Air Côte d’Ivoire, linie z Republiki Wybrzeża Kości Słoniowej, podpisały w ostatnim tygodniu umowę na dwa samoloty A330neo. Nowe A330-900 pozwolą przewoźnikowi wsparcie nowej strategii rozwoju.
Porozumienie zostało ogłoszone w siedzibie Airbusa w Tuluzie, w obecności Amadou Koné, ministra transportu Wybrzeża Kości Słoniowej, Laurenta Loukou, dyrektora generalnego Air Côte d'Ivoire, generała Abdoulaye Coulibaly, prezesa zarządu Air Côte d'Ivoire oraz Philippe'a Mhuna, wiceprezesa wykonawczego Airbusa ds. programów i usług.
Linia planuje wykorzystać A330neo do uruchomienia lotów długodystansowych. Oczekuje się, że oba samoloty zostaną dostarczone w 2024 r. Air Côte d’Ivoire wcześniej zamówiła dwa airbusy A319neo, ale od tego czasu zamówienie to zostało anulowane. Nowe zamówienie na A330-900neo wydaje się być częścią wymiany. Linia będzie trzecim operatorem A330neo w Afryce, po Air Senegal i Uganda Airlines.
Flota afrykańskiej liniiObecnie flota Air Côte d'Ivoire składa się z 10 samolotów: trzech airbusów A319, dwóch A320, jednego A320neo oraz czterech De Havilland Canada Dash 8-400. Przewoźnik oczekuje na dostawę dwóch A330-900neo.
A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie AirbusaA330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 275 maszyn A330neo: 11 A330-800neo oraz 264 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 84 A330neo: sześć A330-800 oraz 78 A330-900.