Łotewski airBaltic powitał w sobotę (21 września) w Rydze swojego 20. airbusa A220-300 o rejestracji YL-AAT. Ostatnia dostawa to także finalizacja pierwszego zamówienia 20 samolotów tego typu (dawnych bombardierów CSeries) złożonego w 2012 r.
Do końca 2019 r. airBaltic planuje posiadać we flocie w sumie 22 samoloty A220-300, z czego kolejne dwa będą pochodzić już z dodatkowego zamówienia podpisanego 28 maja 2018 r. Wtedy to przewoźnik zdecydował się na zakup kolejnych 30 airbusów A220-300 z opcją na następne 30 samolotów tego typu. Flota linii składa się obecnie z 40 samolotów: ośmiu boeingów B737, 20 airbusów A220 oraz 12 bombardierów Q400 NextGen.
- Cieszymy się, że otrzymaliśmy już 20 samolot i sfinalizowaliśmy pierwsze zamówienie. Decyzja o zamówieniu tego samolotu w 2012 r., a następnie stanie się pierwszym operatorem (launch customer) najnowocześniejszego samolotu odrzutowego w wersji -300, odniosła sukces i bardzo na tym, jako linia, skorzystaliśmy. airBaltic znajduje się obecnie na ścieżce stabilnego wzrostu, ponieważ poczyniliśmy wiele ważnych kroków dla naszego dalszego rozwoju, a modernizacja floty była właśnie jednym z nich. W przyszłości nasza flota będzie się składać wyłącznie z airbusów A220-300 i będzie jedną z naszych mocnych stron i przewagą nad konkurencją - powiedział Martin Gauss, prezes airBaltic.
Do tej pory airBaltic przewoził 3,75 mln pasażerów na pokładzie swoich airbusów A220-300. Według tych danych co drugi pasażer airBaltic poleciał na pokładzie tego samolotu. A220 łotewskiego przewoźnika wykonały ponad 37 tys. lotów i wylatały ponad 94 tys. godzin blokowych.
Więcej A220 we flocie to także efekt tegorocznej decyzji airBaltic.
Łotewski przewoźnik poinformował w lutym, że wycofa z floty wszystkie boeingi B737 już jesienią tego roku. To rok wcześniej niż zakładał pierwotny plan przewoźnika. Przyśpieszenie wymiany B737 podyktowane jest zminimalizowaniem różnorodności floty i skorzystanie z dodatkowej wydajności samolotów airbus A220-300, które będą jedynym odrzutowym typem maszyn obsługiwanym przez airBaltic,
a od 2024 r. będą jedynym typem samolotu we flocie airBaltic. Znany kiedyś pod nazwą bombardier CSeries, a obecnie airbus A220, to dwusilnikowy, wąskokadłubowy samolot odrzutowy średniego zasięgu. Rodzina nowych maszyn została podzielona na dwa modele: A220-100 i A220-200. Airbus A220 zapewnia także nowy produkt pokładowy m.in. poprzez szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie czy ulepszone toalety. Nowy samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny.