Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Bombardier pozbywa się kolejnych samolotów i zwalnia 5 tys. osób


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-11-13 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bombardier pozbywa się kolejnych samolotów i zwalnia 5 tys. osób
fot. Bartłomiej Mostek
To, co miało być regularnym kwartalnym raportem o wynikach finansowych, stało się oszałamiającym komunikatem dla globalnego przemysłu lotniczego. 8 listopada 2018 r. Bombardier ujawnił, że ​​sprzedaje dwie swoje firmy, w tym nieco już leciwy program samolotów Q400, i zmniejszy liczbę miejsc pracy o 5000. Dzięki CSeries i QSeries, które obecnie nie są dostępne w ofercie producenta, pozostały tylko odrzutowce regionalne CRJ. Czy w końcu Bombardier będzie wyłącznie producentem odrzutowców i kolejowym?
Wraz z wynikami za trzeci kwartał 2018 r. kanadyjski producent lotniczy i kolejowy zapowiedział, że będzie sprzedawał program samolotów turbośmigłowych serii Q oraz znak towarowy de Havilland spółce zależnej od Longview Aviation Capital, Viking Air, za 300 milionów dolarów. Pakiet sprzedażowy obejmuje linię turbośmigłową Q400 firmy Bombardier, a także aktywa i prawo do produkcji modeli Dash 8, -100, -200 i -300.

Bombardier poinformował, że osiągnął również porozumienie w sprawie sprzedaży samolotów i szkolenia technicznego, które są realizowane przez Montréal, Québec City (Kanada) i Dallas (USA), kanadyjskiej firmie CAE, zajmującej się szkoleniami, za 645 milionów dolarów. Transakcje z CAE przyniosą 800 milionów dolarów przychodów Bombardierowi.

Ogólnie rzecz biorąc, producent powiedział, że spodziewa się uzyskać około 900 milionów dolarów wpływów netto z dwóch wymienionych transakcji, które powinny zostać sfinalizowane do połowy 2019 roku. Do tego czasu redukcja kosztów i restrukturyzacja na dużą skalę przyniosą likwidacja około 5 000 miejsc pracy (co przekłada się na ponad 7 proc. globalnej siły roboczej), pomagając producentowi wygenerować 250 milionów dolarów rocznych oszczędności do roku 2021. Firma broni się, mówiąc, że cięcia i sprzedaż są konieczne i że nadal będzie "usprawniać" swoją działalność.

Pozbycie się turbośmigłowego samolotu QSeries nastąpiło kilka miesięcy po tym, jak kanadyjski producent samolotów przekazał inny komercyjny odrzutowiec CSeries do Airbusa. W ramach umowy europejski producent samolotów nabył pakiet większościowy (50,01 proc.) w CSeries z dniem 1 lipca 2018 r. Od tego czasu przemianowany został na dwa modele (CS100 i CS300) na A220-100 i A220-300.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Bombardier Q400 lądował w asyście. Problemy z klapami

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Bombardier Q400 lądował w asyście. Problemy z klapami

Łukasz Malinowski 09 listopada 2018

Bombardier pozywa Mitsubishi

Prawo i polityka

Bombardier pozywa Mitsubishi

Aleksander Domański 22 października 2018

Nowe centrum serwisowe Bombardiera w Miami

Biznes i przemysł

Nowe centrum serwisowe Bombardiera w Miami

Aleksander Domański 05 października 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5