Linia Air Astana zaprezentowała w piątek (14 grudnia) swojego pierwszego embraera nowej generacji E190-E2. Oficjalna prezentacja miała miejsce na lotnisku w Astanie w obecności prezesów Embraera i linii Air Astana oraz przedstawicieli firmy AerCap, od której samolot jest leasingowany.
Najnowszy nabytek posiada rejestrację P4-KHA, jego numer seryjny to 19020012 i jest napędzany przez silniki Pratt & Whitney PW1900G. Kolejne cztery E190-E2 przylecą w przyszłym roku, a ostatni z pięciu samolotów wynajętych od AerCap, zostanie dostarczony pod koniec IV kw. 2019 r.
Nowe kierunki w Europie Środkowej i Chinach
Kazachski przewoźnik rozpocznie loty nowym samolotem w ciągu kilku dni. W pierwszej kolejności obsłuży loty krajowe oraz te we Wspólnocie Niepodległych Państw. Linia przewiduje, że E190-E2 pozwoli także zaoferować nowe kierunki w Europie Środkowo-Wschodniej oraz w Chinach, to dzięki zasięgowi, który w modelu Air Astana wynosi około 5320 km.
– Wszyscy w Air Astana cieszymy się z otrzymania naszego pierwszego E190-E2. Obecnie oczekujemy na sprawne wejście do służby i proste przejście na nowy typ dla naszych pilotów. Dobrze znamy rodzinę E-Jetów i mamy bardzo duże oczekiwania wobec samolotów nowej generacji pod względem ekonomiki, wpływu na środowisko oraz poziomu komfortu i wygody dla naszych pasażerów – powiedział Peter Foster, prezes Air Astana. Śnieżna pantera na dziobie
Pierwszy model samolotu Air Astana E190-E2 otrzymał znane malowanie w stylu "Profit Hunter". Tym razem pantera śnieżna Air Astana dołącza do słynnych malowań z Orłem, Tygrysem i Rekinem. Jednak w przypadku Air Astana specjalne malowanie ma na celu zwrócenie globalnej uwagi na zagrożenie wyginięciem pantery śnieżnej, która jest oficjalnym symbolem Kazachstanu i pochodzi z jego południowych pasm górskich.
– Nasi pasażerowie, pracownicy, a właściwie cały Kazachstan docenią niesamowity wizerunek pantery śnieżnej na naszym nowym odrzutowcu. Pantera uosabia odporność i ambicje naszego narodu, a my wszyscy staramy się ocalić te wspaniałe stworzenia przed wyginięciem – dodał Foster.
Plan rozwoju floty regionalnej Air Astany zawiera także całkowite zastąpienie E-Jetów E1 nowymi E2 do końca 2025 r. Oznacza to, że linie lotnicze zamówią niebawem kolejne E190-E2, które nie tylko zastąpią obecną floty E1, ale także ją powiększą.
– Jesteśmy zaszczyceni dostarczeniem najbardziej zaawansowanego regionalnego samolotu do naszych dobrych przyjaciół w Air Astana. Dla producenta nie ma lepszej nagrody, niż to jak można zobaczyć, że linia stale się rozwija. Decyzja przewoźnika o zakupie maszyn E2 jest kolejnym miernikiem zaufania do Embraera i rodziny samolotów komercyjnych E-Jet – powiedział John Slattery, prezes Embraer Commercial Aviation.
Obecna flota przewoźnika składa się z 34 samolotów: ośmiu airbusów A320, jednego A320neo, czterech A321, trzech A321neo, pięciu Boeingów B757-200, trzech B767-300ER, dziewięciu embraerów E-190 oraz jednego E190-E2. Na dostawę oczekują 24 maszyny: pięć airbusów A320neo, cztery A321neo LR, 10 A321neo, trzy boeingi B787-8 oraz cztery embraery E190-E2.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.