Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air Greenland odebrały pierwszego airbusa A330neo

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
09-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air Greenland odebrały pierwszego airbusa A330neo
Fot. Airbus Media
Linia Air Greenland odebrała we wtorek (6 grudnia) airbusa A330-800neo (OY-GKN). Grenlandzki przewoźnik jest kolejnym, 10. na świecie, który skorzysta ze wszystkich nowinek najnowszej wersji popularnego A330. Nowa maszyna o numerze seryjnym MSN2020 w najbliższych miesiącach zastąpi we flocie wiekowego airbusa A330-200.

Pod koniec grudnia 2020 r. linia Air Greenland oficjalnie ogłosiła umowę z Airbusem dotyczącą dostawy jednego A330-800neo, który zastąpi 24-letni samolot A330-200, który lata od 1998 r. Początkowo A330-200 obsługiwał loty nieistniejącej od 2001 r. belgijskiej Sabeny. W 2002 r. Airbus trafił do Air Greenland. Nowy samolot pozwoli utrzymywać komunikację pasażerską między arktyczną wyspą i Danią od końca br. A330neo zastąpi we flocie firmy A330 poprzedniej generacji, obniżając koszty, poprawiając efektywność środowiskową oraz oferując lepszy komfort podróży.

Pasażerowie A330neo docenią kabinę Airspace, zapewniającą nowy poziom komfortu podróży. Airspace wyróżnia większa przestrzeń osobista, większe schowki na bagaż podręczny, nowy system oświetlenia, dostęp do najnowszych systemów rozrywki pokładowej oraz internetu. Nowy A330neo grenlandzkiej linii posiada konfigurację dwóch klas podróży dla 305 pasażerów: 42 w klasie premium oraz 263 w klasie ekonomicznej. Łącznie zabierze na pokład 60 pasażerów więcej w niż obecnie użytkowany A330-200.

Linie Air Greenland zawarły również z Airbusem umowę dotyczącą bieżącego utrzymania samolotu według godzin nalotu (FHS), obejmującą dostawę części eksploatacyjnych i obsług technicznych. W oparciu o model gospodarki o obiegu zamkniętym i redukcję śladu węglowego, FHS zapewnia bardziej zrównoważony cykl eksploatacji samolotu. Utrzymaniem w trybie FHS objęto już ponad 1200 samolotów na całym świecie.

A330neo

Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330 w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. Wyposażony w kabinę Airspace i napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25 proc. mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi, reprezentujący poprzednie generacje. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Więcej na temat airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".

Słaby popyt na A330-800

Egzotyczny przewoźnik zdecydował się na egzotyczny samolot, bo A330-800neo nie ma najlepszym wyników sprzedażowych. Do tej pory linie na całym świecie zamówiły tylko 14 sztuk najmniejszego z rodziny A330neo. A330-800neo zamówiły cztery linie lotnicze: Kuwait Airways (8), Garuda Indonesia (3), Uganda Airlines (2) oraz Air Greenland (1). Airbus liczył przed pandemią, że uda mu się sprzedać liniom około 30-40 maszyn A330-800neo, które mają zastępować stare A330-200. Tak się nie stało. Poprzednie miesiące i lata miały być sądne dla tej maszyny, ale producent ucina na razie wszelkie spekulacje o jej przyszłości.

O Air Greenland

Air Greenland (dawniej Grønlandsfly) – grenlandzkie linie lotnicze z siedzibą w Nuuk. Obsługują połączenia wewnątrz Grenlandii oraz dwa zamorskie do Kopenhagi i Reykjavíku. Głównym węzłem jest port lotniczy Kangerlussuaq.

Obecnie flota Air Greenland składa się z 10 samolotów: jednego airbusa A330-200, jednego A330-800, jednego beechcrafta B200 King Air oraz siedmiu De Havillandów Dash 8-200. Przewoźnik oczekuje na dostawę jednego beechcrafta B200 King Air. Oprócz samolotów grenlandzka linia posiada także 19 śmigłowców: osiem maszyn Bell 212, dziewięć airbusów H135 oraz dwa H225.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)

Avgeek 06 sierpnia 2022

Air Greenland potwierdzają zamówienie na Airbusa A330neo

Biznes i przemysł

Air Greenland zamawia A330-800neo

Pasażer i linie lotnicze

Air Greenland zamawia A330-800neo

Aleksander Domański 20 stycznia 2020

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Air Greenland: Pierwszy A330neo już w pełnych barwach (zdjęcia)

Avgeek 06 sierpnia 2022

Air Greenland potwierdzają zamówienie na Airbusa A330neo

Biznes i przemysł

Air Greenland zamawia A330-800neo

Pasażer i linie lotnicze

Air Greenland zamawia A330-800neo

Aleksander Domański 20 stycznia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5