Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

A321neo powędrują od jednego bankruta do drugiego


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-11-22 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

A321neo powędrują od jednego bankruta do drugiego
Fot. Airbus Media
Włoski narodowy przewoźnik Alitalia przejmuje trzy airbusy A321neo od Primera Air. Nowe maszyny zastąpią trzy A321-100. Transakcja ma ciekawe tło. 
Bankrut od bankruta 

Alitalia ogłosiła kontrolowane bankructwo latem 2017 roku. Od tego czasu włoski rząd szuka inwestorów. Zainteresowanie taką transakcją wyrażały między innymi: Ryanair, Lufthansa, easyJet, Delta Air Lines, Wizz Air, Air France-KLM czy włoskie koleje państwowe, Ferrovie dello Stato. W sumie do zarządu komisarycznego wpłynęło ponad trzydzieści ofert. Jak na razie kończy się tylko na deklaracjach i rozmowach.

Alitalia od lat odnotowuje straty. W maju ubiegłego roku linie lotnicze zostały objęte tymczasowym nadzorem w związku z niepowodzeniem planu naprawczego obejmującego cięcia płac i redukcję etatów. W styczniu włoskie państwo zarejestrowało pożyczkę pomostową w wysokości 900 milionów euro dla przewoźnika. Choć obecnie wyniki firmy są coraz lepsze, to nadal codziennie włoski przewoźnik przynosi około 1,5 mln euro strat. 

Duńska niskokosztowa linia Primera Air zawiesiła swą działalność od 1 października tego roku. Przewoźnik obwinił za upadłość nieprzewidziane problemy z flotą, które znacznie pogorszyły jego wyniki finansowe. Chodzi właśnie o zamówione A321neo. Opóźnienia w dostawie tych maszyn zmusiły linię do wynajęcia dodatkowych samolotów (m.in. B757-200), aby obsłużyć wszystkie rejsy. Kosztowało to ponad 20 mln euro.

Opóźnienia w dostawie maszyn dla Primera Air specjalnie nie dziwią. Przy okazji omawiania październikowych zamówień na produkty europejskiego konsorcjum, podaliśmy, że Airbus ma w tym momencie zamówionych 7 386 samolotów. Przy obecnych mocach produkcyjnych firmy, wywiązanie się z kontraktów, zajmie jej… dziewięć lat! 

Nowe maszyny 

Opisywane A321neo są własnością firm leasingowych GECAS i Celestial. Włosi, obecnie odnawiający flotę i planujący rozwinąć sieć połączeń, chcą zastąpić pozyskanymi maszynami trzy A321-100. A321neo zużywają znacznie mniej paliwa niż stare wersje A321 i mają od nich większy zasięg lotu. Są także tańsze pod względem konserwacji. Oferują jednocześnie większy komfort pasażerom. 

Włoskie media donoszą, że Alitalia chce w przyszłym roku otworzyć nową trasę między Rzymem a Waszyngtonem. A321neo miałby też zacząć latać na trasie Rzym - Seul oraz na planowanej trasie do Nairobi w Kenii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus ujawnia plany stworzenia następców A320 oraz A350

Biznes i przemysł

Airbus ujawnia plany stworzenia następców A320 oraz A350

Tomasz Śniedziewski 22 listopada 2018

Czech Airlines stawia na Boeinga

Biznes i przemysł

Czech Airlines stawia na Boeinga

Aleksander Domański 22 listopada 2018

Saudyjczycy kupują 10 A320neo

Biznes i przemysł

Saudyjczycy kupują 10 A320neo

Aleksander Domański 16 listopada 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5