Partner serwisu
Biznes i przemysł

De Havilland wznawia produkcję ostatnich maszyn Dash 8-400

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
14-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
 De Havilland wznawia produkcję ostatnich maszyn Dash 8-400
Fot. De Havilland Canada
Po trzymiesięcznym zawieszeniu produkcji, De Havilland Aircraft of Canada poinformował, że wznawia montaż końcowy swoich pozostałych samolotów Dash 8-400. Ogłoszenie następuje po ratyfikacji 26 października br. przedłużenia układu zbiorowego przez członków Unifor Locals 673 i 112, którzy pracują w zakładzie Downsview w Toronto.

Firma De Havilland Aircraft of Canada Limited ogłosiła w ostatnich dniach, że kończy produkcję samolotów, które są obecnie w trakcie produkcji. - Firma kończy produkcję samolotów znajdujących się obecnie w produkcji. Ogłoszenie następuje po ratyfikacji w dniu 26 października 2021 r. przedłużenia układu zbiorowego przez członków Unifor Locals 673 i 112, którzy pracują w zakładzie w Toronto - poinformował producent, który podał żadnych szczegółów porozumienia.

De Havilland ogłosił w lutym 2021 r., że zawiesi produkcję samolotów Dash 8 na czas nieokreślony po zakończeniu budowy jednostek, które są już na linii montażu końcowego. Dzierżawa zakładu w Toronto Downsview ma wygasnąć do końca 2021 r., po sprzedaży obiektu w 2018 r. przez Bombardiera na rzecz Public Sector Pension Investment Board. Po lutowym ogłoszeniu - które poddało w wątpliwość przyszłe zatrudnienie około 500 pracowników - związki zawodowe w lipcu rozpoczęły strajk, wstrzymując ukończenie częściowo zmontowanych samolotów będących wciąż na linii montażu końcowego. Producent jednak podkreślił, że wznowienie ukończenia części maszyn nie jest równoznaczne z trwałym wznowieniem produkcji tego typu. W sierpniu informowaliśmy o tym, że De Havilland dostarczył ostatniego Dasha 8-400 i rozpoczął pracę nad hybrydowym Dashem 8-100.

- De Havilland Canada utrzymuje optymistyczne spojrzenie na swoją przyszłość oraz przyszłość programu Dash 8 i publicznie oświadczył, że zamierza być gotowy do zaspokojenia popytu na nowe samoloty, gdy branża wyjdzie z pandemii. Naszym celem jest jak najszybsze wznowienie produkcji nowych samolotów w nowym miejscu, w zależności od popytu na rynku - można przeczytać w komunikacie prasowym.

Producent będzie kontynuował likwidację zakładu w Downsview, zaplanowaną na 2023 r., ale podkreślił, że niektóre narzędzia i urządzenia do obróbki mechanicznej zostaną wyłączone z eksploatacji. Produkcja zostanie wznowiona tylko wtedy, gdy będzie wystarczający popyt, podkreślił.

Według ch-aviation fleets na dostawę czeka 15 maszyn Dash 8-400, w tym dwa dla Ethiopian Airlines, dwa dla TAAG Angola Airlines, a także pięć maszyn bez malowania: trzy pierwotnie miały być dla SpiceJet i dwa dla Jambojet oraz pozostałych ośmiu maszyn nieprzypisanych jeszcze do żadnej z linii lotniczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Ostatni rejs Dasha LOT-u. BYEDASH

Pasażer i linie lotnicze

Ostatni rejs Dasha LOT-u. BYEDASH

Mateusz Kieruzal 31 lipca 2023

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2023

Biznes i przemysł

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2023

Piotr Bożyk 29 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Ostatni rejs Dasha LOT-u. BYEDASH

Pasażer i linie lotnicze

Ostatni rejs Dasha LOT-u. BYEDASH

Mateusz Kieruzal 31 lipca 2023

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2023

Biznes i przemysł

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2023

Piotr Bożyk 29 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5