Partner serwisu
Biznes i przemysł

A321neo powędrują od jednego bankruta do drugiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
A321neo powędrują od jednego bankruta do drugiego
Fot. Airbus Media
Włoski narodowy przewoźnik Alitalia przejmuje trzy airbusy A321neo od Primera Air. Nowe maszyny zastąpią trzy A321-100. Transakcja ma ciekawe tło. 

Bankrut od bankruta 

Alitalia ogłosiła kontrolowane bankructwo latem 2017 roku. Od tego czasu włoski rząd szuka inwestorów. Zainteresowanie taką transakcją wyrażały między innymi: Ryanair, Lufthansa, easyJet, Delta Air Lines, Wizz Air, Air France-KLM czy włoskie koleje państwowe, Ferrovie dello Stato. W sumie do zarządu komisarycznego wpłynęło ponad trzydzieści ofert. Jak na razie kończy się tylko na deklaracjach i rozmowach.

Alitalia od lat odnotowuje straty. W maju ubiegłego roku linie lotnicze zostały objęte tymczasowym nadzorem w związku z niepowodzeniem planu naprawczego obejmującego cięcia płac i redukcję etatów. W styczniu włoskie państwo zarejestrowało pożyczkę pomostową w wysokości 900 milionów euro dla przewoźnika. Choć obecnie wyniki firmy są coraz lepsze, to nadal codziennie włoski przewoźnik przynosi około 1,5 mln euro strat. 

Duńska niskokosztowa linia Primera Air zawiesiła swą działalność od 1 października tego roku. Przewoźnik obwinił za upadłość nieprzewidziane problemy z flotą, które znacznie pogorszyły jego wyniki finansowe. Chodzi właśnie o zamówione A321neo. Opóźnienia w dostawie tych maszyn zmusiły linię do wynajęcia dodatkowych samolotów (m.in. B757-200), aby obsłużyć wszystkie rejsy. Kosztowało to ponad 20 mln euro.

Opóźnienia w dostawie maszyn dla Primera Air specjalnie nie dziwią. Przy okazji omawiania październikowych zamówień na produkty europejskiego konsorcjum, podaliśmy, że Airbus ma w tym momencie zamówionych 7 386 samolotów. Przy obecnych mocach produkcyjnych firmy, wywiązanie się z kontraktów, zajmie jej… dziewięć lat! 

Nowe maszyny 

Opisywane A321neo są własnością firm leasingowych GECAS i Celestial. Włosi, obecnie odnawiający flotę i planujący rozwinąć sieć połączeń, chcą zastąpić pozyskanymi maszynami trzy A321-100. A321neo zużywają znacznie mniej paliwa niż stare wersje A321 i mają od nich większy zasięg lotu. Są także tańsze pod względem konserwacji. Oferują jednocześnie większy komfort pasażerom. 

Włoskie media donoszą, że Alitalia chce w przyszłym roku otworzyć nową trasę między Rzymem a Waszyngtonem. A321neo miałby też zacząć latać na trasie Rzym - Seul oraz na planowanej trasie do Nairobi w Kenii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Piotr Bożyk 26 maja 2023

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Biznes i przemysł

Lufthansa: Rentowność ITA to długi proces

Mateusz Kieruzal 19 maja 2023

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Biznes i przemysł

ITA Airways jak Alitalia. Strata 486 mln euro

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2023

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5