Partner serwisu
Biznes i przemysł

Prezes Air France-KLM: Branża lotnicza musi odkryć siebie na nowo po pandemii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Eurocontrol

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Prezes Air France-KLM: Branża lotnicza musi odkryć siebie na nowo po pandemii
fot. KLM
– Kryzys COVID-19 zmusza branżę lotniczą do odkrywania siebie na nowo. Przetrwają tylko te firmy, które mogą się szybko, głęboko i trwale przekształcić – pisze dla europejskiej agencji Eurocontrol Benjamin Smith, dyrektor generalny Air France-KLM.

W ciągu zaledwie kilku tygodni pandemia COVID-19 wywróciła planetę do góry nogami: z otwartego i dostępnego świata zmieniliśmy się w podzielony na sekcje świat oddzielony granicami. Od kilku miesięcy linie lotnicze zawiesiły prawie całą swoją działalność. I chociaż powoli i warunkowo odzyskujemy wolność podróżowania w obrębie krajów i między kontynentami, kryzys ten zagraża przyszłości transportu lotniczego, zarówno pod względem jego krótkoterminowych skutków gospodarczych, jak i długoterminowych wartości i obowiązków.

Nowe obowiązki

Linie lotnicze będą oczywiście nadal łączyć kontynenty i ludzi, gospodarki i kultury, ponieważ odgrywają kluczową rolę w dzieleniu się wiedzą i nieustannym rozwoju naszego globalnego społeczeństwa. Nie sposób wyobrazić sobie świata, o jakim marzymy, bez transportu lotniczego. Jednak kryzys, przed którym stoi nasz przemysł, musi skłonić nas do przemyślenia sposobu jego działania, a nawet do przemyślenia siebie pod kilkoma względami.

Jak wiemy, samolot to najbezpieczniejszy środek transportu. Od samego początku gracze w branży lotniczej byli pionierami w dziedzinie bezpieczeństwa, opracowując i udostępniając nowe technologie, aby podróże lotnicze były jeszcze bardziej niezawodne. Dziś musimy rozszerzyć koncepcję bezpieczeństwa lotniczego na zdrowie i higienę, aby przyjąć nową żywotną odpowiedzialność w świecie, który się przed nami otwiera.

W Air France-KLM pracowaliśmy niestrudzenie od początku kryzysu, aby to osiągnąć. Linie lotnicze grupy podjęły rygorystyczne środki, aby zagwarantować najwyższy poziom bezpieczeństwa, mierząc temperaturę pasażerów, nosząc maski, zapewniając wysoką jakość powietrza w kabinie i wdrażając dodatkowe środki dezynfekujące, gdy tylko jest to możliwe. Wszystko po to, aby pozostać preferowanym środkiem transportu w przyszłości.

Przyspieszenie ekologicznej transformacji branży

Podczas gdy potrzeba zarządzania środowiskiem stała się coraz bardziej oczywista, żądania rządów, a także ich obywateli, stawały się coraz bardziej rygorystyczne. To bardzo dobra rzecz. Konieczne jest reagowanie na ogromne wyzwania klimatyczne, przed którymi stoimy, poprzez wspólne badanie wszystkich możliwości ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, zanieczyszczenia hałasem i wszelkich form negatywnego wpływu na środowisko.

Cały ekosystem transportu lotniczego musi podjąć wspólne zobowiązanie: linie lotnicze muszą promować biopaliwa i rozwijać ekopilotaż, korzystając z floty nowocześniejszych samolotów.

Producenci samolotów i silników również zmniejszają swój ślad węglowy poprzez innowacje i procesy konstrukcyjne oraz opracowują bardziej oszczędne elementy samolotów. Najbardziej wydajne samoloty nie należą już do największych, a pierwszeństwo mają samoloty najnowszej generacji, takie jak Airbus A350, A220 i Boeing 787, które kończą erę czterosilnikowych samolotów wcześniej niż oczekiwano.

Dzięki temu zbiorowemu podejściu pewnego dnia musimy odnieść sukces w zaprojektowaniu „czystego” samolotu. Zgodnie z wielką tradycją zmian w naszej branży, musimy być w czołówce innowacji, aby przyszłe pokolenia mogły nadal podróżować.

Spełniamy nowe wymagania

Chociaż podróże lotnicze stały się raczej rutynowe, nasi klienci kwestionują teraz przydatność takiego rozwiązania w zakresie podróży: po co lecieć samolotem, a nie pociągiem? Po co nawet podróżować, skoro globalna blokada dowiodła skuteczności wideokonferencji? Która linia lotnicza najlepiej spełnia nowe aspiracje pasażerów? W obliczu tych bezprecedensowych pytań swoich klientów linie lotnicze będą musiały zmienić oferowane im doświadczenia. Doświadczenia z podróży muszą zostać ponownie przemyślane: od elastyczności podczas rezerwacji po konsumpcję lokalnych produktów na tackach z posiłkami, od eliminacji plastiku na pokładzie do programów dla osób często podróżujących, oferujących „mile środowiskowe”.

Podróże lotnicze już nigdy nie będą takie same

Na początku kryzysu COVID-19 widzieliśmy, jak kilka linii lotniczych zniknęło w ciągu kilku tygodni. Konsolidacja sektora, która w dużej mierze rozpoczęła się w ostatnich latach, prawdopodobnie przyspieszy, podobnie jak nowe strategie sojusznicze, które pomogą przywrócić rentowność w sektorze dotkniętym obecnie nowymi wyzwaniami.

Przemysł lotniczy (nadal) przeżywa kryzys i gdy się pojawi, będzie musiał dostosować aspiracje klientów na całym świecie do przeprojektowanych i odnowionych produktów i usług. Tylko poprzez zdecydowane zobowiązanie się do tej transformacji, branża transportu lotniczego przyczyni się do ponownego wynalezienia doświadczeń podróżniczych XXI wieku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Air France-KLM nawiązują współpracę z Riyadh Air

Biznes i przemysł

Air France-KLM nawiązują współpracę z Riyadh Air

Air France-KLM 12 czerwca 2025

Flying Blue kończy 20 lat

Pasażer i linie lotnicze

Flying Blue kończy 20 lat

Air France-KLM 14 czerwca 2025

najMILszy poniedziałek, czyli lotnicze cardio i „tanie” latanie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Air France-KLM nawiązują współpracę z Riyadh Air

Biznes i przemysł

Air France-KLM nawiązują współpracę z Riyadh Air

Air France-KLM 12 czerwca 2025

Flying Blue kończy 20 lat

Pasażer i linie lotnicze

Flying Blue kończy 20 lat

Air France-KLM 14 czerwca 2025

najMILszy poniedziałek, czyli lotnicze cardio i „tanie” latanie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij