przewoźnika Libanu, linii Middle East Airlines (MEA). Jubileuszowa maszyna o numerze seryjnym MSN10000, to samolot o rejestracji T7-ME3, który jest napędzany najnowszymi silniki Pratt & Whitney Pure Power PW1100G. Samolot został odebrany w zakładach Airbusa w Tuluzie.

Warto dodać, że linie MEA odebrały jubileuszowy samolot z rodziny A320 o numerze seryjnym MSN 5000 w styczniu 2012 r., po 23 latach produkcji rodziny airbusów A320. Dostarczenie kolejnych 5 tys. samolotów zajęło producentowi zaledwie osiem lat, aby zaznaczyć ten znaczący kamień milowy z MSN 10000 i ponownie z Middle East Airlines.

- Jesteśmy zaszczyceni otrzymaniem najnowocześniejszego A321neo z wyróżniającym się numerem seryjnym 10000 zbiegającym się z 75. rocznicą powstania Middle East Airlines, a szczególnie po otrzymaniu w 2012 r. maszyny MSN 5000. Odkąd po raz pierwszy nabyliśmy samolot z rodziny A320 w 2003 r., nie tylko skorzystaliśmy z wyjątkowej wydajności operacyjnej tego samolotu, ale byliśmy również pierwszą linią lotniczą, która wprowadziła produkt z szerokokadłubową kabiną do samolotu wąskokadłubowego, który stał się potem trendem w branży lotniczej. Niestety, ze względu na obecną sytuację w Libanie, tym razem nie będziemy mogli świętować dostawy karty maszyny MSN 10000 w Bejrucie, tak jak to zrobiliśmy z 5000 MSN, ale jestem pewien, że w tych trudnych okolicznościach jest to promyk światła, nadziei i motywacji do pokonania trudności w naszym kraju, ale nie tylko - powiedział Mohamad El Hout, prezes i dyrektor generalny MEA.

Nowy samolot, jako kolejny we flocie, nosi również odświeżone barwy przewoźnika, które zostały zaprezentowane z okazji obchodzonego w tym roku 75-lecia libańskiej linii. Na pokład A321neo zabiera 160 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 28 w klasie biznes (2-2) oraz 132 w klasie ekonomicznej (3-3). Posiada on także najnowszej generacji systemem rozrywki podczas lotu od Panasonic Avionics, Panasonic’s eX1, który jest zaprojektowany specjalnie dla samolotów wąskokadłubowych.

- Airbus z dumą kontynuuje budowanie długotrwałej współpracy z Middle East Airlines, które już obsługują jedną z najnowocześniejszych flot Airbusa na świecie. Jako operator Airbusa, MEA korzysta z unikalnej wspólnoty floty Airbusa między rodzinami samolotów i teraz dodaje trzeci wysoce oszczędny A321neo. Podziwiam odporność tej firmy w tak złożonym środowisku. Dostarczenie tej maszyny to kamień milowy, który pokazuje sukces rodziny A320. Dziękujemy naszym klientom na całym świecie za zaufanie do naszych produktów - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.

Flota Middle East Airlines składa się obecnie z 19 airbusów: 11 A320, trzech A321neo oraz pięciu A330-200. MEA posiada także dwa biznesowe embraery Legacy 500. Przewoźnik oczekuje na dostawę 16 airbusów: ośmiu A321neo, czterech A321XLR oraz czterech A330-900neo.

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 105 firm leasingowych i linii zamówiło 7436 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3396 A321neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

SAS zamawia 55 embraerów E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

SAS zamawia 55 embraerów E195-E2

Piotr Bożyk 01 lipca 2025

Mexicana odebrała pierwszego embraera E195-E2 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy airbus A321XLR dla Qantas

Biznes i przemysł

Pierwszy airbus A321XLR dla Qantas

Mateusz Kieruzal 30 czerwca 2025

Zobacz również:

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Chiny planują duże zamówienie w Airbusie. W tle konflikt z USA

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

SAS zamawia 55 embraerów E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

SAS zamawia 55 embraerów E195-E2

Piotr Bożyk 01 lipca 2025

Mexicana odebrała pierwszego embraera E195-E2 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy airbus A321XLR dla Qantas

Biznes i przemysł

Pierwszy airbus A321XLR dla Qantas

Mateusz Kieruzal 30 czerwca 2025

Zobacz również:

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Biznes i przemysł

LOT wybiera Airbusa. A220 podstawą floty regionalnej!

Łukasz Malinowski, Piotr Bożyk 16 czerwca 2025

Airbus w maju. Mniej dostaw i zero zamówień przed Paris Air Show

Biznes i przemysł

Chiny planują duże zamówienie w Airbusie. W tle konflikt z USA

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij