Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Greenland potwierdzają zamówienie na Airbusa A330neo


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-12-21 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air Greenland potwierdzają zamówienie na Airbusa A330neo
Fot. Airbus Media
Nowy samolot europejskiego producenta Airbus, w wersji A330-800, zastąpi użytkowanego przez linie, starzejącego się Airbusa A330-200neo i pozwoli utrzymywać komunikację pasażerską między arktyczną wyspą i Danią od końca 2022 roku.
Nowa maszyna ma zastąpić 22-letni samolot, który lata od 1998 roku. Początkowo A330-200 obsługiwał loty nieistniejącej od 2001 roku belgijskiej Sabeny. W 2002 roku Airbus trafił do Air Greenland.

Air Greenland zamówił mniejszy wariant -800 prawdopodobnie ze względu na stosunkowo niewielkie zapotrzebowanie na loty na Grenlandię, co powoduje, że większy samolot jest nieekonomiczny. Cena katalogowa A330-800 wynosi 260 mln dol., chociaż przewoźnik prawdopodobnie otrzymał znaczną zniżkę. O możliwym zamówieniu przez linie tego samolotu pisaliśmy już na początku 2020 roku

Jacob Nitter Sørensen, dyrektor generalny Air Greenland, przyznał, że zasadnicza część strategii Air Greenland opiera się na A330neo. – Nowy samolot będzie przez wiele lat oferował podróżnym na trasie do i z Grenlandii wyjątkowe wrażenia z lotu, jednocześnie emitując możliwie najmniejszy ślad węglowy. A330neo doskonale nadaje się do trudnego zadania, jakim jest zapewnienie przez cały rok bezpiecznych i wydajnych usług pasażerskich i towarowych na trasach z i do Grenlandii – powiedział.

– Myśl o charakterystycznym dla tej linii czerwonym malowaniu samolotu na tle arktycznego środowiska sprawia nam świąteczną radość pod koniec tego trudnego dla całej branży roku. To logiczny zamiennik dla starzejących się flot – mówił z kolei Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.

Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330neo w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. Wyposażony w kabinę Airspace i napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25 proc. mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi, reprezentujący poprzednie generacje. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air Greenland zamawia A330-800neo

Pasażer i linie lotnicze

Air Greenland zamawia A330-800neo

Aleksander Domański 20 stycznia 2020

Air Greenland jeszcze bardziej grenlandzkie

Biznes i przemysł

Air Greenland jeszcze bardziej grenlandzkie

Aleksander Domański 23 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5