Partner serwisu
Prawo i polityka

Air France: Rządowa pomoc za brak konkurencji z koleją i redukcję emisji CO2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Air France: Rządowa pomoc za brak konkurencji z koleją i redukcję emisji CO2
fot. Air France
Air France, podobnie jak wiele innych linii lotniczych dotkniętych przez koronawirusa, zwróciło się o pomoc do rządu. Paryż uznał to za dobrą okazję do wymuszenia zmian w systemie transportowym. Warunkiem udzielenia pomocy jest bowiem brak konkurencji z koleją oraz proekologiczne działania linii lotniczych!

Air France zwróciło się do francuskiego rządu o udzielenie pomocy o wartości 7 mld euro. Ma to zagwarantować firmie przetrwanie w niezwykle trudnych dla linii lotniczych czasach bezprecedensowego spadku pasażerów w lotnictwie na skutek pandemii koronawirusa.

Bruno Le Maire, francuski minister odpowiedzialny za gospodarkę i finanse, zapowiedział jednak, że udzielenie pomocy będzie miało dodatkową cenę. Celem rządu w obecnej sytuacji jest bowiem nie tylko ratowanie przewoźnika, ale zmiana zachowań transportowych i funkcjonowania tego segmentu rynku. Samo Air France ma oczywiście spożytkować przekazaną pomoc w taki sposób, by wkrótce osiągać zyski, ale ma też stać się najbardziej przyjaznym środowisku przewoźnikiem lotniczym na świecie.

Wśród postawionych Air France warunków znalazł się m.in. zakaz konkurowania na trasach krajowych z koleją, o ile są one obsługiwane połączeniami kolejowymi, a czas podróży pomiędzy miastami nie wynosi więcej niż 2,5h. To oznacza zakaz na trasach do Paryża z Bordeaux, Lyonu, Nantes i Rennes. Zostawiona została jednak mała furtka pozwalająca na uruchamianie połączeń z tych miast, ale tylko dla pasażerów transferowych, czyli takich, którzy będą podróżować liniami lotniczymi dalej z Paryża.

Takie rozwiązania preferujące transport kolejowy wynikają z troski o środowisko – przewozy trasą lądową nie będą o wiele krótsza, a emisja CO2 znacznie mniejsza.
Ponadto na Air France będzie musiało przeprowadzić daleko idące działania mające na celu redukcję emisji CO2 , tj. do roku 2030 do połowy poziomu emisji z roku 2005 na pasażerokilometr oraz o 50% do roku 2024 na trasach krótkodystansowych. Do roku 2025 przewoźnik będzie miał także obowiązek wykorzystywania nie mniej niż 2% paliwa pochodzącego ze źródeł alternatywnych.

Francuski minister zwrócił przy tym uwagę na to, że przewoźnik musi kontynuować inwestycje w nowe samoloty po to, żeby służące w jego flocie maszyny charakteryzowały się możliwie najniższym poziomem emisji. Le Maire zasugerował także, że dobrze by było aby Air France pozostało dobrym klientem Airbusa. To ostatnie jest o tyle istotne, że i sam Airbus i jego licznie francuscy poddostawcy znaleźli się w poważnych tarapatach i także zwrócili się o wsparcie do rządu – trwają prace nad pakietem ratunkowym dla francuskiego przemysłu lotniczego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Infrastruktura i lotniska

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Air France ma już we flocie 30 airbusów A220

Biznes i przemysł

Air France ma już we flocie 30 airbusów A220

Piotr Bożyk 23 września 2023

Air France świętuje 90 lat elegancji

Biznes i przemysł

Air France świętuje 90 lat elegancji

inf. pras. 11 września 2023

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Infrastruktura i lotniska

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Air France ma już we flocie 30 airbusów A220

Biznes i przemysł

Air France ma już we flocie 30 airbusów A220

Piotr Bożyk 23 września 2023

Air France świętuje 90 lat elegancji

Biznes i przemysł

Air France świętuje 90 lat elegancji

inf. pras. 11 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5