Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Zipair Tokyo zaprezentował wnętrza swoich B787 (Zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Nowy japoński przewoźnik niskokosztowy Zipair Tokyo, który w lipcu otrzymał certyfikat AOC, w piątek (20 grudnia) oficjalnie zaprezentował swojego pierwszego Dreamlinera. Start linii zapowiedziany jest na maj 2020 r.

Pokład Dreamlinerów linii Zipair został skonfigurowany dla 290 pasażerów w dwóch klasach podróży: 18 w klasie biznes (1-2-1), gdzie zainstalowano fotele JAMCO, które można całkowicie rozłożyć tworząc wygodne łóżko, oraz 272 w klasie ekonomicznej (3-3-3), gdzie pojawiły się fotele firmy Recaro. Fotele tej klasy nie będą posiadać indywidualnego systemu rozrywki pokładowej, ale w zamian za to będą mieli do dyspozycji specjalne podstawki na

Niskokosztowa spółka Japan Airlines (JAL) będzie początkowo obsługiwać loty dwoma samolotami boeing 787-8. Start nowej linii zaplanowano 14 maja 2020 r. kiedy zainaugurowane zostaną codzienne loty z Tokio (Narita) do Bangkoku (Suvarnabhumi). Od 1 lipca 2020 r. dołączy do siatki codzienne połączenie Tokio-Narita – Seul-Incheon. Kolejnymi trasami mają być miasta w Azji, a następnie w Europie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. JAL formalnie utworzył nową spółkę 2 sierpnia 2018 r. pod tymczasową nazwą TBL Co. Ltd. Od kwietnia wiemy, że linia nazywa się ZIPAIR Tokyo. Japoński JAL jest jedynym właścicielem firmy i wyznaczył Shinto Nishidę jako prezesa odpowiedzialnego za tworzenie nowych struktur. Główna siedziba nowej spółki znajduje się na tokijskim lotnisku Narita, gdzie znajduje się również baza operacyjna przewoźnika.

Rosnące statystki linii LCC w Japonii

– Głównym motorem dla długich tras LCC są prognozy pokazujące, że 50 proc. udziału w rynku w Azji będzie należało do przewoźników niskokosztowych. Zauważyliśmy, że skupiając się tylko na rynku linii tradycyjnych tracimy bardzo dużą część rynku – powiedział Steve Smith, wiceprezes JAL ds. globalnej sprzedaży.

Linie niskokosztowe w Japonii mają obecnie około 10 proc. udziału w lotach krajowych i międzynarodowych. Oczekuje się, że rynek LCC wzrośnie do około 30 proc. w ciągu następnej dekady. Na pewno pomoże w tym turystyka, bo japoński rząd wyznaczył nowy cel zwiększenia ruchu turystycznego z 40 mln odwiedzających rocznie w 2020 r. do 60 mln do 2030 r. Posiadanie taniego przewoźnika dalekodystansowego w Japonii, to na pewno świetny krok do osiągnięcia tych celów.

Igrzyska mają napędzić ruch

Low cost JAL-u rozpocznie loty w sezonie letnim 2020 r. kiedy Japonia będzie gospodarzem letnich Igrzysk Olimpijskich. Na początek flota nowej linii będzie składać się z dwóch używanych boeingów B787-8 Dreamliner (po JAL), które na pokład mają zabierać 290 pasażerów: 40 w klasie biznes oraz 250 w klasie ekonomicznej. Od 2021 do 2023 r. ZIPAIR ma odbierać każdego roku dwa nowe B787-8, co doprowadzi w 2024 r. do floty składającej się z 10 Dreamlinerów. Obecnie przewoźnik sojuszu oneworld ma w swojej flocie 45 Dreamlinerów: 27 B787-8 i 18 B787-9, a konfiguracja pokładu B787-8 jest jedną z najmniejszych w branży. B787-8 JAL latają w dwóch konfiguracjach międzynarodowych i mają kolejno 161 oraz 186 foteli.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus: easyJet zamawia 157 samolotów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: easyJet zamawia 157 samolotów z rodziny A320neo

Piotr Bożyk 20 grudnia 2023

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 grudnia 2023

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Biznes i przemysł

Słabsze wyniki Norse w cieniu lądowania B787 na Antarktydzie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Airbus: easyJet zamawia 157 samolotów z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Airbus: easyJet zamawia 157 samolotów z rodziny A320neo

Piotr Bożyk 20 grudnia 2023

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zamawia 40 airbusów A220 i 40 boeingów 737 MAX

Piotr Bożyk 19 grudnia 2023

Boeing sprzedał w listopadzie 114 samolotów i dostarczył 56 maszyn

Biznes i przemysł

Słabsze wyniki Norse w cieniu lądowania B787 na Antarktydzie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5