ATR Aircraft i linia Air Tahiti ogłosili ostatnio podpisanie zamówienia na jeden samolot ATR 72-600. Podczas specjalnej ceremonii przewoźnik także potwierdził umowę na dwa ATR-y 42-600S czyli wariantu krótkiego startu i lądowania (STOL).
Od ponad 65 lat Air Tahiti oferuje niezbędną łączność dla społeczności Polinezji Francuskiej. Przewoźnik użytkujący ATR-y od ponad 30 lat, został pierwszym klientem
ATR-a 42-600S podczas Paris Air Show w 2019 r. Te dodatkowe samoloty pozwolą linii zaoferować wyższe częstotliwości, ale także większą pojemność, ponieważ ATR 42-600S umożliwi dostęp do miejsc z krótkimi pasami startowymi, takich jak np. Maupiti, wykorzystując 100 proc. ładowności samolotu.
- Air Tahiti od 65 lat wspiera społeczny i ekonomiczny rozwój Polinezji Francuskiej, oferując lokalnym społecznościom szybki i niedrogi dostęp do świeżych produktów, zdrowia, edukacji i kultury, jednocześnie zwiększając turystykę. Nasza flota samolotów ATR odegrała kluczową rolę w realizacji tej podstawowej misji i będzie nią nadal, w miarę jak będziemy się rozwijać i oferować dalsze zrównoważone połączenia - powiedział Manate Vivish, dyrektor generalny Air Tahiti.
- Odnowione zaufanie od długoletniego klienta, takiego jak Air Tahiti, jest najlepszym uznaniem dla wysiłków, które podejmujemy każdego dnia, aby zaoferować najbardziej wydajny, komfortowy i zrównoważony samolot regionalny, emitujący 45 proc. mniej CO2 niż podobnej wielkości odrzutowce regionalne. W ATR inwestujemy w technologię, która zapewnia przystępną cenowo mobilność regionalną, spełniając jednocześnie cele interesariuszy w zakresie zrównoważonego rozwoju - a ATR 42-600S jest wyraźną demonstracją takiego podejścia - dodała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.
Na całym świecie istnieje 1000 lotnisk z pasami startowymi o długości od 800 do 1000 m, na które ATR 42-600S będzie mógł latać. Producent rozpoczął
loty testowe na początku tego roku, a pierwsze dostawy spodziewane są pod koniec 2024 r.
Flota Air TahitiFlota linii składa się obecnie z 14 samolotów: dwóch ATR-ów 42-600 oraz siedmiu 72-600, a także trzech maszyn Beechcraft King Air B200 i dwóch de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter. Przewoźnik oczekuje na dostawę pięciu maszyn: jednego ATR-a 72-600, dwóch 42-600 STOL oraz dwóch samolotów Beechcraft King Air B200.