Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Côte d’Ivoire rozbuduje flotę o dwa airbusy A330neo

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
01-11-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Air Côte d’Ivoire rozbuduje flotę o dwa airbusy A330neo
Fot. Airbus Media
Air Côte d’Ivoire, linie z Republiki Wybrzeża Kości Słoniowej, podpisały w ostatnim tygodniu umowę na dwa samoloty A330neo. Nowe A330-900 pozwolą przewoźnikowi wsparcie nowej strategii rozwoju.

Porozumienie zostało ogłoszone w siedzibie Airbusa w Tuluzie, w obecności Amadou Koné, ministra transportu Wybrzeża Kości Słoniowej, Laurenta Loukou, dyrektora generalnego Air Côte d'Ivoire, generała Abdoulaye Coulibaly, prezesa zarządu Air Côte d'Ivoire oraz Philippe'a Mhuna, wiceprezesa wykonawczego Airbusa ds. programów i usług.

Linia planuje wykorzystać A330neo do uruchomienia lotów długodystansowych. Oczekuje się, że oba samoloty zostaną dostarczone w 2024 r. Air Côte d’Ivoire wcześniej zamówiła dwa airbusy A319neo, ale od tego czasu zamówienie to zostało anulowane. Nowe zamówienie na A330-900neo wydaje się być częścią wymiany. Linia będzie trzecim operatorem A330neo w Afryce, po Air Senegal i Uganda Airlines.

Flota afrykańskiej linii


Obecnie flota Air Côte d'Ivoire składa się z 10 samolotów: trzech airbusów A319, dwóch A320, jednego A320neo oraz czterech De Havilland Canada Dash 8-400. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch A330-900neo.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 275 maszyn A330neo: 11 A330-800neo oraz 264 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 84 A330neo: sześć A330-800 oraz 78 A330-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Biznes i przemysł

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Avgeek 28 listopada 2022

Uzbekistańskie Silk Avia nowym klientem ATR Aircraft

Pasażer i linie lotnicze

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Biznes i przemysł

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Avgeek 28 listopada 2022

Uzbekistańskie Silk Avia nowym klientem ATR Aircraft

Pasażer i linie lotnicze

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5