Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Europa pozyska pięć B787-9 i dziesięć B737 MAX 8

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Air Europa pozyska pięć B787-9 i dziesięć B737 MAX 8
fot. Boeing Airplanes
Air Europa, drugie największe hiszpańskie linie lotnicze, podpisały umowę z AerCap na długoterminową dzierżawę pięciu boeingów 787-9 i dziesięciu B737 MAX 8. Umowa pojawia się po tym, gdy hiszpański przewoźnik kontynuuje falę ożywienia w ruchu pasażerskich spowodowaną przywróceniem siatki połączeń, takiej jaka funkcjonowała przed pandemią. Rozbudowanie floty samolotów ma pomóc w rozwoju.

Oczekuje się, że wydzierżawione samoloty zaczną być dostateczne do przewoźnika na początku 2024 roku, a wszystkie dostawy zostaną zrealizowane w ciągu dwóch lat. Air Europa staną się pierwszymi hiszpańskimi liniami lotniczymi obsługującymi samoloty typu Boeing 737 MAX. Przypomina to sytuację z 2016 roku, kiedy linie stały się pierwszym w Hiszpanii operatorem Dreamlinerów.

Oba nowoczesne i oszczędne w paliwo samoloty pozwolą Air Europie zachować konkurencyjność i osiągnąć większą rentowność prowadzonej działalności. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięcia porozumienia z AerCap, z którym mamy długą i udaną współpracę. Wzmacnia to naszą strategię ujednolicenia floty wokół najnowocześniejszych, najbardziej wydajnych i zrównoważonych samolotów w branży. Po raz kolejny jesteśmy pionierami. Tak jak byliśmy pierwszym hiszpańskim przewoźnikom, który dodał do swojej floty Dreamlinera, teraz robimy to samo, dodając do naszej floty boeingi 737 MAX – powiedział Richard Clark, dyrektor zarządzający Air Europa.

AerCap, z siedzibą w irlandzkim Dublinie, jest największą firmą leasingową na świecie, współpracującą z ponad 300 klientami na całym świecie. – Przyszłość jest świetlana dla boeingów 787 i MAX. W przypadku Air Europy, te nowe, paliwooszczędne samoloty zapewnią lepszą efektywność kosztową i pomogą spełnić zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Dziękujemy zespołowi Air Europa za zaufanie, jakim obdarzyli AerCap. Nie możemy się doczekać współpracy przy realizacji zamówień samolotów –  stwierdził po zawarciu porozumienia Peter Anderson, dyrektor handlowy AerCap.

Kolejne samoloty są w drodze

To nie pierwsza umowa leasingu Dreamlinerów, którą linie Air Europa zawarły w tym roku. W kwietniu hiszpański przewoźnik podpisał umowę z nowymi liniami z Norwegii, Norse Atlantic Airways, na dzierżawę dwóch boeingów 787-8 oraz dwóch większych Dreamlinerów – 787-9. Leasing potrwa co najmniej 18 miesięcy. W mediach pojawiają się również informacje, że linie lotnicze z Hiszpanii niedawno podpisały umowę z Boeingiem na zakup dodatkowych samolotów. Szczegóły porozumienia pozostają na razie nieznane dla publiki, ale uważa się, że producent wyprodukuje osiem Dreamlinerów, w wariancie -9 oraz pięć boeingów 737 MAX.

Ożywienie po pandemii

Przed pandemią linie Air Europa eksploatowały flotę 66 samolotów. Jednak w ciągu ostatnich dwóch lat przewoźnik zwrócił leasingodawcom ponad 20 maszyn. Lessorzy nakazali oddanie samolotów, ponieważ było to spowodowane problemami z płatnościami leasingowymi.

Informacja o zwiększeniu liczebności floty samolotów umożliwi Air Europie przywrócenie tras i zwiększenie częstotliwości na najbardziej obleganych przez pasażerów kierunkach, a także otworzenie nowych tras ze swojego hubu zlokalizowanego w porcie lotniczych im. Adolfo Suáreza w Madrycie.

Wzrost oferowania przez Air Europę jest naprawdę bardzo duży. Linie lotnicze latają teraz codziennie z Madrytu do wielu miejsc docelowych, w tym do Santo Domingo, Buenos Aires, Bogoty i São Paulo. Jedną z ostatnich tras przewoźnika, które zostaną wznowione po pandemii, będzie Salvador da Bahia w Brazylii, a wznowienie regularnych lotów planowane jest na 21 grudnia br.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Biznes i przemysł

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Avgeek 28 listopada 2022

Uzbekistańskie Silk Avia nowym klientem ATR Aircraft

Pasażer i linie lotnicze

Linia Air France odebrała 20. airbusa A350-900

Pasażer i linie lotnicze

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Air Europa chce się rozwijać w Ameryce Łacińskiej i Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

Air Europa chce się rozwijać w Ameryce Łacińskiej i Skandynawii

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2022

Dreamlinery Air Europa połączą Madryt z Nowym Jorkiem i Miami

Pasażer i linie lotnicze

Air Europa wynajmie boeingi B787 od Norse Atlantic

Pasażer i linie lotnicze

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Biznes i przemysł

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Avgeek 28 listopada 2022

Uzbekistańskie Silk Avia nowym klientem ATR Aircraft

Pasażer i linie lotnicze

Linia Air France odebrała 20. airbusa A350-900

Pasażer i linie lotnicze

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Air Europa chce się rozwijać w Ameryce Łacińskiej i Skandynawii

Pasażer i linie lotnicze

Air Europa chce się rozwijać w Ameryce Łacińskiej i Skandynawii

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2022

Dreamlinery Air Europa połączą Madryt z Nowym Jorkiem i Miami

Pasażer i linie lotnicze

Air Europa wynajmie boeingi B787 od Norse Atlantic

Pasażer i linie lotnicze

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5