Delta Air Lines odebrała 80. airbusa A220. Jubileuszowym A220 został A220-300 o rejestracji N335DU, który 23 października został przebazowany z linii montażu końcowego w Mobile do Minneapolis. Delta jest największym użytkownikiem samolotów A220 na świecie.
Najnowszy dodatek do floty, to airbus A220-300 o rejestracji N335DU i numerze seryjnym MSN 55377. Jest to 80. maszyna A220 i 35. A220-300 we flocie amerykańskiego przewoźnika.
Obecnie linia eksploatuje 989 samolotów, w tym 515 airbusów: 80 A220, 57 A319, 48 A320, 127 A321, 84 A321neo, 11 A330-200, 31 A330-300, 39 A330-900neo oraz 38 A350-900. Delta oczekuje na dostawę 262 samolotów: 65 airbusów A220-300, 71 A321neo, sześciu A350-900, 20 A350-1000 oraz 100 boeingów B737 MAX 10.
Największy klient programu A220
W 2016 r. amerykańska linia zamówiła 75 ówczesnych bombardierów CSeries CS100 (airbus A220-100) z opcjami na kolejnych 50 maszyn tego typu,
potem w 2019 r. zwiększyła zamówienie do 95 maszyn,
w wakacje 2022 r. do 107, w styczniu 2023 r. do 119,
a w lipcu 2023 r. do 131 samolotów, aby ostatecznie zwiększyć liczbę do 145 maszyn. Jest to największe jak dotąd zamówienie na samoloty tego typu, a sama Delta już w 2016 r. zagwarantowała sobie prawo do konwersji zamówionych A220-100 na większy model A220-300. Zamówienie 145 A220 jest podzielone na: 45 A220-100 i 100 A220-300. Do tej pory Delta odebrała 75 A220: 45 A220-100 oraz 30 większych A220-300.
A220 Delty
A220-300 w barwach Delty napędzany jest silnikami Pratt & Whitney GTF PW1500G, a na pokład zabiera 130 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 118 w klasie ekonomicznej (2-3), to o 21 pasażerów więcej niż może pomieścić mniejszy A220-100 amerykańskiego przewoźnika, który zabiera na pokład 109 pasażerów w konfiguracji trzech klasy podróży: 12 w klasie biznes (2-2), 14 w premium (2-3) oraz 82 w ekonomicznej (2-3).
Również największy użytkownik A220
Do tej pory A220 przewiozły na pokładach ponad 112 mln pasażerów na 827 obsługiwanych trasach. Na koniec września br. zamówione było 941 maszyny A220: 118 A220-100 oraz 823 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 451 samolotów tego typu do 22 linii lotniczych: 73 A220-100 oraz 378 A220-300.
Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (79), airBaltic (50) oraz Air France (48). Największe zamówienia do tej pory złożyły cztery linie: Delta Air Lines (145), jetBlue (100) oraz ex aequo na trzecim miejscu airBaltic (90) z Breeze Airways (90).
Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samolotu, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "
Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220".