Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

20 Bombardierów CSeries wkrótce trafi do Kenya Airways?


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-06-12 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

20 Bombardierów CSeries wkrótce trafi do Kenya Airways?
fot. Wikimedia/ Eric Salard
W lipcu program CSeries Bombardiera oficjalnie trafi pod skrzydła Airbusa. Jak informuje ATWonline.com, 20 maszyn ma trafić do floty Kenya Airways do końca roku.  Miał to zasugerować w rozmowie z portalem prezes linii, Sebastian Mikosz. Drugą opcją jest Embraer E2.
Kenijski przewoźnik kierowany przez Sebastiana Mikosza rozszerza swoją sieć połączeń do Europy i Azji, dlatego stawia na samoloty szerokokadłubowe. Pięć z nich będzie latać w barwach Kenya Airways w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Prezes przewoźnika nie ujawnił nowych kierunków, ale w rozmowie z atwonline.com, potwierdził, że zrobi to po okresie letnim. To dobra wiadomość dla Bombardiera, który po przeciągających się negocjacjach z Airbusem, wreszcie dopiął kontrakt z europejskim producentem i może finalizować umowy z liniami. 

Apetyt na Stany 

Linia przygotowuje się też do odbioru dwóch Boeingów 787-8 i trzech 777-300 ER. Dreamlinery, które były na trzyletnim umówieniu na leasing z Oman Air, powrócą na stałe do floty Kenya Airways w 2019 roku, by obsługiwać loty do Nowego Jorku. Przewoźnik uruchomi codzienne połączenie z Nairobi do Nowego Jorku w dniu 28 października. Będzie to możliwe, bo władze USA wydały zgodę na bezpośrednie loty do Nairobi. Mikosz upatruje, że obsługa tej destynacji ostatecznie przyniesie przewoźnikowi setki milionów dolarów. Zapewnia też, że ambicją Kenya Airways jest połączenie Afryki z światem.

Macierzysty kontynent przewoźnika ma silne perspektywy rozwoju i niewystarczającą wydajność na niektórych trasach. By skupić się na afrykańskim rynku linie zrezygnowały z mało rentownych połączeń do Hong Kongu i Wietnamu.

Niełatwe początki 

Były szef LOT-u kenijskimi liniami kieruje od czerwca 2017 roku. Początek kadencji nie był dla niego łatwy. Kilka tygodni od objęcia nowej funkcji musiał też zmierzyć się ze strajkami pracowniczymi, przygotowywał też spółkę do restrukturyzacji. W pierwszym półroczu kierowana przez Sebastiana Mikosza kenijska linia zmniejszyła straty o 20 proc. półka przed opodatkowaniem odnotowała stratę w wysokości 3,77 mld szylingów kenijskich (za okres sześciu ostatnich miesięcy z 30 września włącznie). Zysk operacyjny wzrósł o 52 proc. w ujęciu rocznym do 1,44 mld kenijskich szylingów. Na ten wynik złożyły się obniżenie kosztów i zwiększenie liczny pasażerów. Prezes linii, cytowany przez agencję Reuters zwracał przy tym uwagę, że wzrost to dobry znak, choc jest jeszcze miejsce do poprawy. 



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Prezes Air France rezygnuje, akcje linii spadają. Związkowcy nie ustępują

Biznes i przemysł

Prezes Air France rezygnuje, akcje linii spadają. Związkowcy nie ustępują

Magdalena Wosińska 07 maja 2018

Air France dołącza do porozumienia joint venture Kenya Airways-KLM

Biznes i przemysł

Air France dołącza do porozumienia joint venture Kenya Airways-KLM

Magdalena Wosińska 27 marca 2018

Kenya Airways: Niepewna przyszłość ekipy Sebastiana Mikosza

Biznes i przemysł

Kenya Airways: Niepewna przyszłość ekipy Sebastiana Mikosza

Magdalena Wosińska 19 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS