W ostatnich dniach marca łotewski airBaltic powitał w Rydze swojego 15. i 16. airbusa A220-300. Dostarczone (28 i 30 marca) maszyny otrzymały kolejno rejestracje YL-AAO oraz YL-AAP. To pierwsze dwa z ośmiu A220 przewidzianych do dostawy w tym roku dla airBaltic.
Jak dotąd airBaltic przewiózł 2,35 mln pasażerów na pokładzie samolotów airbus A220-300, co daje 1/3 wszystkich pasażerów przewoźnika w tym okresie. A220-300 wykonały ponad 23,7 tys. lotów i przeleciały ponad 62 tys. godzin blokowych. Do końca tego roku flota A220-300 powiększy się o kolejnych sześć samolotów tego typu. Łącznie przewoźnik zamówił 50 maszyn A220 wraz z opcjami na kolejnych 30 samolotów tego typu. Od czasu pierwszej dostawy, która miała miejsce 14 grudnia 2016 r., A220-300 przewoźnika były w ponad 35 krajach i wylądowały na ponad 70 lotniskach. Najczęściej airBaltic lata samolotami A220-300 do Abu Zabi, Moskwy, Amsterdamu, Paryża, Londynu i Barcelony, a ostatnio także rozpoczął loty do Dublina i Pragi. W ubiegłym roku airBaltic zaprezentował również ulepszoną kabinę z nowymi i wygodnymi siedzeniami, które są dostępne już w sześciu ostatnio dostarczonych samolotach A220. Pasażerowie korzystają teraz z dodatkowych udogodnień m.in. mają więcej miejsca na nogi, a fotele posiadają nowe kieszenie na magazyny, a także np. wieszaki na kurtki.
Więcej A220 we flocie to także efekt tegorocznej decyzji airBaltic.
Łotewski przewoźnik poinformował w lutym, że wycofa z floty wszystkie boeingi B737 już jesienią tego roku. To rok wcześniej niż zakładał pierwotny plan przewoźnika. Przyśpieszenie wymiany B737 podyktowane jest zminimalizowaniem różnorodności floty i skorzystanie z dodatkowej wydajności samolotów airbus A220-300, które będą jedynym odrzutowym typem maszyn obsługiwanym przez airBaltic,
a od 2024 r. będą jedynym typem samolotu we flocie airBaltic. Znany kiedyś pod nazwą Bombardier CSeries, a obecnie airbus A220, to dwusilnikowy, wąskokadłubowy samolot odrzutowy średniego zasięgu. Rodzina nowych maszyn została podzielona na dwa modele: A220-100 i A220-200. Airbus A220 zapewnia także nowy produkt pokładowy m.in. poprzez szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie czy ulepszone toalety. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny.
airBaltic obsługuje loty do 70 miast z Rygi, Tallina i Wilna, oferując największy wybór miejsc i dogodnych połączeń przez Rygę. Latem tego roku airBaltic zaoferuje nowe połączenia z Tallina do Malagi, Brukseli i Kopenhagi. Natomiast wiosną br. łotewski przewoźnik uruchomił nowe i bezpośrednie połączenia z Rygi do Dublina, Stuttgartu i Lwowa. Warto dodać, że łotewski przewoźnik w ciągu całego 2018 r. przewiózł 4 135 711 pasażerów, to o 18 proc. więcej niż w roku 2017 i rekord w historii przewoźnika. Flota linii składa się obecnie z 36 samolotów: ośmiu boeingów B737, 16 airbusów A220 oraz 12 bombardierów Q400 NextGen.