Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Mauritius odebrał pierwszego A330neo


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-04-20 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air Mauritius odebrał pierwszego A330neo
fot. Airbus
Linie Air Mauritius odebrały swojego pierwszego Airbusa A330-900, wyleasingowanego od firmy ALC. Narodowy przewoźnik Republiki Mauritiusu będzie pierwszym operatorem A330neo na południowej półkuli i pierwszą linią lotniczą na świecie z A330neo, jak i A350 XWB w swojej flocie.
Samolot o nawiązującej do historii Mauritiusu nazwie Aapravasi Ghat – to historyczne budynki, zlokalizowane w Port Louis, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO – będzie wyposażony w kabinę dwuklasową z 28 miejscami w klasie biznes i 260 siedzeniami w klasie ekonomicznej.

Maszyna będzie obsługiwała trasy łączące Mauritius z Europą (głównie z Londynem i Genewą), Indiami i trasami Azji Południowo-Wschodniej. Będzie też operowała na trasach regionalnych: do Johannesburga w RPA, Antananarywy na Madagaskarze i wyspy Reunion.

– Cieszę się, że możemy powitać naszego pierwszego Airbusa A330neo, kolejny kamień milowy w naszym programie modernizacji floty. Dodanie dwóch A330neo do naszej floty zapewni większą elastyczność i efektywność działalności, jednocześnie wspierając strategię sieciową Air Mauritius. A330neo oferuje podobny poziom komfortu jak A350 XWB, który otrzymał bardzo pozytywne opinie od naszych klientów – mówił prezes linii, Somas Appavou.

Zadowolenia nie krył również Christian Scherer, dyrektor Airbusa ds. handlowych. – Pasażerowie będą cieszyć się niezrównanym poziomem komfortu w naszych wielokrotnie nagradzanych kabinach w obu samolotach. Dobra robota dla naszego zaufanego partnera w byciu pierwszą na świecie linią lotniczą, obsługującą A330neo i A350 XWB razem – słodka kombinacja! – zachwalał.

Air Mauritius posiada obecnie 9 samolotów europejskiego producenta: dwie maszyny A350-900, trzy samoloty A340-300, dwa A330-200 i dwa A319 na swoich regionalnych i długodystansowych trasach.

Rodzina A330neo to nowa generacja A330, składająca się z dwóch wersji: A330-800 i A330-900. Opiera się na niezawodności rodziny A330, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa o około 25 proc. na jedno miejsce w porównaniu do samolotów konkurencyjnych poprzedniej generacji. A330neo jest napędzany przez najnowszej generacji silniki Trent 7000 firmy Rolls-Royce i ma nowe skrzydło o zwiększonej rozpiętości oraz nowe Sharklety inspirowane A350 XWB.

Jak podaje Airbus, z portfelem zamówień liczącym ponad 1700 samolotów od 120 klientów, Airbus A330 jest najpopularniejszą rodziną samolotów szerokokadłubowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Bombardier dostarczył pierwszy samolot Q400 liniom Qazaq Air

Biznes i przemysł

Bombardier dostarczył pierwszy samolot Q400 liniom Qazaq Air

Emilia Derewienko 16 kwietnia 2019

Uganda Airlines potwierdza zakup A330-800neo

Biznes i przemysł

Uganda Airlines potwierdza zakup A330-800neo

Piotr Bożyk 08 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5