Air Saint Pierre, francuska linia wspólnoty terytorialnej Saint Pierre i Miquelon, odebrała wczoraj (11 grudnia) pierwszego ATR-a 42-600. Turbośmigłowy samolot najnowszej generacji będzie wykorzystywany na krajowych i międzynarodowych trasach przewoźnika. Został wybrany ze względu na wyjątkową wydajność operacyjną w trudnych warunkach.
Linia Air Saint Pierre ma zasadnicze znaczenie dla gospodarki całego archipelagu, ponieważ przewozi zarówno pasażerów, jak i towary do takich miast jak Miquelon, St. John’s, Halifax czy Montreal. Nowy samolot w styczniu 2021 r. zastąpi obecnego ATR-a 42-500 linii, który jest używany od 2009 r.
Oprócz niezrównanej wydajności środowiskowej i ekonomii, sprawdzona zdolność ATR-600 do skutecznego działania w bardzo wietrznych warunkach jest kluczowa dla Air Saint-Pierre. Seria -600 ATR-ów może startować i lądować w warunkach wiatru bocznego o prędkości 45 węzłów, co jest wyjątkową zdolnością, która umożliwia liniom lotniczym oferowanie niezawodnych usług lotniczych swoim społecznościom. W nowym samolocie znajduje się bardzo wygodna kabina Armonia z 46 fotelami i dużymi schowkach na bagaż podręczny.
– Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie operacji z naszymi nowymi samolotami ATR. Latamy ATR-ami od 1994 r., zaczynając od wersji 42-300, a unikalne możliwości turbośmigłowca i ciągłe doskonalenie uczyniły go idealnym samolotem dla naszych wieloletnich operacji. Będziemy nadal zapewniać mieszkańcom Saint-Pierre i Miquelon łączność, której potrzebują, a także zwiększymy komfort, jednocześnie ograniczając nasz wpływ na środowisko – powiedział Benoît Olano, dyrektor generalny Air Saint-Pierre.
Flota linii Air Saint Pierre składa się obecnie z trzech samolotów: jednego ATR-a 42-500, jednego 42-600 oraz jednej Cessny F406. Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają samoloty ATR-a, to zapraszamy Was do obejrzenia naszych zdjęć z
linii montażu końcowego tych samolotów w Tuluzie.