Partner serwisu
Prawo i polityka

Air France-KLM potrzebują kolejnych sześciu miliardów euro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Air France-KLM potrzebują kolejnych sześciu miliardów euro
fot. Air France
Ze względu na trwający kryzys wywołany pandemią koronawirusa, linie Air France-KLM ponownie potrzebują pomocy rządowej. Miliardy dolarów otrzymane podczas pierwszej fali pandemii i lockdownu już nie wystarczają.

W kwietniu grupa otrzymała 10,4 mld euro od rządów Francji i Holandii na pomoc do walki ze skutkami pandemii koronawirusa. Jednak ponieważ nic nie zapowiada końca zwielokrotnionych zachorowań, otrzymana przez grupę pomoc publiczna może nie wystarczyć. Dyrektor generalny Air France-KLM, Benjamin Smith, ostrzegał już we wrześniu, że ożywienie branży jest wolniejsze niż się początkowo spodziewano, wobec czego grupa będzie musiała wzmacniać swój kapitał.

Według raportu francuskiego dziennika „Le Monde”, rząd Francji mógłby zapewnić Air France-KLM dodatkowe 3 mld euro, podczas gdy Holandia – miliard euro. Kolejne 2 mld euro mają pochodzić z pożyczek. Udziały w Air France-KLM posiadają zarówno Francja, jak i Holandia, oba kraje na poziomie mniej niż 14 proc. aktywów linii. Jednak to właśnie Paryż, przy okazji poprzedniej transzy, przekazał liniom większą część funduszy, w wysokości aż 7 mld euro. Zaledwie kilka dni temu francuski minister gospodarki Bruno Le Maire powiedział w telewizji, że państwo będzie wspierać krajowe linie lotnicze, jeśli będzie to konieczne.

Co ciekawe, w zamian za kwietniową pomoc, Francja nałożyła również na krajowe linie lotnicze surowe warunki, choćby w zakresie ekologii. Wśród postawionych Air France warunków znalazł się m.in. zakaz konkurowania na trasach krajowych z koleją, o ile są one obsługiwane połączeniami kolejowymi, a czas podróży pomiędzy miastami nie wynosi więcej niż 2,5h. Zostawiona została jednak mała furtka pozwalająca na uruchamianie połączeń z tych miast, ale tylko dla pasażerów transferowych, czyli takich, którzy będą podróżować liniami lotniczymi dalej z Paryża. Takie rozwiązania preferujące transport kolejowy wynikają z troski o środowisko – przewozy trasą lądową nie będą o wiele krótsza, a emisja CO2 znacznie mniejsza.

– Konieczne jest reagowanie na ogromne wyzwania klimatyczne, przed którymi stoimy, poprzez wspólne badanie wszystkich możliwości ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, zanieczyszczenia hałasem i wszelkich form negatywnego wpływu na środowisko – pisał niedawno Benjamin Smith dla Eurocontrol. – Kryzys COVID-19 zmusza branżę lotniczą do odkrywania siebie na nowo. Przetrwają tylko te firmy, które mogą się szybko, głęboko i trwale przekształcić – dodał.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air France i KLM w projekcie promującym ekologiczne loty

Biznes i przemysł

Dodatkowe cele Air France i KLM w zakresie redukcji emisji CO2

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air France i KLM w projekcie promującym ekologiczne loty

Biznes i przemysł

Dodatkowe cele Air France i KLM w zakresie redukcji emisji CO2

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5