Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Wizz Air z dwoma karami w sumie na ponad 1,5 mln euro


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-08-08 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Fly4free.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wizz Air z dwoma karami w sumie na ponad 1,5 mln euro
fot. Wizz Air
Ostatnie dni dla niskokosztowego węgierskiego przewoźnika nie należą do najbardziej udanych. Ledwo udało się porozumieć z węgierskim biurem ds. konkurencji (GVH) co do odszkodowań dla pasażerów, którzy korzystali z usługi Wizz Flex od 2010 r., to za chwilę w Wizz Air uderzyła grzywna za łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów.
W pierwszym przypadku mowa o kwocie 250 mln forintów, w drugim o 300 mln. W sumie to 1,69 mln euro. Kwota z pewnością zauważalna w księdze przychodów i rozchodów przewoźnika.

Źle działający Wizz Flex

Węgierski urząd ochrony konsumentów uznał, że Wizz Air w latach 2010-2018 wprowadzał klientów w błąd w sprawie usługi Wizz Flex. Teraz przewoźnik musi wypłacić odszkodowania między 120–220 tys. klientom. Każdy z nich otrzyma niewielką kwotę, bo 8,3 euro, ale mnożąc to przez liczbę poszkodowanych, kwota rośnie do niebagatelnej sumy.

Wizz Flex to usługa umożliwiająca pasażerom dokonywanie zmian w rezerwacji: godzin, tras lotu lub nawet jej całkowitego anulowania. GVH zainteresował się sprawą po licznych skargach klientów. Jak podaje portal fly4free.pl, w wyniku przeprowadzonego śledztwa węgierski urząd uznał, że klienci z wykupioną usługą mogli być wprowadzani w błąd, przez co w wielu przypadkach wprowadzenie zmian w rezerwacji było mocno utrudnione lub wręcz niemożliwe. 

Wynik inspekcji

Bence Tuzson, wiceminister w kancelarii premiera poinformował, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy przeprowadzono siedem inspekcji w Wizz Air i w pięciu przypadkach – m.in. lotów z Frankfurtu, Brukseli i Londynu – stwierdzono łamanie przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Na przykład 25 czerwca samolot z lotniska London Gatwick do Budapesztu wystartował z 24-godzinnym opóźnieniem, a w przypadku lotu 30 czerwca z Targu Mures w Rumunii do Budapesztu podano podróżnym nieprawdziwą informację, wprowadzając ich w błąd.

Wizz Air podkreślił w reakcji na grzywnę, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy linie wykonały z powodzeniem ponad 60 tys. lotów i tylko w przypadku niecałego procenta doszło do poważniejszych opóźnień albo trzeba było odwołać lot. Wizz Air przeprosił pasażerów w oświadczeniu i zapewnił, że uczyni wszystko, by ograniczyć zakłócenia w ruchu.

W marcu Wizz Air otrzymał grzywnę wysokości 15 mln ft (46 tys. euro) za to, że bagaże wielu pasażerów styczniowego lotu z Dubaju do Budapesztu poleciały późniejszym połączeniem, a klienci nie otrzymali na ten temat odpowiedniej informacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wizz Air: Z Wrocławia do Odessy w sezonie zimowym

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air: Z Wrocławia do Odessy w sezonie zimowym

Emilia Derewienko 06 sierpnia 2019

Wizz Air rozpocznie loty z lotniska Pułkowo do Londynu

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air rozpocznie loty z lotniska Pułkowo do Londynu

Justyna Urbaniak 31 lipca 2019

Wizz Air poleci na Białoruś

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air poleci na Białoruś

Emilia Derewienko 30 lipca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5