10. Dreamliner we flocie LOT-u - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

10. Dreamliner we flocie LOT-u


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras./ Redakcja

Data publikacji:
2018-05-07 09:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

10. Dreamliner we flocie LOT-u
fot. PLL LOT/ Dreamliner 787-9, kabina pilotów
Dreamliner 787-9 zarejestrowany jako SP-LSB wylądował w Warszawie po locie z lotniska Paine Field obok Seattle. Odrzutowiec zabiera na pokład 294 pasażerów, o 42 więcej niż mniejsza wersja 787-8. Przewoźnik czeka na dostawy zakontraktowanych kolejnych pięciu maszyn tego typu.
Everett obok Seattle w stanie Waszyngton, skąd przyleciał samolot zamówiony przez LOT, to fabryka Boeinga, w której montowane są samoloty szerokokadłubowe, m.in. B787 Dreamliner. Ten o numerach SP-LSB wyleciał z obsługującego ją lotniska Paine Field wczoraj po godz. 16 czasu miejscowego. Na Lotnisku Chopina wylądował dziś po ponad 9,5 godz. podróży.

Nowy Dreamliner LOT-u poleciał w pierwszy rejs z pasażerami 5 maja o godz. 17:05 z Warszawy do Toronto (nr rejsu LO45). Docelowo będzie wykorzystywany przez przewoźnika także na trasach do Nowego Jorku i Chicago. Pierwszy Dreamliner – w ramach tego kontraktu z firmą leasingową ACG – został dostarczony pod koniec marca i obsługuje dziś trasę Warszawa – Chicago. Dostawy trzeciego są zaplanowane w połowie czerwca br., a czwartego w lutym 2019 r. Samoloty mają wozić pasażerów LOT-u na najbardziej popularnych trasach w Ameryce Północnej i Dalekiej Azji.

B787-9 ma prawie 63 metry długości, czyli jest o ponad sześć metrów dłuższy od każdego z ośmiu mniejszych 787-8 używanych przez LOT. „Dziewiątka” zabiera na pokład 294 pasażerów, czyli o 42 więcej niż „ósemka”. Na pokładzie do wyboru są fotele trzech klas: 24 w klasie biznes, które rozkładają się do płaskiego łóżka (o sześć więcej względem mniejszej wersji), 21 w ekonomicznej premium ze zwiększonym o kilkanaście centymetrów odstępem między fotelami (ich liczba się nie zmieniła), 249 w ekonomicznej (o 36 więcej niż w B787-8). Konfiguracja siedzeń w większych Dreamlinerach pozostaje taka sama jak w B787-8, czyli: 2-2-2 w klasie biznes, 2-3-2 w ekonomicznej premium i 3-3-3 w ekonomicznej.

W nowym Dreamlinerze wszystkie fotele są wyposażone w gniazdko elektryczne, port USB i indywidualny system rozrywki pokładowej. Dla wygody pasażerów w B787-9 znajduje się dodatkowa toaleta specjalnie dla pasażerów podróżujących w klasie ekonomicznej premium. Podobnie jak w mniejszym modelu producent zastosował oświetlenie typu LED i zaciemniane elektrofotochromatycznie okna, których zadaniem jest minimalizowanie efektu tzw. jet lagu.
Z danych Boeinga wynika, że B787-9 w porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera – czyli jest oszczędniejszy i bardziej ekologiczny. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8.

Ponad 50 proc. masy Dreamlinera stanowią kompozyty, czyli tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem węglowym. To materiał znacznie bardziej wytrzymały, za to lżejszy od aluminium, co przekłada się na zmniejszenie masy samolotu, wydłużenie jego zasięgu i obniżenie spalania paliwa. Kompozytowa konstrukcja kadłuba umożliwia też utrzymywanie wyższego niż w innych maszynach pasażerskich ciśnienia w kabinie i większej wilgotności powietrza. Dlatego Dreamliner oferuje wyższy komfort niż konkurencyjne maszyny dostępne na rynku.

W kwietniu LOT podpisał umowę z Avolon Aerospace Leasing Limited na leasing operacyjny trzech kolejnych B787-9. Ich dostawy są zaplanowane na maj 2019 r. (dwa egzemplarze) i październik 2019 r. (jeden). Umowy leasingowe zostały zawarte na 12 lat. Pod koniec 2019 r. LOT będzie więc dysponował łącznie 15 Dreamlinerami w dwóch wersjach (787-8 i 787-9). Obsługują one połączenia dalekodystansowe: z Warszawy do Nowego Jorku (JFK i Newark), Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio i Pekinu, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Od połowy maja zaczną latać z Warszawy do Singapuru.

Oprócz nowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych czterech z sześciu zamówionych Boeingów 737 MAX 8 do obsługi tras średniego zasięgu oraz pięciu z sześciu zamówionych Embraerów 195 dla połączeń europejskich. Do floty LOT-u dołączą też w tym roku dwa dodatkowe Bombardiery Q400, które będą latały na trasach regionalnych. Równolegle LOT negocjuje możliwość pozyskania kolejnych samolotów szeroko- i wąskokadłubowych.
Rozwój floty jest jednym z elementów konsekwentnie realizowanej strategii rentownego wzrostu, która zakłada, że do 2020 roku LOT będzie przewoził ponad 10,5 mln pasażerów. Na razie LOT transportuje na swoich pokładach prawie 7 mln pasażerów rocznie przy pomocy 54 nowoczesnych samolotów.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Uzbeckie linie lotnicze zamawiają kolejnego Dreamlinera

Biznes i przemysł

Uzbeckie linie lotnicze zamawiają kolejnego Dreamlinera

Emilia Derewienko 04 maja 2018

Airbus zmieni nazwę dla CSeries. Chce też obniżyć cenę Bombardierów

Biznes i przemysł

Airbus zmieni nazwę dla CSeries. Chce też obniżyć cenę Bombardierów

Magdalena Wosińska 30 kwietnia 2018

Southwest Airlines: Wzrost zysku o 37 proc. Linie z opcją na 40 MAX-ów

Biznes i przemysł

Southwest Airlines: Wzrost zysku o 37 proc. Linie z opcją na 40 MAX-ów

Magdalena Wosińska 27 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS