Partner serwisu
Biznes i przemysł

Flota bliskowschodnich przewoźników powiększy się dwukrotnie do 2036 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus Press

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Flota bliskowschodnich przewoźników powiększy się dwukrotnie do 2036 roku
fot. Eric Salard CC BY-SA 2.0
Do 2036 r. na Bliskim Wschodzie będzie potrzebnych około 2590 nowych samolotów. 520 zastąpi samoloty starszej generacji, 2070 obsłuży rosnący ruch, a 730 ma pozostać w służbie w analizowanym okresie. Zapotrzebowanie obejmuje 1080 samolotów szerokokadłubowych, taką samą liczbę samolotów wąskokadłubowych (1080) oraz 430 bardzo duże samoloty.

Ogółem, przyszłą wartość popytu na bliskowschodnią flotę szacuje się na 600 mld dol. z całego rynku wartego 5,3 bln dol. Obecnie przewoźnicy z Bliskiego Wschodu oczekują na realizację 1319 zamówień, w tym na 687 samolotów wąskokadłubowych, 409 szerokokadłubowych i 162 bardzo duże.

Ruch pasażerski na Bliskim Wschodzie ma rosnąć o 5,9 proc. rocznie do 2036 r., znacznie powyższej globalnej średniej (4,4 proc.). Ruch między tradycyjnymi rynkami będzie rósł w jednostajnym tempie, a najwyższych wzrostów oczekuje się na trasach do Ameryki Łacińskiej (8,5 proc. rocznie do 2036 r.). Globalny ruch towarowy ma rosnąć o 3,8 proc. rocznie do 2036 r. Wzrost ruchu towarowego z regionu ma być najwyższy między Bliskim Wschodem a Azją i Pacyfikiem, o 4,0 proc. rocznie do 2036 r.

Dziś 30 proc. ludzi na rynkach wschodzących, takich jak Indie, Chiny i niektóre kraje ASEAN, odbywa przynajmniej jedną podróż lotniczą, a odsetek ten ma wzrosnąć do nieco ponad 80 proc. w 2036 r.

Obecnie na świecie jest 58 lotniczych mega-miast, z których co dzień wylatuje ponad milion pasażerów lotów dalekodystansowych Do 2036 r. będzie 95 mega-miast realizujących 98 proc. światowych połączeń dalekodystansowych. Obecnie na Bliskim Wschodzie znajduje się 5 mega-miast, a liczba ta ma wzrosnąć do 11 w ciągu następnych 20 lat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5