Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT ma 5 dni na przedstawienie sposobu przywrócenia wynagrodzeń z 2010 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
PLL LOT ma 5 dni na przedstawienie sposobu przywrócenia wynagrodzeń z 2010 roku
fot. M. Mielniczuk, PLL LOT
– Międzyzwiązkowy Komitet Strajkowy wyznacza prezesowi Rafałowi Milczarskiemu 5 dni na przedstawienie propozycji przywrócenia regulaminu wynagradzania na warunkach z 2010 roku, aby w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie zakończyć trwający spór – informuje w rozmowie z portalem „Rynek-Lotniczy.pl” kpt. Adam Rzeszot, wiceprzewodniczący międzyzwiązkowego komitetu strajkowego i przewodniczący Związku Pilotów Komunikacyjnych PLL LOT.

Strajk odłożony

Po wczorajszej decyzji o tymczasowym odwołaniu strajku w Polskich Liniach Lotniczych LOT związki zawodowe nie ustają w walce o przywrócenie warunków wynagrodzeń z 2010 roku. Komitet strajkowy wyznaczył prezesowi PLL LOT 5 dni na przedstawienie propozycji wprowadzenia zmian. – Wezwanie kierujemy pod warunkiem podjęcia decyzji o ogłoszeniu kolejnej decyzji przywrócenia strajku w zakładzie pracy – zaznacza kpt. Adam Rzeszot.

– Powodem obecnej sytuacji w PLL LOT jest uporczywe odmawianie przez prezesa Rafała Milczarskiego przywrócenia regulaminu wynagradzania i zbioru zasad z 2010 roku, który został wypowiedziany w 2013 roku – mówi kpt. Adam Rzeszot. – Rozstrzygnięcia w sprawach indywidualnych w zakresie prawidłowości zmiany regulaminu w roku 2013 nie mają znaczenia dla możliwości prowadzenia sporu przez związki zawodowe o przywrócenie regulaminu z 2010 roku – dodaje.

Kroki w sprawie podjął premier Mateusz Morawiecki. Związki liczą na dalsze zaangażowanie strony rządowej w sytuację panującą w PLL LOT. – Publiczna moja wypowiedź [dotycząca zwolnienia ze stanowiska przewodniczącego Rady Nadzorczej PLL LOT Józefa Aleszczyka – dop. red.] była zasygnalizowaniem, że rząd w jakikolwiek sposób zajął się naszą sprawą. Nie było naszą intencją usuwanie kogokolwiek z rady nadzorczej czy z zarządu firmy – komentuje przewodniczący Związku Pilotów Komunikacyjnych PLL LOT. – Natomiast jeżeli właściciel [strona rządowa – dop. red.] podjął taką decyzję, to w podobny sposób można potraktować inną osobę, która jest najbardziej odpowiedzialna za aktualną trudną sytuację w PLL LOT – dodaje.

Związki pod presją prezesa

W poniedziałek (30 kwietnia) przed południem z udziału w strajku wycofały się trzy z sześciu związków zawodowych zaangażowanych w akcję protestacyjną. Wśród nich znalazła się NSZZ "Solidarność", Ikar oraz Związek Zawodowy Pracowników LOT. Niemniej jednak, według informacji z 27 kwietnia, strajk został poparty w referendum, przeprowadzonym wśród pracowników przez 807 z 855 głosujących – oznacza to, że protest poparło 91% głosujących.

– Część związków powstrzymała się od udziału w akcji strajkowej, gdyż byli pod dużą presją prezesa i według naszej oceny wadliwej decyzji podjętej przez Sąd Okręgowy tymczasowo zakazujący wszczęcie akcji strajkowej w dniu 1 maja – podaje kpt. Adam Rzeszot. – Zwrócimy się do Sądu z zażaleniem, żądając uchylenia wadliwego postanowienia. Jednak na razie trudno określić czy jeśli do strajku dojdzie, to czy wszystkie związki do niego przystąpią – podkreśla.

Kwestia wynagrodzeń i umów o pracę

Warto w tym miejscu przypomnieć, że zła sytuacja w LOT i konieczność ratowania spółki z wykorzystaniem pomocy publicznej odbiła się negatywnie na wynagrodzeniach pracowników, co wiązało się m.in. z uchyleniem w roku 2013 regulaminu wynagrodzeń z 2010 roku. To właśnie do obowiązujących na jego mocy zasad chcieliby wrócić protestujący. – Dzisiaj, gdy wyniki są dobre, załoga chce odbić sobie chude lata wyrzeczeń. Zarząd powinien zyskiem się podzielić, zwłaszcza gdy sam otrzymawszy wysoką premię za wyniki pozostałym pracownikom mówi: pieniędzy nie ma. Mowa jednak o rozsądnym podzieleniu się zyskiem a nie jego natychmiastowym przejedzeniu w całości. Nie ma mowy o prostym powrocie do [starego] regulaminu – komentował w rozmowie z Rynkiem Lotniczym wiceprezes zarządu ZDG TOR Adrian Furgalski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5