Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

A319s we flocie American Airlines. Zastąpią Douglasy


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-03-07 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ ch-aviation.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

A319s we flocie American Airlines. Zastąpią Douglasy
fot. Wikimedia Commons
American Airlines rozważy możliwość dodania używanych pojazdów A319-100 do swojej floty. Maszyny mają wypełnić lukę po dwusilinikowych, wąskokadłubowych McDonnell Douglasach MD-80, które to linia zamierza wycofać w 2019 roku.
Przewoźnik koncentruje się na dodawaniu do swojej floty większych wariantów A320 i A321, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród wielu linii lotniczych. Widmo opóźnień powoduje, że przewoźnik będzie musiał zdecydować się na tymczasowe rozwiązanie i zamówi używane A319-100s.  To sprawia, że używane jednostki są lepszym rozwiązaniem dla Amerykanów. Wszystkie samoloty są skonfigurowane na 124 miejsca.

American Airlines posiadają obecnie we flocie również czterdzieści osiem A320 i 219 A321, i czekają na kolejne 100 A321. Airbus w 2017 roku dostarczył 718 maszyn, a na tę liczbę złożyło się właśnie 558 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320. Maszyny cieszą się także dużym zainteresowaniem wśród Chińczyków. Tamtejsze China Aircraft Leasing Group właśnie kupiło 15 Airbusów A320 i zwiększyło produkcję maszyn do 6 miesięcznie.

American Airlines do końca 2019 roku chce wycofać wszystkie pozostałe czterdzieści pięć MD-80, w tym dziesięć MD-82 i trzydzieści pięć MD-83, a samolot może przewozić do 140 pasażerów w konfiguracji przewoźnika. Maszyny przewożą pasażerów głównie do Dallas oraz Chicago. 

Także inna amerykańska tania linia lotnicza zamierza wycofać ze swojej floty dwusilnikowe, wąskokadłubowe samoloty McDonnell Douglas MD-80 i planuje za to skupić się na Airbusach. Mowa o Allegiant Air. 30 samolotów od europejskiego producenta trafi do przewoźnika w ciągu kilku miesięcy. Ostatni lot MD-80 planowany jest z kolei na 25 listopada 2018 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Leman: Okęcie bez A380? To dobra informacja dla pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Leman: Okęcie bez A380? To dobra informacja dla pasażerów

Michał Leman 06 marca 2018

Szykują się duże zwolnienia w Airbusie. Mowa nawet o 3600 etatach

Infrastruktura i lotniska

Szykują się duże zwolnienia w Airbusie. Mowa nawet o 3600 etatach

Magdalena Wosińska 05 marca 2018

Salon z kuchnią w przestworzach? Bombardier prezentuje Global 7000

Biznes i przemysł

Salon z kuchnią w przestworzach? Bombardier prezentuje Global 7000

Emilia Derewienko 04 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5