Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air France wycofuje pierwszego Airbusa A380


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-11-25 14:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Onemileatatime.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France wycofuje pierwszego Airbusa A380
fot. Air France
Linie lotnicze Air France wycofały pierwszego Airbusa A380 ze swojej siatki połączeń. Przewoźnik zapowiedział pozbycie się dziesięciu Super Jumbo, które ma w swojej flocie, do 2022 roku.
W sobotę rano (23 listopada) Air France wycofał swojego pierwszego Airbusa A380 o rejestracji F-HPJB. Samolot obsługiwał m.in. trasę Paryż – Malta oraz Paryż – Johannesburg. Ze stolicy Francji latał także do Los Angeles.

Kolejna linia wycofuje A380

Tym samym Air France stał się drugą linią lotniczą na świecie – po Singapore Airlines – która zaczyna wycofywać Airbusa A380 ze swojej siatki połączeń. Super Jumbo należący do Singapurczyków został zezłomowany w maju tego roku, po 12 latach służby. Niedawno informowaliśmy o zakończeniu rozbiórki tej maszyny.

Pierwszy wycofany przez Air France A380 został wydzierżawiony od Dr. Peters Group – tej samej firmy, która wynajęła swoje maszyny A380 Singapore Airlines – więc samolot zostanie teraz pozbawiony barw francuskiego przewoźnika.

Produkcja A380 dobiegnie końca w 2021 roku, ze względu na niewielkie zainteresowanie innych linii lotniczych tym gigantycznym samolotem. Przewoźnicy stawiają obecnie na mniejsze, ale bardziej wydajne maszyny dwusilnikowe. Jedyną linią, która pozostaje właścicielem ogromnej floty A380 jest Emirates. Władze przewoźnika znad Zatoki uważają wręcz, że pozostali przewoźnicy nie potrafią właściwie użytkować Super Jumbo, jednak i oni stopniowo zmniejszają liczbę tych maszyn u siebie.

Air France nie chce Super Jumbo


Decyzję o wycofaniu do 2022 roku wszystkich 10 Airbusów A380, Air France podjęło już ostatecznie. Będzie tym samym pierwszą linią lotniczą na świecie, która tego dokona. Wcześniej francuski przewoźnik miał plany wycofać jedynie kilka sztuk tego samolotu ze swojej floty, odświeżyć i przywrócić do służby. Tak się jednak nie stało, a pomysł upadł.

Co ostatecznie zadecydowało o wycofaniu się Air France z A380? Władze linii wyjaśniają, że rynki, na których można latać samolotami A380 są ograniczone – zwłaszcza, gdy istnieje dostęp do mniejszych i bardziej oszczędnych samolotów dwusilnikowych. To jednak nie jedyny argument – odświeżenie wnętrza Super Jumbo kosztowałoby około 45 mln euro za konstrukcję każdej maszyny. Ponadto samoloty te są zawodne, co oznacza często opóźnione, lub nawet odwoływane loty. Airbusy A380, niegdyś skonstruowane jako przyszłość lotnictwa, odchodzi w niebyt na naszych oczach.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
A380: Koniec rozbiórki pierwszego Super Jumbo

Biznes i przemysł

A380: Koniec rozbiórki pierwszego Super Jumbo

Aleksander Domański 22 listopada 2019

Prezes Air France: A380 nie jest zły, jest po prostu przestarzały

Biznes i przemysł

Prezes Air France: A380 nie jest zły, jest po prostu przestarzały

Magdalena Romanowska 10 listopada 2019

 

Heathrow wdrożyło system antydronowy

Infrastruktura i lotniska

Heathrow wdrożyło system antydronowy

20 stycznia 2020

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

Infrastruktura i lotniska

Budapeszt nie zwalnia tempa chińskiej ekspansji

20 stycznia 2020

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Gdańsk: Blisko 5,4 mln pasażerów w 2019 roku

20 stycznia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5