Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

A321XLR na transatlantykach? Kurs „pod prąd” Delta Air Lines

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Realizacja operacji transatlantyckich airbusami 321XLR staje się coraz popularniejsza. Będą tak robić m.in. Air Canada, American Airlines i United Airlines. „Pod prąd” zamierzają iść Delta Air Lines, wykonując operacje do Europy tylko samolotami o szerokim kadłubie.

Pionierem w obsłudze lotów przez Ocean Atlantyckich za pomocą A321LR były linie lotnicze TAP Portugal. Modus operandi skopiowały i wdrożyły JetBlue Airways w operacjach do Wielkiej Brytanii i Amsterdamu, a odbiór A321XLR skłonił Iberię desygnować owe samoloty na trasy do USA i Ameryki Południowej (głównie drugorzędnych miast w Brazylii). Podobnie do Stanów Zjednoczonych Ameryki lata Aer Lingus.

Linie lotnicze, zarówno te o modelu niskokosztowym vel hybrydowym, jak i tradycyjnym, decydują się na eksploatację najnowszego samolotu z rodziny A321neo, albowiem kabinę samolotu o wąskim kadłubie jest znacznie łatwiej wypełnić, co sprawia, że operowanie na bezpośrednich trasach o mniejszym popycie, w tym do niszowych destynacji docelowych, jest rentowe. Wykorzystywanie samolotów szerokokadłubowych do obsługi „transatlantyków”, zwłaszcza między drugorzędnymi miastami w Europie a Wschodnim Wybrzeżem USA, byłoby nieuzasadnione finansowo i operacyjnie.

„Mody” – z powodu „problemów z marką” – wdrażać nie zamierzają jednak Delta Air Lines, mimo że operacje A321XLR do Europy Zachodniej i Afryki Północnej (Maroko) planuje regionalna konkurencja – Air Canada, American Airlines i United Airlines. – Zdecydowaliśmy się nie obsługiwać samolotów wąskokadłubowych na rynku transatlantyckim z powodu problemów z produktem i marką. Dlatego nie będziemy podążać w tym kierunku – powiedział Glen Hauenstein, dyrektor generalny Delta Air Lines na prezentacji wyników finansowych za trzeci kwartał 2025.

Słowa szefa przewoźnika bardzo kontrastują z dotychczasowymi działaniami rynkowych przeciwników – linie lotnicze Air Canada będą wykorzystywać A321XLR do obsługi Edynburga, Majorki i Tuluzy, podczas gdy American Airlines będą eksploatować ten typ wąskokadłubowego samolotu o ultradługim do lotów do „Aten Północy”, czyli szkockiego Edynburga. Przewoźnik z siedzibą Fort Worth mają wkrótce ogłosić kolejne kierunki, do obsługi których desygnowane będą samoloty, z których rezygnuje Wizz Air. Węgrzy odbiorą tylko sześć z 47 zamówionych A321XLR.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Indonezja odebrała pierwszego airbusa A400M

Biznes i przemysł

Indonezja odebrała pierwszego airbusa A400M

Piotr Bożyk 04 listopada 2025

Hainan Airlines odebrały pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Airbusy A340-600 rok dłużej, A380 do 2030/31 r.

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Delta odebrała 80. airbusa A220. Największy użytkownik A220 na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Delta odebrała 80. airbusa A220. Największy użytkownik A220 na świecie

Piotr Bożyk 01 listopada 2025

Delta Air Lines omijają cła. Dostawy nowych A330neo przez Japonię

Biznes i przemysł

Delta Air Lines ceł płacić nie będą

Prawo i polityka

Delta Air Lines ceł płacić nie będą

Mateusz Kieruzal 18 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Indonezja odebrała pierwszego airbusa A400M

Biznes i przemysł

Indonezja odebrała pierwszego airbusa A400M

Piotr Bożyk 04 listopada 2025

Hainan Airlines odebrały pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa: Airbusy A340-600 rok dłużej, A380 do 2030/31 r.

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Delta odebrała 80. airbusa A220. Największy użytkownik A220 na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Delta odebrała 80. airbusa A220. Największy użytkownik A220 na świecie

Piotr Bożyk 01 listopada 2025

Delta Air Lines omijają cła. Dostawy nowych A330neo przez Japonię

Biznes i przemysł

Delta Air Lines ceł płacić nie będą

Prawo i polityka

Delta Air Lines ceł płacić nie będą

Mateusz Kieruzal 18 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij