Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-07-12 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.
fot. Dassault Aviation
 Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.
 Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.
 Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.
 Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.
 Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.
 Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.
 Dassault: Pierwszy lot nowego Falcona 6X o czasie w 2021 r.
FirmaDassault Aviation zrobiła spore postępy w kierunku planowanego na początku 2021 r. pierwszego lotu technicznego najnowszego i najbardziej przestronnego samolotu - Falcon 6X. I to wszystko pomimo opóźnień wywołanych epidemią koronawirusa.
- Wprowadzenie Falcona 6X na rynek zgodnie z harmonogramem jest najwyższym priorytetem dla firmy. Nasi pracownicy ds. planowania i produkcji starannie i zaradnie dostosowują procedury do nowych wytycznych sanitarnych, aby program działał sprawnie. Nasi dostawcy podjęli również niezwykłe wysiłki, aby nas wesprzeć. Jesteśmy im wszystkim wdzięczni - powiedział Eric Trappier, prezes i dyrektor generalny Dassault Aviation.

Pierwszy z trzech samolotów przedseryjnych, który weźmie udział w certyfikacji, został w ostatnim czasie przygotowany do włączenia wszystkich systemów i przeszedł pierwsze testy naziemne. Samoloty nr 2 i 3 są na zaawansowanych etapach montażu, a produkcja części w długim cyklu do produkcji seryjnej już się rozpoczęła. Certyfikacja i dopuszczenie do eksploatacji nowej maszyny ustalono na 2022 r., zgodnie z pierwotnym harmonogramem.

Drugi samolot niedawno zakończył montaż skrzydeł z kadłubem, a trzeci samolot jest na wczesnym etapie montażu końcowego. Każda z maszyn będzie mocno oprzyrządowana i podobnie jak pierwszy samolot, będzie w stanie przeprowadzić testy aerodynamiczne, wydajnościowe i systemowe. Samolot nr 3 także otrzyma pełne wnętrze kabiny do oceny funkcjonalności systemów, akustyki, przepływu powietrza, komfortu i innych czynników. Wyposażenie wnętrz, systemy ochrony środowiska, elektronika oraz inny sprzęt są obecnie testowane na naziemnym stanowisku testowym przed instalacją na statku powietrznym. Testy układu elektrycznego, hydraulicznego i paliwowego zostały zakończone. Następnie rozpoczęły się testy zaawansowanego cyfrowego systemu sterowania lotem Falcon 6X oraz testy zmęczeniowe i tolerancji na uszkodzenia. Ten cykl testowy zostanie później rozszerzony o testy warunków skrajnych do maksymalnych obciążeń i dalej.

Kabina Falcon 6X oferuje największy komfort i przekrój kabiny spośród wszystkich specjalnie zaprojektowanych odrzutowców biznesowych. Ma dokładnie 1,98 m wysokości, 2,58 m szerokości oraz 12,3 m długości. Nowa kabina będzie mogła pomieścić do 16 pasażerów w trzech oddzielnych częściach wypoczynkowych, dając miejsce na wiele konfiguracji, w tym dużą przestrzeń wejściową samolotu, miejsce do odpoczynku dla załogi oraz przestronny tylny salon. Planowany zasięg samolotu to 5500 mil morskich czyli 10186 km, dzięki któremu połączy takie pary miast jak Paryż i Tokio czy Moskwę i Los Angeles. Nowy dwusilnikowiec Dassault jest również wyposażony w najnowsze innowacyjne technologie, w tym cyfrowy system sterowania lotem nowej generacji (DFCS), który zapewnia niezrównaną zwrotność w locie oraz kontroluje wszystkie ruchome powierzchnie, w tym nowy wielofunkcyjny obszar kontrolny o nazwie flaperon, zaadaptowany z myśliwców Dassault.

Montaż silników Falcon 6X i gondoli ma miejsce równolegle z produkcją samolotów. Do napędu Falcona zostały wybrane kanadyjskie silniki Pure Power PW800 od Pratt & Whitney. Zaawansowany technicznie silnik PW812D ukończył pierwszą kampanię testową w locie na początku tego roku na pokładzie samolotu testowego B747 Pratt & Whitney. Kolejną serię prób w locie zaplanowano na koniec wakacji tego roku. Do tej pory PW812D zgromadził ponad 200 godzin pracy w powietrzu i ponad 1600 godzin na ziemi. Jednostka napędowa otrzymała również wstępne testy certyfikacyjne, w tym testy na uderzenie ptaka, zasysanie lodu czy testy odłamkowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5