Europejski producent zakończy rok mocnym akcentem, dzięki ostatnim transakcjom na swoje wąskokadłubowe maszyny. Firma leasingowa AerCap zamówiła w Tuluzie 50 samolotów z rodziny A320neo o wartości 5,4 mld dolarów w cenach katalogowych i zastrzegła opcję na 50 następnych. Także China Aircraft Leasing Group (CALC) zdecydowały się kupić 50 samolotów z rodziny A320neo.
AerCap łącznie mają w swojej flocie 270 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320neo. Firma jest największym największy wynajmujący samoloty z rodziny A320neo, posiadając 270 tych wąskokadłubowych maszyn – Zauważamy duży popyt rynkowy na tego typu maszyny wśród klientów. Ta transakcja jest zgodna z naszą strategią inwestycyjną polegającą na inwestowaniu w najbardziej nowoczesne samoloty na świecie – powiedział prezes Aercap, Aengus Kelly.
CALC nie określił, na jakie modele konkretnie się zdecyduje. Także Viva Air, grupa tanich przewoźników z Ameryki Łacińskiej, należąca do Irelandia Aviation, podpisała
umowę na kupno 50 Airbusów z rodziny A320: 35 samolotów A320neo i 15 A320ceo. Maszyny trafią do linii lotniczych VivaColombia i Viva Air Peru. Największą
transakcję w swojej historii Airbus zrealizował jednak podczas Dubai Airshow. Dotyczyła ona zakupu 430 samolotów A320neo przez spółkę Indigo Partners.
Rodzina A320neo zdobyła już ponad 5800 zamówień od 98 klientów, dzięki czemu zajmuje prawie 60% rynku.
Już tak dużym zainteresowaniem nie cieszy się jednak największy samolot pasażerski, A380. W tym tygodniu Airbus
poinformował, że szykuje plan awaryjny na wypadek gdyby nie udało mu się sfinalizować kontraktu z Emirates dotyczącego zakupu kolejnych superjumbo. Jeśli nie dojdzie do zawarcia umowy przewoźnikiem, producent wycofa A380.
Na dzień 30 września 2017 r. AerCap posiada portfel 1 506 samolotów własnych lub będących na zamówienie.