Linia ITA Airways uzyskała 240 mln dolarów amerykańskich prywatnego finansowania kredytowego od AIP Capital. Transakcja finansowa jest zabezpieczone trzema nowymi samolotami A330-900neo z silnikami Rolls-Royce Trent 7000 - można przeczytać w komunikacie przewoźnika.
W oświadczeniu z 29 sierpnia br., prezes ITA Airways Antonino Turicchi określił umowę jako kolejny krok w strategii ekspansji linii lotniczej, odzwierciedlający poprawę wiarygodności wobec banków i inwestorów.
- Ta umowa stanowi znaczący kamień milowy w ekspansji floty nowej generacji ITA Airways i jest zgodna ze strategią łączenia kapitału własnego ze zrównoważonym wkładem kapitału dłużnego. Transakcja ta stanowi kolejny krok naprzód w naszej strategii rozwoju, możliwy dzięki rosnącej wiarygodności wobec banków i inwestorów, uzyskanej dzięki pozytywnym wynikom odnotowanym w 2023 r. i pierwszej połowie 2024 r. - podsumował Turicchi.
Jak twierdzi Michael Kittle, dyrektor zarządzający i szef działu kredytów prywatnych w AIP Capital, umowa ta jest dostosowanym rozwiązaniem finansowym wspierającym modernizację floty ITA Airways. Firma specjalizuje się w alternatywnych inwestycjach w sektorze lotniczym, a jej biura znajdują się w Stamford (Wielka Brytania), Dublinie i Singapurze.
Odnawianie flotyOd rozpoczęcia działalności w
październiku 2021 r. ITA Airways poczyniły znaczne postępy w odnowieniu swojej floty, a jej 58 proc. składa się obecnie z samolotów nowej generacji, co daje 25 proc. redukcją zużycia paliwa i emisji CO2, czytamy w oświadczeniu.
ITA będzie leasingować łącznie 85 nowych samolotów Airbusa z czego 23 odrzutowce będą to samoloty dalekodystansowe, w tym A350-900, oraz 53 samoloty do lotów krótko- i średniodystansowych. Przyloty nowych maszyn są rozłożone na lata 2022 - 2027, z czego w 2025 r. linia planuje posiadać 70 proc. floty opartej o nowe samoloty. Dostawy części z nich rozpoczęły się w drugim kwartale 2022 r., inicjując tym samym proces rozbudowy i konwersji początkowej floty ITA Airways.
Obecna flota ITAW skład floty włoskiej linii wchodzi 99 airbusów: siedem A220-100, dziewięć A220-300, 10 A319, 24 A320, 19 A320neo, sześć A321neo, siedem A330-200, 11 A330-900 oraz sześć A350-900. Przewoźnik czeka na dostawę 20 samolotów: pięciu A220-100, pięciu A220-300, trzech A321neo oraz siedmiu A330-900neo.