Partner serwisu
Biznes i przemysł

FarCargo odebrały pierwszego B757F. Będzie transportować łososie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Wyspy Owcze zyskały w 2022 r. kolejnego rodzimego przewoźnika. Nowa linia właśnie odebrała swojego pierwszego boeinga B757F. FarCargo zajmować się będzie się przewozem farerskiego przysmaku i eksportu - łososia. Nowa linia lotnicza została uruchomiona przy wsparciu Bakkafrost, konglomeratu farm rybnych z Wysp Owczych.

Bakkafrost to farerski konglomerat rolniczy skupiający się na eksporcie ryb na rynki europejskie i północnoamerykańskie. Firma prowadzi także połowy oraz hodowle łososia. Pod koniec 2022 r. firma stworzyła nowy oddział lotniczy o nazwie FarCargo oraz podpisała wtedy umowę na zakup boeinga B757-200F mogącego przewozić do 35 ton ładunku.

- Przez ostatnie dwa lata i cały okres przygotowań do uruchomienia był bardzo trudny. Wszystko wymagało od nas dużej pracy od uzyskania odpowiednich pozwoleń, uporządkowania wszystkich kwestii związanych z przewozem cargo aż po znalezienie odpowiedniego samolotu. Uruchomienie nowej działalności w zakresie frachtu lotniczego było nowym rozdziałem w historii farerskiego handlu - powiedział Regin Jacobsen prezes FarCargo i dyrektor generalny Bakkafrost.

B757-200F

Pierwszy boeing B757F jaki trafił do przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 32379/962 i rejestracji N185AN. Maszyna została wyprodukowana w maju 2001 r. i trafiła wtedy do Amercian Airlines, w których latała do marca 2020 r. W 2021 r. została przejęta przez firmę leasingową AerSale Inc, która w okresie luty - listopad 2023 r. przebudowała samolot w Xiamen do wersji cargo. Następnie lessor sprzedał boeinga do FarCargo. Samolot będzie nosił imię Eysturoy, czyli drugiej co do wielkości i populacji wyspy wchodząca w skład archipelagu Wysp Owczych. Nazwa oznacza po farersku Wyspa Wschodu.

Samolot jest wyposażony w winglety oraz technologię nawigacyjną (Required Navigation Performance) RNP 0.13, dzięki czemu doskonale nadaje się do lotów z i na Wyspy Owcze. Pokład B757F został także specjalnie zmodyfikowany do przewozu ładunków chłodniczych. Maszyna przejdzie teraz proces przeniesienia rejestracji z rejestru FAA do EASA i otrzyma szwedzką rejestrację SE-RLE.

FarCargo posiada obecnie 8-osobową załogę do obsługi samolotów, z której wszyscy posiadają uprawnienia do obsługi B757. Linia planuje zatrudnić dodatkowych członków załogi w miarę rozwoju działalności.

Warto także dodać, że FarCargo będzie wykorzystywać w swojej działalności część SAF (zrównoważonego paliwa lotniczego). Oznacza to, że przewoźnik będzie uczestniczyć w rozwoju paliwa SAF, aby złagodzić wpływ przemysłu lotniczego na środowisko. Celem jest zwiększenie udziału SAF w paliwie w takim stopniu, w jakim pozwalają na to technologia i warunki rynkowe.

Współpraca z West Atlantic Sweden

Na początku, do czasu uzyskania przez FarCargo certyfikatu AOC, nowe linie z Wysp Owczych chcą wykorzystać certyfikat przewoźnika lotniczego i doświadczenie West Atlantic Sweden, działające jako West Atlantic. To linie cargo z siedzibą w Göteborgu w Szwecji. Obsługują regularne i czarterowe usługi cargo dla FedEx, DHL, TNT i UPS. Szwedzka linia posada również kontrakt na obsługę nocnych lotów pocztowych w imieniu poczty szwedzkiej i Royal Mail. Jej główną bazą jest lotnisko w Malmö (MMX), a od 2011 r. jest częścią West Atlantic Group wraz z brytyjskim cargo Atlantic Airlines. Flota przewoźnika składa się obecnie z 16 samolotów: trzech ATR-ów 72-200F, trzech boeingów B737-300F, ośmiu B737-400F oraz dwóch boeingów b737-800BCF.

Pierwsze loty w Europie, potem USA

Linia zacznie od lotów w Europie, aby umożliwić załogom i personelowi technicznemu zapoznanie się z samolotem oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych certyfikatów i zezwoleń. Gdy to nastąpi, samolot rozpocznie loty cargo między Wyspami Owczymi a Stanami Zjednoczonymi. Loty będą odbywać się między portem lotniczym Vágar (FAE) na Wyspach Owczych, Keflavík na Islandii, Newark (EWR) w USA i Billund (BLL) w Danii. Trasa zostanie uruchomiona z dwoma rotacjami tygodniowo, ale będzie stopniowo rozszerzana do 5-6 lotów w tygodniu.

Nowy Jork ma być jej pierwszym obsługiwanym miastem w Stanach Zjednoczonych, ze względu na duży rynek zbytu owoców morza, zwłaszcza łososia. Obecnie towary rolne, przede wszystkim łatwo psująca się żywność, taka jak np. łosoś, są transportowane statkami przez Wielką Brytanię lub Danię, co pogarsza ich jakość. Ponadto firma zauważyła, że dzięki temu będzie obsługiwać większość wychodzącego frachtu z lotniska w Vagar. FarCargo planowało także loty do Izraela, a w drodze powrotnej linia miałaby przewozić fracht z krajów europejskich.

Ładunek z USA do Billund i na Wyspy Owcze

FarCargo będzie oferować przewóz cargo klientom z Europy i Wysp Owczych. Będą one oferowane za pośrednictwem lokalnych spedytorów. FarCargo zawarło umowę z Nordic GSA, która będzie oferować przestrzeń ładunkową spedytorom z Newark do Billund i na Wyspy Owcze. Klienci mogą zatem rezerwować przestrzeń ładunkową za pośrednictwem lokalnego spedytora, który współpracuje z Nordic GSA.

Jak podkreśla przewoźnik, ta nowa trasa cargo lotniczego otworzy nowe możliwości dla rynku Wysp Owczych w zakresie towarów łatwo psujących się i innych przesyłek ekspresowych, a możliwości importu z USA i Europy znacznie się poprawią.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 stycznia 2024

Helvetic Airways wyleasingują cztery embraery E195

Pasażer i linie lotnicze

Kolejne ATR-y 72-600 dołączą do floty SKY express

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2024

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 stycznia 2024

Nowa linia cargo z Wysp Owczych będzie transportować łososie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 stycznia 2024

Helvetic Airways wyleasingują cztery embraery E195

Pasażer i linie lotnicze

Kolejne ATR-y 72-600 dołączą do floty SKY express

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air pozyska kolejne boeingi B737!

Mateusz Kieruzal 19 stycznia 2024

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Akasa Air zamówiły 150 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 stycznia 2024

Nowa linia cargo z Wysp Owczych będzie transportować łososie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5