Partner serwisu
Biznes i przemysł

7,1 mld euro rocznej straty Air France-KLM i 67 proc. mniej podróżnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
7,1 mld euro rocznej straty Air France-KLM i 67 proc. mniej podróżnych
fot. Air France-KLM
Linie lotnicze z grupy Air France-KLM przewiozły w minionym roku 34 mln pasażerów – poinformowano w oficjalnym komunikacie. Uzyskane wyniki oznaczają spadek o 67 proc. w odniesieniu do poprzednich dwunastu miesięcy. Strata netto holdingu osiągnęła 7,1 mld euro.

– 2020 rok wystawił grupę Air France-KLM na próbę w postaci najpoważniejszego kryzysu, jaki kiedykolwiek dotknął branżę lotniczą. Chciałbym podziękować pracownikom za ich poświęcenie oraz ogromną elastyczność w tym trudnym okresie. To pozwoliło zachować nam odporność pomimo bezprecedensowego spadku ruchu – podkreślił Benjamin Smith, prezes holdingu narodowych linii lotniczych Francji oraz Holandii.

Przychody liczone w pasażerokilometrach (RPK) spadły w minionym roku o 69,2 proc. Oferowanie przewoźników (ASK) było natomiast niższe o 53,9 proc. w odniesieniu do 2019 roku. Wypełnienie samolotów było na poziomie 58,8 proc. To spadek o 29,2 punktów procentowych w porównaniu z poprzednimi dwunastoma miesiącami. Jak podkreślono w raporcie sprawne zarządzanie wydajnością i zrównoważona sieć tras, obejmująca Karaiby, region Oceanu Indyjskiego, Afrykę i Bliski Wschód, były silnym atutem, łagodzącym skutki pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.



Wolumen rejsów cargo linii lotniczych holdingu był niższy o 30 proc. od wartości z analogicznego okresu 2020 roku. Zaostrzenie podaży i popytu spowodowało jednak znaczny wzrost rentowności w ostatnich miesiącach. Grudzień był bowiem ósmym z rzędu miesiącem stopniowej poprawy rynku przewozów ładunków towarowych narodowych przewoźników Francji i Holandii. Grupa korzystała z pełnej floty frachtowców, składającej się z sześciu samolotów, które uzupełniały skonfigurowane pasażerskie boeingi B777 i B787 oraz airbusy A350.

– Zapewniamy naszym klientom i pracownikom najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz higieny pracy od samego początku kryzysu. Wykorzystujemy jednocześnie możliwości cargo, dostosowując nasze rozkłady lotów w obliczu ciągle zmieniających się ograniczeń w podróżowaniu. Dzięki wsparciu rządowemu Francji oraz Holandii, a także elastycznemu podejściu, byliśmy w stanie znacznie obniżyć koszty, zabezpieczyć nasze środki pieniężne i kontynuować realizację planów transformacji naszych linii lotniczych – zaznaczył Smith.

– Rozpoczynamy 2021 rok z nadzieją, że nastąpi w nim ożywienie ruchu, kiedy tylko szczepionki zostaną wdrożone na dużą skalę, a granice ponownie zostaną otwarte. Nasi klienci z niecierpliwością czekają na możliwość ponownego podróżowania, a ich przywiązanie do Air France, KLM i Transavii tylko wzrosło w czasie tego kryzysu. Będziemy wzmacniać w najbliższych miesiącach rdzeń grupy, poprawiając wyniki ekonomiczne i czynniki środowiskowe, tak aby Air France-KLM była w stanie w pełni wykorzystać wszystkie możliwości, kiedy tylko branża się odrodzi – podsumował prezes holdingu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Frankfurt: Niemal 5,9 mln pasażerów w sierpniu. Dużo mniej niż w 2019

Infrastruktura i lotniska

Frankfurt: Niemal 5,9 mln pasażerów w sierpniu. Dużo mniej niż w 2019

Rafał Dybiński 15 września 2023

Poznań: Rekordowy sierpień i już blisko 2 mln pasażerów w 2023

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Blisko 2,2 mln pasażerów w sierpniu

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Blisko 2,2 mln pasażerów w sierpniu

Rafał Dybiński 14 września 2023

Zobacz również:

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Pasażer i linie lotnicze

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Avgeek 28 stycznia 2023

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Rafał Dybiński 31 października 2022

Pozostałe z wątku:

Frankfurt: Niemal 5,9 mln pasażerów w sierpniu. Dużo mniej niż w 2019

Infrastruktura i lotniska

Frankfurt: Niemal 5,9 mln pasażerów w sierpniu. Dużo mniej niż w 2019

Rafał Dybiński 15 września 2023

Poznań: Rekordowy sierpień i już blisko 2 mln pasażerów w 2023

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Blisko 2,2 mln pasażerów w sierpniu

Infrastruktura i lotniska

Berlin: Blisko 2,2 mln pasażerów w sierpniu

Rafał Dybiński 14 września 2023

Zobacz również:

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Pasażer i linie lotnicze

AF-KLM: A350F dla Martinair, kolejne A350-900 dla Air France

Avgeek 28 stycznia 2023

Cel Air France-KLM na 2030 rok: Emisji CO2 mniej o 30 proc.

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Biznes i przemysł

Grupa Air France-KLM ma dostawców SAF na najbliższe lata

Rafał Dybiński 31 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5