Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Emirates wycofuje pierwsze A380 by wesprzeć latającą flotę SuperJumbo


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-09-07 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Emirates wycofuje pierwsze A380 by wesprzeć latającą flotę SuperJumbo
fot. Piotr Bożyk
Emirates wdraża obecnie plan wycofania airbusów A380, w którym wielkość floty pozostanie w najbliższym czasie na dość podobnym poziomie, ale w 2025 r. spadnie już do około 90-100 samolotów tego typu.
Linia, która odebrała swojego pierwszego A380 w 2008 r., zmniejszyła zamówienie A380 i zamieniła w lutym br. 39 zamówionych airbusów A380 na 40 A330neo oraz 30 A350 XWB. Był to wynik decyzji Airbusa o zamknięciu programu SuperJumbo w 2021 r. Emiracki przewoźnik otwarcie przyznaje, że A380 zaczyna być za drogi w eksploatacji, a ponadto dalsze ich użytkowanie wymaga kosztownych tzw. ciężkich kolejnych przeglądów typu C i D (C-Check i D-Check). Warto dodać, że Airbus wydłużył interwały przeglądów C-Check A380 z 24 do 36 miesięcy - czyli co 3 lata. Jednak i to dla Emirates zdaję się zbyt częsty i kosztowny wydatek. Dlatego Clark precyzuje w swoich wypowiedziach, że samoloty należące do Emirates mogą być wykorzystywane do wspierania w części zamienne floty A380 pozostającej czynną operacyjnie, a to co zrobią leasingodawcy ze swoimi samolotami, to już zależy tylko od nich.

- Jesteśmy w trakcie pierwszych wycofań A380 z floty. Dwie maszyny już zostały postawione na lotnisku Dubai World Central. Nadchodzą poważne przeglądy i najlepiej jest wyłączyć część tych samolotów i zdjąć z nich sprzęt zamiast np. kupować podwozie główne za 25 milionów dolarów do innych maszyn. Potrzebujemy dwóch, a może trzech, czterech maszyn, aby mięć części zamienne do kilkunastu maszyn, w tym dwóch którym należy wymienić podwozie główne - powiedział Tim Clark, prezes Emirates.

Emirates użytkuje A380 na zasadzie leasingu operacyjnego i finansowego. Wycofane maszyny, to najprawdopodobniej A380 o rejestracjach A6-EEH (MSN 119) oraz A6-EEK (MSN 132). Samoloty zostały dostarczone w 2013 r. i są już własnością przewoźnika. Clark podkreśla, że ​​A380 pozostanie częścią floty Emirates przez wiele lat, choć oczekuje się, że flota zacznie stopniowo maleć. A380 mają latać w Emirates w 2035 roku a ich flota ustabilizuje się na poziomie około 115 sztuk, a następnie zmniejszy się do 90-100 w połowie następnej dekady. Dlatego miłośnicy SuperJumbo mogą spać spokojnie, bo maszyna ta pozostanie jeszcze jednym z głównych samolotów we flocie Emirates przynajmniej przez następne 15-20 lat.

Prezes Emirates potwierdził również, że wraz ze zmianą kontraktu na dodatkowe A380, Emirates porzuciło plany instalowania w samolotach A380 nowej klasy pierwszej klasy ze względu na duże koszty, które mogą się nie zwrócić. Natomiast w listopadzie przyszłego roku linia wprowadzi w A380 nową kabinę klasy ekonomicznej premium. Obecna flota Emirates składa się z 268 samolotów: jednego airbusa A319, 112 A380, 10 boeingów B777-200LR, 10 B777F oraz 134 B777-300ER.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
A380 Emirates uszkodzony w hangarze w Dubaju

Biznes i przemysł

A380 Emirates uszkodzony w hangarze w Dubaju

Piotr Bożyk 24 sierpnia 2019

Emirates rekrutuje w Polsce. Kolejne spotkania w lipcu

Pasażer i linie lotnicze

Emirates rekrutuje w Polsce. Kolejne spotkania w lipcu

Emilia Derewienko 22 lipca 2019

Emirates otworzą połączenie do Meksyku przez Barcelonę

Pasażer i linie lotnicze

Emirates otworzą połączenie do Meksyku przez Barcelonę

Emilia Derewienko 17 lipca 2019

 

Ryanair: Pasażerów więcej, ale brakuje MAX-ów

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Pasażerów więcej, ale brakuje MAX-ów

05 listopada 2019

Holandia. Nowy Dreamliner w KLM

Pasażer i linie lotnicze

Holandia. Nowy Dreamliner w KLM

05 listopada 2019

EASA: Boeingi 737 MAX wrócą w I kwartale 2020

Biznes i przemysł

EASA: Boeingi 737 MAX wrócą w I kwartale 2020

05 listopada 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5