Wizz Air poinformował o zawieszeniu wszystkich połączeń z i do Polski od północy 15 marca. To oczywiście konsekwencja wczorajszej decyzji rządu o wstrzymaniu kolejowych i pasażerskich połączeń międzynarodowych. Jest to jeden ze środków mających zatrzymać rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Przewoźnik poinformował, że pasażerowie z rezerwacjami, których dotyczą zawieszone loty i którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie internetowej lub poprzez aplikację mobilną, będą automatycznie informowani drogą elektroniczną. 120% pierwotnej wartości rezerwacji zostanie automatycznie przesłane na konto klienta Wizz Air do wykorzystania przez kolejne dwa lata na produkty i usługi Wizz Air.
Wizz Air umożliwi także odzyskanie całych wydatków, ale ta procedura zajmie więcej czasu. Klienci będą informowani w osobnej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną o koniecznych krokach do otrzymania przelewu bankowego lub przelewu na kartę. W tym przypadku klienci mogą ubiegać się o zwrot 100 proc. pierwotnej wartości rezerwacji. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety – podkreśla przewoźnik.
Wczoraj późnym wieczorem PLL LOT poinformował, że w związku z decyzją polskiego rządu o zawieszeniu międzynarodowych połączeń lotniczych, spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2, z dniem 15 marca 2020 roku wszystkie połączenia LOT-u wykonywane zarówno z Polski, jak i z Węgier zostaną wstrzymane na okres 10 dni.
Przewoźnik podjął także decyzje o zawieszeniu wszystkich lotów krajowych.