Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air France: Airbusy A330neo mogą zastąpić Super Jumbo


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-08-05 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Arlinewatch

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France: Airbusy A330neo mogą zastąpić Super Jumbo
Airbus A380fot. Air France
Narodowy przewoźnik Francji planuje wycofać ze swojej floty największy samolot pasażerski świata – Airbusa A380. Jak poinformowały linie lotnicze z końcem lipca, prawdopodobne jest, że „Super Jumbo” zostaną zastąpione Airbusami A330neo.
Air France-KLM ogłosiły 31 lipca, że Airbus A330neo jest jednym z możliwych następców przestarzałych Airbusów A380 we flocie Air France. Pozostałe rozwiązanie to wybór Airbusów A350, bądź Boeingów 787 typu Dreamliner. Niezależnie od tego, który samolot zostanie wybrany w miejsce Super Jumbo, będzie to oznaczało redukcję pojemności. Air France nie chce bowiem zamówić więcej niż 9 maszyn, aby zastąpić A380.

Jednak spośród wymienionych trzech modeli samolotów to właśnie Airbus A330neo jest jedynym typem odrzutowca, na który Air France-KLM nie złożył jeszcze żadnych zamówień. KLM i Air France mają w ofercie łącznie 23 Dreamlinery i czekają na odbiór 15 następnych. W przyszłym miesiącu natomiast grupa otrzyma pierwszy z 28 zamówionych Airbusów A350-900. Wszystkie są przeznaczone dla francuskiej spółki zależnej. Warto także dodać, że przewoźnik zdecydował się na zakup 60 samolotów A220.

Jak wcześniej stwierdził zarząd Air France, wszystkie Airbusy A380 powinny opuścić flotę przewoźnika najpóźniej do 2022 roku, ponieważ samoloty Super Jumbo nie są dla firmy „wydajne”. Natomiast o planach wycofania ze swojej floty największych odrzutowców świata, Air France informowało już w listopadzie ubiegłego roku.

Na koniec tego roku z floty odejdą trzy A380, a do grudnia 2022 roku przewoźnik chce latać tylko siedmioma takimi maszynami, w których zainwestuje w lekki retrofit kabiny. Z siedmiu airbusów A380, które pozostaną we flocie w latach 2020-2022, pięć jest własnością przewoźnika, a pozostałe dwa są leasingowane. Obecne konkurencyjne środowisko lotnicze ogranicza rynki, na których A380 może latać dla grupy z zyskiem stąd decyzja o ich wycofaniu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Polityka flotowa American Airlines na najbliższy czas

Pasażer i linie lotnicze

Polityka flotowa American Airlines na najbliższy czas

Aleksander Domański 01 sierpnia 2019

UIA świętują 10 lat Boeinga 737 NG w swojej flocie

Pasażer i linie lotnicze

UIA świętują 10 lat Boeinga 737 NG w swojej flocie

Emilia Derewienko 26 lipca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5