Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

airBaltic przyśpiesza wycofanie boeingów B737

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
airBaltic przyśpiesza wycofanie boeingów B737
fot. Piotr Bożyk
Łotewski airBaltic poinformował wczoraj (20 lutego), że wycofa z floty wszystkie boeingi B737 już jesienią tego roku. To rok wcześniej niż zakładał pierwotny plan przewoźnika. Przyśpieszenie wymiany B737 podyktowane jest zminimalizowaniem różnorodności floty i skorzystanie z dodatkowej wydajności samolotów airbus A220-300, które będą jedynym odrzutowym typem maszyn obsługiwanym przez airBaltic.

Do tej pory airBaltic odebrał już 14 airbusów A220-300, a w tym roku dołączy do nich kolejnych osiem nowych maszyn. Airbus A220-300 spełnił oczekiwania firmy, zapewniając lepszą ogólną wydajność, oszczędność paliwa i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i personelu pokładowego. Pod koniec 2018 r. AirBaltic wycofał trzy boeingi 737-500. Obecnie linia lotnicza nadal eksploatuje sześć boeingów B737-300 oraz dwa B737-500, które są własnością linii.

- Airbus A220-300 to samolot naszej przyszłości, dlatego dzięki wycofaniu boeingów 737 będziemy mieli najmłodszą flotę samolotów odrzutowych w Europie. Wprowadzenie airbusa A220-300 do naszej floty, to duży sukces i zapewniło dodatkową efektywność, jaką linie poszukują na wysoce konkurencyjnym rynku lotniczym. Samolot A220 przekroczył oczekiwania firmy. Poza komfortem i wydajnością operacyjną, to oszczędność paliwa jest znacząca i osiągnęła aż 22 proc. Warto zauważyć, że A220 zapewnia bardzo wysokie wskaźniki wykorzystania. Nasze A220 latają aż do 18 godzin blokowych dziennie. - powiedział Martin Gauss, prezes airBaltic.

Airbus A220-300 oferuje doskonałe wrażenia podróżowania z takimi korzyściami dla pasażerów jak szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie, ulepszone toalety oraz wiele innych udogodnień. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Co więcej, w chwili obecnej jest to najbardziej ekologiczny samolot pasażerski na świecie, ponieważ jest pierwszym samolotem, który ma przejrzystą deklarację wpływu na środowisko w całym cyklu życia, pomagając zmniejszyć emisje CO2 i NOX odpowiednio o 20 i 50 proc.

- Decyzja o nowoczesnej flocie została podjęta w 2012 i wybraliśmy ówczesnego bombardiera CSeries w wersji CS300 zamawiając 10 sztuk z opcją na kolejne 10. W 2016 r., po dostawie pierwszego z nich, podjęliśmy decyzję o wykorzystaniu opcji. Natomiast w 2017 r. podjęliśmy decyzję, że cała nasza flota, czego potwierdzeniem było złożenie zamówienie w 2018 r. na kolejnych 30 maszyn A220-300 z opcją na 30 samolotów tego typu, będzie się składa tylko z samolotów A220. Pierwsze 36 samolotów A220 wymieni obecnie używane B737 oraz Q400. Kolejnych 14 będzie już powiększać flotę do 2025 r. To dostawy około 2-3 samolotów rocznie, co przy naszym rozwoju wydaje się być naturalnym wzrostem do spełnienia. Jeżeli koniunktura będzie na tyle dobra, to na pewno wykorzystamy opcje na kolejne maszyny - powiedział nam w ubiegłym roku Gauss.  Zapraszamy do zapoznania się z całym naszym wywiadem z Martinem Gaussem, który przeprowadziliśmy pod koniec ubiegłego roku w Rydze.

Warto dodać, że łotewski przewoźnik w ciągu całego 2018 r. przewiózł 4 135 711 pasażerów, to o 18 proc. więcej niż w roku 2017 i rekord w historii przewoźnika.Flota linii składa się obecnie z 34 samolotów: ośmiu boeingów B737, 14 airbusów A220 oraz 12 bombardierów Q400 NextGen.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ethiopian Airlines zamówiły boeingi B777-9X

Biznes i przemysł

Ethiopian Airlines zamówiły boeingi B777-9X

Piotr Bożyk 06 marca 2024

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Biznes i przemysł

B777X znów opóźniony? Prognoza prezesa linii Emirates

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Wyższe przychody i zysk airBaltic za 2023 rok

Biznes i przemysł

Wyższe przychody i zysk airBaltic za 2023 rok

Rafał Dybiński 06 marca 2024

Linie airBaltic odebrały 47. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Styczeń w airBaltic dużo lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Styczeń w airBaltic dużo lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 16 lutego 2024

Pozostałe z wątku:

Ethiopian Airlines zamówiły boeingi B777-9X

Biznes i przemysł

Ethiopian Airlines zamówiły boeingi B777-9X

Piotr Bożyk 06 marca 2024

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Biznes i przemysł

B777X znów opóźniony? Prognoza prezesa linii Emirates

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Wyższe przychody i zysk airBaltic za 2023 rok

Biznes i przemysł

Wyższe przychody i zysk airBaltic za 2023 rok

Rafał Dybiński 06 marca 2024

Linie airBaltic odebrały 47. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Styczeń w airBaltic dużo lepszy niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Styczeń w airBaltic dużo lepszy niż przed rokiem

Rafał Dybiński 16 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5