Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
15-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu
fot. ITA Airways
W najbliższy czasie ITA Airways odbierze pierwszego airbusa A321neo. Nowoczesny wąskokadłubowiec początkowo będzie latał między Rzymem a Tel Awiwem. W samolocie zainstalowana będzie, niespotykana już w Europie, prawdziwa klasa biznes i premium ekonomiczna, co wskazuje, że włoskie linie stawiają na pasażerów podróżujących biznesowo. Oprócz Izraela A321neo będzie latał na lukratywnych trasach na Bliski Wschód.

Włoski narodowy przewoźnik lotniczy, w którym Lufthansa wykupiła 41 proc. udziałów, zamierza wprowadzić airbusa A321neo do czynnej służby 1 grudnia. Zgodnie z opublikowanym rozkładem lotów efektywny paliwowo wąskokadłubowy samolot będzie latał mierzy rzymskim hubem przewoźnika a izraelskim Tel Awiwem.

Lukratywne trasy

Trasa między portem lotniczym Rzym-Fiumicino a lotniskiem im. Ben Guriona to jedna z najbardziej lukratywnych tras tego włoskiego flagowca, obsługiwana jest częstotliwością do trzech lotów dziennie. Do tej pory do obsługi rejsów wyznaczone były starszej generacji A320 i szerokokadłubowe A330. ITA Airways, a wcześniej Alitalia, realizując połączenie lotnicze między stolicą Włoch a Izraelem, oferuje izraelskim podróżnym możliwość przesiadek w Rzymie na rejsy do m.in. Buenos Aires, Los Angeles, Nowego Jorku czy Waszyngtonu D.C.

Wąskokadłubowy odrzutowiec nie ma wystarczającego zasięgu, aby bez problemów mógł zostać wykorzystany do obsługi rejsów do kluczowych miast w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Maksymalny zasięg samolotu wynosi 7 400. ITA Airways mogłaby ewentualnie wykorzystać A321neo do realizacji lotów do Nowego Jorku, gdyż odległość między Rzymem a „Wielkim Jabłkiem” wynosi poniżej siedmiu tys. kilometrów. Zamiast tego, włoskie linie lotnicze prawdopodobnie wdrożą nowe airbusy do lotów na trasach średniodystansowych, szczególnie tych na Bliski Wschód, które przyciągają pasażerów biznesowych. ITA Airways zamówiła łącznie 40 wąskokadłubowych airbusów nowej generacji.

Chociaż włoski operator nie ujawnił jeszcze formalnie wnętrza samolotu, mapa miejsc pokazuje, że samolot będzie skonfigurowany w oparciu o trzyklasową kabinę. W A321neo znajdzie się 12 w foteli klasie biznes (w konfiguracji 1-1), co oznacza, że każdy pasażer będzie miał swobodny dostęp do przejścia i okna. Powinna być to klasa biznes z prawdziwego zdarzenia, a nie taka, która spotykana jest w lotach unijnych linii lotniczych m.in. Lufthansy. W kabinie zainstalowane zostanie także 12 foteli w klasie ekonomicznej premium i 141 w klasie ekonomicznej.

Krok w przód

Konfiguracja kabiny w A321neo ITA Airways znacząco różni się od tej, która oferowana jest przez europejską konkurencję. Choć nie mamy żadnych wizualizacji, wydaje się, że włoskie linie konkurując kabinę w ten sposób, zaoferują produkt konkurencyjny, który powinien być chętnie wybierany przez pasażerów podróżujących w celach biznesowych na trasach średniodystansowych. Lot w nowej klasie biznes w wąskokadłubowych airbusach włoskich linii z Rzymu do Tel Awiwu, czy później do Dohy, Dubaju czy Rijadu będzie gwarantował podobne wrażenia, jak podróż samolotami szerokokadłubowymi linii z Bliskiego Wschodu. W Europie twardy produkt nie będzie miał na tę chwilę żadnej konkurencji.

Odnowa floty

ITA Airways są w trakcie procesu odmładzania swojej floty. Nowa strategia włoskich linii polega na odbiorach samolotów wyłącznie jednego producenta, Airbusa. W maju przewoźnik powitał pierwszego airbusa A330neo, dzięki czemu zwiększeniu uległa oferta lotów dalekodystansowych. Samolot skonfigurowano w oparciu o trzyklasową kabinę: 30 foteli w klasie biznes, 24 w klasie ekonomicznej premium oraz 237 w klasie ekonomicznej.

Ponadto w ciągu ostatniego roku przewoźnik odebrał pięć nowych airbusów A220-300, w tym pierwszego, który otrzymał nowe barwy czy pierwszego A320neo. Flot narodowe linii lotniczych Italii składa się z: 18 A319, 26 A320, dziewięciu A320neo, ośmiu A330-200, czterech A330-900neo oraz sześciu nowoczesnych A350-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ITA Airways odebrały pierwszego airbusa A321neo (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways odebrały pierwszego airbusa A321neo (zdjęcia)

Piotr Bożyk 12 listopada 2023

ITA Airways odebrały pierwszego airbusa A220-100

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways odebrały pierwszego airbusa A220-100

Piotr Bożyk 06 listopada 2023

ITA Airways sprzedają bilety kolejowe Deutsche Bahn

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways sprzedają bilety kolejowe Deutsche Bahn

Mateusz Kieruzal 18 października 2023

ITA Airways odebrały kolejnego A220. Tym razem już w pełnych barwach

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways odebrała pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

ITA Airways odebrały pierwszego airbusa A321neo (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways odebrały pierwszego airbusa A321neo (zdjęcia)

Piotr Bożyk 12 listopada 2023

ITA Airways odebrały pierwszego airbusa A220-100

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways odebrały pierwszego airbusa A220-100

Piotr Bożyk 06 listopada 2023

ITA Airways sprzedają bilety kolejowe Deutsche Bahn

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways sprzedają bilety kolejowe Deutsche Bahn

Mateusz Kieruzal 18 października 2023

ITA Airways odebrały kolejnego A220. Tym razem już w pełnych barwach

Pasażer i linie lotnicze

ITA Airways odebrała pierwszego airbusa A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa Group potwierdza zakup 41 proc. udziałów ITA Airways

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5