Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Zarządca berlińskich lotnisk negocjuje z azjatyckimi partnerami


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-03-13 15:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ prtl.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zarządca berlińskich lotnisk negocjuje z azjatyckimi partnerami
fot. Hans Knips/ Wikipedia
Flughafen Berlin Brandenburg (FBB), operator trzech berlińskich lotnisk: Schonefeld, Tegel i nowego portu Brandenburg chce przyciągnąć azjatyckich przewoźników do swych portów. FBB chciałby, żeby pierwsze połączenia pojawiły się już w tym roku.
FBB jest jedynym europejskim operatorem lotniskowym biorącym udział w targach Routes Asia 2019 odbywających się w Cebu na Filipinach. Niemcy szczególną uwagę zwracają na Tajlandię, z której co roku przylatuje do Berlina 60 tysięcy podróżnych, pomimo braku bezpośrednich połączeń. FBB prowadzi rozmowy z Thai AirAsia X i Thai Airways i jest pełen nadziei, że zakończą się one podpisaniem umów. Pod uwagę brane są też inne azjatyckie kraje, jak Japonia, Chiny i Wietnam – obywatele tych państw tworzą liczne diaspory w stolicy Niemiec. FBB bardzo liczy na chińskich przewoźników, z których wielu wyraziło chęć latania do Berlina. 

Zarządca berlińskich portów uważa, że większość linii lotniczych oferujących połączenia dalekiego zasięgu będzie czekać do otwarcia lotniska Berlin Brandenburg, chcąc uniknąć problemów logistycznych związanych z przenoszeniem się z lotniska Tegel. I to wydaje się największym problem tego planowania.

Berlin Brandenburg International ma wieloletnie opóźnienie. Najbliższa data otwarcia feralnego lotniska to październik 2020 roku, ale już dziś wydaje się ona nierealna. Wobec takiego stanu rzeczy pojawia się pytanie, kto zaryzykuje podpisywanie umów na loty do portu, którego data otwarcia jest nieustannie przesuwana. Bardziej realna wydaje się realizacja zapowiedzi FBB, który widzi w przyszłości Tegel jako jeszcze większego węzła przesiadkowego easyJeta. Po upadku AirBerlin to największy przewoźnik operujący z tego lotniska.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PAŻP: Jak CPK zmieni przestrzeń powietrzną?

Infrastruktura i lotniska

PAŻP: Jak CPK zmieni przestrzeń powietrzną?

Roman Czubiński (współpraca: Łukasz Malinowski) 14 marca 2019

Bliżej Jednolitego Europejskiego Nieba

Infrastruktura i lotniska

Bliżej Jednolitego Europejskiego Nieba

Redakcja 13 marca 2019

Boeing w tarapatach. Już wart dziesiątki miliardów mniej

Biznes i przemysł

Boeing w tarapatach. Już wart dziesiątki miliardów mniej

Aleksander Domański 13 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5